GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İNTERNET VE FELSEFE/FEL-107
Dersin Adı: İNTERNET VE FELSEFE
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr. Gör. Betül YILDIRIM
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/betulyildirim
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  betulyildirim@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İnternet üzerinden felsefi argümanları inceler.
İnternet üzerinden nasıl felsefi makale, kitap taranacağını öğrenir.
Klasik felsefi tartışmaları açıklar.
Sunulan argümanların yeterli olup olmadığını inceler.
Felsefi bir dille filozofların düşüncelerini inceler.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  İnternetin verimli kullanılması
2. Hafta  Felsefe-internet ilişkisi
3. Hafta  İnternetin felsefi boyuttaki yeri
4. Hafta  Eleştirel Düşünmenin Temelleri: Tanım, Tutumlar, Beceriler
5. Hafta  Eleştirel Düşünmenin Önemi
6. Hafta  Eleştirel Düşünmenin Engelleri
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  İddiaları, Argümanları, Sonuçları, Öncülleri, Varsayımları Tanıma
9. Hafta  Argümanların Sağlamlığı
10. Hafta  Argümanların Geçerliliği
11. Hafta  İnternetten kaynak tarama
12. Hafta  Felsefi makaleleri araştırma
13. Hafta  Sayılar ve Eleştirel Düşünme
14. Hafta  Eleştirel Okuma, Not alma ve Yorumlama
15. Hafta  Eleştirel ve Analitik Yazma
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Anthony Flew, Dosdoğru Düşünmenin Yolu: Eleştirel Akıl Yürütmeye Giriş, (çev. Hakan Gündoğdu), Ankara, 2008. Hakan Gündoğdu, “Eleştirel Düşünme ve Eleştirel Düşünme Öğretimine Dair Bazı Yanılgılar”, C. B. Ü. Sosyal Bilimler Dergisi, cilt:7/1, 2009, ss.57-74. Hakan Gündoğdu, “Niçin Eleştirel Düşünemiyoruz?: Eleştirel Düşünmenin Engelleri”, Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim, (Düşünme Eğitimi Dosyası), MEB, yıl: 13, sayı: 146, 2012, ss. 43-53. John Dewey, Nasıl Düşünürüz, İstanbul, 1957. Alev Alatlı, Safsata Kılavuzu, İstanbul, 2001. İbrahim Emiroğlu, Mantık Yanlışları, Ankara, 2004., Nigel Warburton, A’dan Z’ye Düşünmek, Ankara, 2006. Ertuğrul Uzun, Akıl Tutkunu Hukuk, Leyha, 2010.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
2
5
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
3
24
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
10
10
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
9
9
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
101
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Felsefe disiplininin temel kavramlarını anlama ve kullanma becerisini kazanma.X
2
Değerler üzerine felsefi bakış kazanarak doğru değerlendirme yapabilen, sorgulayan ve eleştiren bir birey olma.X
3
Felsefe tarihi bilgisi zemininde felsefenin temel kavramlarını ve kuramlarını kullanarak felsefi problemleri anlama ve değerlendirme becerisi kazanma.X
4
Çağımızın insani, toplumsal, kültürel, ahlaki ve siyasi problemlerine karşı duyarlı bir birey olmak ve bu problemlere felsefi açıdan yaklaşarak çözüm üretebilme.X
5
Felsefe problemlerini anlamaya ve çözmeye yönelik, metin okuma ve yazma becerileri kazandıran metin çözümleme, yorumlama, değerlendirme ve eleştiri yöntemlerini geliştirme.X
6
Bilgi, bilim, sanat ve varlık üzerine felsefi bakış geliştirerek, doğru düşünme formlarını kullanmak ve entelektüel donanım elde edebilme.X
7
İnsan üzerine felsefi bir bakışla insan hakları düşüncesinin gelişimini görerek insan haklarını koruma, etik ve tarih bilinci kazanabilme.X
8
Simgesel ve soyut düşünmeyi alışkanlık haline getirerek yaratıcı ve tutarlı düşünmeyi gerçekleştirebileceğinin farkına varabilme.X
9
Olaylara farklı perspektiflerden bakabilme yeteneği kazanabilme.X
10
Güncel problemlerin, felsefi problemlerle ilişkisini kavrayabilme.X
11
Bir problemin çözümünü farklı bir disipline uyarlayabilme.X
12
Analitik düşünebilme.X
13
Karşıt görüşler arasındaki ilişkiyi kıyaslayabilme.X
14
Temel düzeyde yabancı dil öğrenebilme.
15
Temel düzeyde iletişim teknolojilerini kullanabilme.X