GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DİL VE ANLAM FELSEFESİ/FEL 403
Dersin Adı: DİL VE ANLAM FELSEFESİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Veli URHAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/vurhan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   vurhan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Felsefe disiplininin temel kavramlarını anlama ve kullanma becerisini kazanma.
Değerler üzerine felsefi bakış kazanarak doğru değerlendirme yapabilen, sorgulayan ve eleştiren bir birey olma.
Felsefe tarihi bilgisi zemininde felsefenin temel kavramlarını ve kuramlarını kullanarak felsefi problemleri anlama ve değerlendirme becerisi kazanma.
Çağımızın insani, toplumsal, kültürel, ahlaki ve siyasi problemlerine karşı duyarlı bir birey olmak ve bu problemlere felsefi açıdan yaklaşarak çözüm
Felsefe problemlerini anlamaya ve çözmeye yönelik, metin okuma ve yazma becerileri kazandıran metin çözümleme, yorumlama, değerlendirme ve eleştiri yö
Bilgi, bilim, sanat ve varlık üzerine felsefi bakış geliştirerek, doğru düşünme formlarını kullanmak ve entelektüel donanım elde edebilme.
İnsan üzerine felsefi bir bakışla insan hakları düşüncesinin gelişimini görerek insan haklarını koruma, etik ve tarih bilinci kazanabilme.
Simgesel ve soyut düşünmeyi alışkanlık haline getirerek yaratıcı ve tutarlı düşünmeyi gerçekleştirebileceğinin farkına varabilme.
Olaylara farklı perspektiflerden bakabilme yeteneği kazanabilme.
Güncel problemlerin, felsefi problemlerle ilişkisini kavrayabilme.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Platon'un Kratylos'un Eleştirisi
2. Hafta   Aristoteles kategoriler, poetika
3. Hafta   Locke ‘insan anlaması üzerine bir deneme’
4. Hafta   Humbolth dil kültür bağlantısı
5. Hafta   Wittgensteın Tractatus üzerine tartışma
6. Hafta   Sapirin dil üzerine düşündürdükleri
7. Hafta  Vize
8. Hafta   Sapirin dil üzerine düşündürdükleri
9. Hafta   Saussure genel dilbilim dersler üzerine tartışma
10. Hafta   Saussure genel dilbilim dersler üzerine tartışma
11. Hafta   Heidegger’in dil üzerine düşünceleri
12. Hafta   Heidegger’in dil üzerine düşünceleri
13. Hafta  Chomsky dil ve sorumluluk üzerine tartışma
14. Hafta   Chomsky dil ve sorumluluk üzerine tartışma
15. Hafta   Değerlendirme
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1-Nermi Uygur, Kültür Kuramı, İstanbul: Remzi Kitabevi, 1984 2-Tahiyettin Mengüşoğlu, Felsefeye Giriş, İstanbul: Remzi Kitabevi, 1983, 3-Macit Gökberk, Değişen Dünya Değişen Dil, İstanbul: YKY, 1997, 4-Martin Heidegger, Nedir Bu Felsefe?, çev., Ali Irgat, İstanbul: Afa Yayınları, 1995
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
4
15
60
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
6
12
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
12
12
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
9
9
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
150
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Felsefe disiplininin temel kavramlarını anlama ve kullanma becerisini kazanma.X
2
Değerler üzerine felsefi bakış kazanarak doğru değerlendirme yapabilen, sorgulayan ve eleştiren bir birey olma.X
3
Felsefe tarihi bilgisi zemininde felsefenin temel kavramlarını ve kuramlarını kullanarak felsefi problemleri anlama ve değerlendirme becerisi kazanma.X
4
Çağımızın insani, toplumsal, kültürel, ahlaki ve siyasi problemlerine karşı duyarlı bir birey olmak ve bu problemlere felsefi açıdan yaklaşarak çözüm üretebilme.X
5
Felsefe problemlerini anlamaya ve çözmeye yönelik, metin okuma ve yazma becerileri kazandıran metin çözümleme, yorumlama, değerlendirme ve eleştiri yöntemlerini geliştirme.X
6
Bilgi, bilim, sanat ve varlık üzerine felsefi bakış geliştirerek, doğru düşünme formlarını kullanmak ve entelektüel donanım elde edebilme.X
7
İnsan üzerine felsefi bir bakışla insan hakları düşüncesinin gelişimini görerek insan haklarını koruma, etik ve tarih bilinci kazanabilme.X
8
Simgesel ve soyut düşünmeyi alışkanlık haline getirerek yaratıcı ve tutarlı düşünmeyi gerçekleştirebileceğinin farkına varabilme.X
9
Olaylara farklı perspektiflerden bakabilme yeteneği kazanabilme.X
10
Güncel problemlerin, felsefi problemlerle ilişkisini kavrayabilme.X
11
Bir problemin çözümünü farklı bir disipline uyarlayabilme.X
12
Analitik düşünebilme.X
13
Karşıt görüşler arasındaki ilişkiyi kıyaslayabilme.X
14
Temel düzeyde yabancı dil öğrenebilme.
15
Temel düzeyde iletişim teknolojilerini kullanabilme.