GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
OSMANLICA FELSEFE METİNLERİ II/FEL 108
Dersin Adı: OSMANLICA FELSEFE METİNLERİ II
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Muvaffak EFLATUN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/meflatun/contact
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  meflatun@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türkçe kökenli kelimelerin ağırlıklı olduğu metinleri okur.
Türkçe, Arapça ve Farsça kelimeleri ayırt eder.







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Osmanlıca metinlerde bulunan Arapça ve Farsça kökenli kelimeler
2. Hafta   fiil çekimleri-I
3. Hafta  Fiil çekimleri-I
4. Hafta  Sıfatların ve zamirlerin öğretilmesi
5. Hafta  Okunan metinlerde sıfat ve zamirlerin tespiti
6. Hafta  çoğul yapım teknikleri
7. Hafta  Vize
8. Hafta  Rika yazısının öğretilmesi-I
9. Hafta  Rika usulüyle yazılmış belgelerin okunması-I
10. Hafta  20. Yüzyıl metinlerinden örneklerin okunması
11. Hafta  19. Yüzyıl metinlerinden örneklerin okunması
12. Hafta  18. Yüzyıl metinlerinden örneklerin okunması
13. Hafta  15.-16-17. Yüzyıl metinlerinden örnekler seçilerek okunması
14. Hafta  Metinlerde geçen tarihi bilgilerin tahlili
15. Hafta  Metinlerde geçen tarihi bilgilerin tahlili
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   1. Beken, S., Osmanlıca Okumaya Giriş, A.Ü. Yay., Ankara, 1972. 2. Ergin, M., Osmanlıca Dersleri, Boğaziçi Yay., İstanbul, 1989. 3. Muallim Naci, Lugat-ı Naci, Çağrı Yay., İstanbul, 1987. 4. Şemseddin Sami, Kâmûs-ı Türkî, Enderun Yay., İstanbul, 1989. 5. Hacı Mustafa Dervişi ve Ahmet Hulusi, Ahder-i Kebir, Osmanlı Yay. 6. Yazır, M., Eski yazıları Okuma Anahtarı, Vakıflar Genel Müd. Yay., Ankara, 1983. 7. Gökbilgin, T., Osmanlı Paleografya Ve Diplomatik İlmi, 8. Kurt, Y., Osmanlıca Dersleri-I ve II, Akçağ Yay., İstanbul, 1989. 9. Kütükoğlu, M., Osmanlı Belgelerinin Dili. 10. Osmanlı Paleografyasına Giriş, Elhan Kitabevi, 11. Günday, D., Arşiv Belgelerinde Siyakat Yazısı ve Divan Rakamları, TTK Yay., Ankara, 1974.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
3
4
12
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
2
4
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
8
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
57
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.28
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Felsefe disiplininin temel kavramlarını anlama ve kullanma becerisini kazanma.
2
Değerler üzerine felsefi bakış kazanarak doğru değerlendirme yapabilen, sorgulayan ve eleştiren bir birey olma.
3
Felsefe tarihi bilgisi zemininde felsefenin temel kavramlarını ve kuramlarını kullanarak felsefi problemleri anlama ve değerlendirme becerisi kazanma.
4
Çağımızın insani, toplumsal, kültürel, ahlaki ve siyasi problemlerine karşı duyarlı bir birey olmak ve bu problemlere felsefi açıdan yaklaşarak çözüm üretebilme.
5
Felsefe problemlerini anlamaya ve çözmeye yönelik, metin okuma ve yazma becerileri kazandıran metin çözümleme, yorumlama, değerlendirme ve eleştiri yöntemlerini geliştirme.
6
Bilgi, bilim, sanat ve varlık üzerine felsefi bakış geliştirerek, doğru düşünme formlarını kullanmak ve entelektüel donanım elde edebilme.
7
İnsan üzerine felsefi bir bakışla insan hakları düşüncesinin gelişimini görerek insan haklarını koruma, etik ve tarih bilinci kazanabilme.
8
Simgesel ve soyut düşünmeyi alışkanlık haline getirerek yaratıcı ve tutarlı düşünmeyi gerçekleştirebileceğinin farkına varabilme.
9
Olaylara farklı perspektiflerden bakabilme yeteneği kazanabilme.
10
Güncel problemlerin, felsefi problemlerle ilişkisini kavrayabilme.
11
Bir problemin çözümünü farklı bir disipline uyarlayabilme.
12
Analitik düşünebilme.X
13
Karşıt görüşler arasındaki ilişkiyi kıyaslayabilme.X
14
Temel düzeyde yabancı dil öğrenebilme.X
15
Temel düzeyde iletişim teknolojilerini kullanabilme.