GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DİN FELSEFESİ/FEL 404
Dersin Adı: DİN FELSEFESİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Hakan GÜNDOĞDU
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/hakangundogdu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  hakangundogdu@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Din felsefesi yapmanın farklı yollarını kavramak
Din felsefesinin başlıca sorunları ve din üzerine düşündürterek dinin temel iddia ve görüşleri üzerinde tartışma, anlama ve yorumlama becerisi kazandı







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Din Felsefesinin Alanı, Yöntemi ve Kaynakları
2. Hafta  İman ve Akıl
3. Hafta  Ontolojik Kanıt
4. Hafta  Kozmolojik Kanıt
5. Hafta  Teleolojik Kanıt
6. Hafta  Dini Tecrübe Kanıtı
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Ahlak Kanıtı
9. Hafta  Ateizm, Kötülük Problemi ve Teodise
10. Hafta  Vahyin Mahiyeti, İmkanı ve Anlaşılması
11. Hafta  Mucize Kavramı
12. Hafta  Ölüm ve Ölümsüzlük Problemi
13. Hafta  Din ve Bilim
14. Hafta  Çeşitlilik ve Dini Çoğulculuk
15. Hafta  Dinin öteki disiplinlerle; örneğin, ahlak, bilim ve sanatlarla olan ilişkisi
16. Hafta  Genel Değerlendirme
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1) Mehmet Aydın, Din Felsefesi, Ankara: Selçuk Yay., 1992 2) Mehmet Bayraktar, Din Felsefesine Giriş, Ankara, 1997 3) Recep Kılıç, Ahlakın Dini Temeli, Ankara 1992
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme,
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
13
2
26
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
4
9
36
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
6
18
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
11
11
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
8
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
9
9
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
108
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.32
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Felsefe disiplininin temel kavramlarını anlama ve kullanma becerisini kazanma.X
2
Değerler üzerine felsefi bakış kazanarak doğru değerlendirme yapabilen, sorgulayan ve eleştiren bir birey olma.X
3
Felsefe tarihi bilgisi zemininde felsefenin temel kavramlarını ve kuramlarını kullanarak felsefi problemleri anlama ve değerlendirme becerisi kazanma.X
4
Çağımızın insani, toplumsal, kültürel, ahlaki ve siyasi problemlerine karşı duyarlı bir birey olmak ve bu problemlere felsefi açıdan yaklaşarak çözüm üretebilme.X
5
Felsefe problemlerini anlamaya ve çözmeye yönelik, metin okuma ve yazma becerileri kazandıran metin çözümleme, yorumlama, değerlendirme ve eleştiri yöntemlerini geliştirme.X
6
Bilgi, bilim, sanat ve varlık üzerine felsefi bakış geliştirerek, doğru düşünme formlarını kullanmak ve entelektüel donanım elde edebilme.X
7
İnsan üzerine felsefi bir bakışla insan hakları düşüncesinin gelişimini görerek insan haklarını koruma, etik ve tarih bilinci kazanabilme.X
8
Simgesel ve soyut düşünmeyi alışkanlık haline getirerek yaratıcı ve tutarlı düşünmeyi gerçekleştirebileceğinin farkına varabilme.X
9
Olaylara farklı perspektiflerden bakabilme yeteneği kazanabilme.X
10
Güncel problemlerin, felsefi problemlerle ilişkisini kavrayabilme.X
11
Bir problemin çözümünü farklı bir disipline uyarlayabilme.X
12
Analitik düşünebilme.X
13
Karşıt görüşler arasındaki ilişkiyi kıyaslayabilme.X
14
Temel düzeyde yabancı dil öğrenebilme.
15
Temel düzeyde iletişim teknolojilerini kullanabilme.