GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İNSAN FELSEFESİ/FEL 303
Dersin Adı: İNSAN FELSEFESİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Nurten GÖKALP
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/gokalp
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  gokalp@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
“İnsan nedir?” sorusuna ilkçağdan itibaren pek çok yanıt verilmesine karşın, felsefi bir antropolojinin niçin bir disiplin olarak kurulması gerektiği
“İnsan nedir?” sorusunun tüm bilme etkinliklerinin temelinde yer almasının gerekliliğinin aydınlatılması
İlkçağdan başlayarak 21. yüzyıla kadar ortaya konmuş olan insana yönelik farklı bakış açılarının kavranması ve eleştirilmesi
İnsanın salt akılsal bir varlık olarak ele alınmasının yarattığı problemlerin ortaya konulması ve bu problemlerin nasıl giderilebileceğinin tartışılma
Tarihsel bir bağlam içinde insan anlayışlarının şekillenmesini sağlayan ontolojik, epistemolojik, ahlaki, kültürel ve toplumsal kabullerin ortaya konu
20. yüzyılda felsefi antropoloji görüşlerinin incelenerek yorumlanması ve birbirleriyle karşılaştırılarak eksikliklerinin tespit edilmesi



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  İnsan nedir?
2. Hafta  İnsan Felsefesinin alanı
3. Hafta  İnsan düşüncesinin tarihsel gelişimi
4. Hafta  İlkçağ insan anlayışları
5. Hafta  Ortaçağ insan anlayışları
6. Hafta  Modern dönemde insan görüşleri ve beden ruh problemi
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Türk-İslam düşüncesindeki insan anlayışları
9. Hafta  17. Yüzyılda Beden-Ruh Problemi ve İnsan
10. Hafta  Bilimsel Gelişme ve İnsan
11. Hafta  İnsanbilimsel Teoriler
12. Hafta  Kültürel Antropoloji
13. Hafta  Felsefi Antropoloji
14. Hafta  Felsefi Antropolojinin bakış açısından insanın değerlendirilmesi
15. Hafta  Modern Dönemde İnsan Felsefesi
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Mengüşloğlu, Takiyettin, İnsan Felsefesi, Remzi Kitapevi, İstanbul ,1988 Kavlak, Ahmet, Jose Ortega Y. Gasset’in İnsan Felsefesi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara 1998 Güzey, Cemil, İnsan Felsefesi Açısından ‘Tractatus Logico Philosophicus’u Değerlendirme Girişimi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Felsefe Bölümü, İstanbul, 1994
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
4
6
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
3
12
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
15
15
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
9
9
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
94
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.76
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Felsefe disiplininin temel kavramlarını anlama ve kullanma becerisini kazanma.X
2
Değerler üzerine felsefi bakış kazanarak doğru değerlendirme yapabilen, sorgulayan ve eleştiren bir birey olma.X
3
Felsefe tarihi bilgisi zemininde felsefenin temel kavramlarını ve kuramlarını kullanarak felsefi problemleri anlama ve değerlendirme becerisi kazanma.X
4
Çağımızın insani, toplumsal, kültürel, ahlaki ve siyasi problemlerine karşı duyarlı bir birey olmak ve bu problemlere felsefi açıdan yaklaşarak çözüm üretebilme.X
5
Felsefe problemlerini anlamaya ve çözmeye yönelik, metin okuma ve yazma becerileri kazandıran metin çözümleme, yorumlama, değerlendirme ve eleştiri yöntemlerini geliştirme.X
6
Bilgi, bilim, sanat ve varlık üzerine felsefi bakış geliştirerek, doğru düşünme formlarını kullanmak ve entelektüel donanım elde edebilme.X
7
İnsan üzerine felsefi bir bakışla insan hakları düşüncesinin gelişimini görerek insan haklarını koruma, etik ve tarih bilinci kazanabilme.X
8
Simgesel ve soyut düşünmeyi alışkanlık haline getirerek yaratıcı ve tutarlı düşünmeyi gerçekleştirebileceğinin farkına varabilme.X
9
Olaylara farklı perspektiflerden bakabilme yeteneği kazanabilme.X
10
Güncel problemlerin, felsefi problemlerle ilişkisini kavrayabilme.X
11
Bir problemin çözümünü farklı bir disipline uyarlayabilme.X
12
Analitik düşünebilme.X
13
Karşıt görüşler arasındaki ilişkiyi kıyaslayabilme.X
14
Temel düzeyde yabancı dil öğrenebilme.
15
Temel düzeyde iletişim teknolojilerini kullanabilme.