GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ORTAÇAĞ VE RÖNESANSTA FELSEFE/FEL 102
Dersin Adı: ORTAÇAĞ VE RÖNESANSTA FELSEFE
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Kazım SARIKAVAK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/kazims
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  kazims@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Ortaçağ felsefe tarihinin geniş bir coğrafyadaki felsefî hareketlilik ve etkileşim dikkate alınarak tahlil edilmesi.
Patristik dönemde sosyo-politik gelişmeler doğrultusunda antik dönem felsefesinde yaşanan dönüşümün yorumlanması.
Hıristiyanlığın evrensel bir din olarak ortaya çıkışı ve pagan kültürüyle etkileşiminin analiz edilmesi.
İslam toplumlarında felsefî düşünüşü mümkün kılan iç ve dış kaynakların tetkiki. Grek felsefesinin İslam dünyasına geçiş sürecinin ve bu geçişin vasıt
İslam dünyasında gelişen entelektüel okulların –kelam/teoloji, tasavvuf/mistisizm ve felsefe- ve bu okulların belli başlı temsilcilerinin listelenmes




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ortaçağ felsefesinin genel özellikleri
2. Hafta  Ortaçağ felsefesinin bölümleri
3. Hafta  Patristik felsefe ve St. Augustinus
4. Hafta  Skolastik felsefe ve temel özellikleri
5. Hafta  St. Anselmus
6. Hafta  Albertus Mugnus ve St Thomas
7. Hafta  Vize
8. Hafta  St. Thomas ve tümeller problemi
9. Hafta  Ockkamlı William ve nominalizm
10. Hafta  Rönesans ve genel özellikleri
11. Hafta  Francis Bacon ve yeni yöntemi
12. Hafta  Rönesansta bilim
13. Hafta  Rönesansta insan
14. Hafta  Rönesansta din
15. Hafta  Rönesansta sanat
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  David Knowles, The Evolution of Medieaval Thouhgt, Longman,1962 Etienne Gilson, Ortaçağ felsefesinin Ruhu, Çev. Ş. Öcal,İstanbul,2003
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
3
6
18
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
5
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
11
11
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
12
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
11
11
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
118
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.72
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Felsefe disiplininin temel kavramlarını anlama ve kullanma becerisini kazanma.X
2
Değerler üzerine felsefi bakış kazanarak doğru değerlendirme yapabilen, sorgulayan ve eleştiren bir birey olma.X
3
Felsefe tarihi bilgisi zemininde felsefenin temel kavramlarını ve kuramlarını kullanarak felsefi problemleri anlama ve değerlendirme becerisi kazanma.X
4
Çağımızın insani, toplumsal, kültürel, ahlaki ve siyasi problemlerine karşı duyarlı bir birey olmak ve bu problemlere felsefi açıdan yaklaşarak çözüm üretebilme.X
5
Felsefe problemlerini anlamaya ve çözmeye yönelik, metin okuma ve yazma becerileri kazandıran metin çözümleme, yorumlama, değerlendirme ve eleştiri yöntemlerini geliştirme.X
6
Bilgi, bilim, sanat ve varlık üzerine felsefi bakış geliştirerek, doğru düşünme formlarını kullanmak ve entelektüel donanım elde edebilme.X
7
İnsan üzerine felsefi bir bakışla insan hakları düşüncesinin gelişimini görerek insan haklarını koruma, etik ve tarih bilinci kazanabilme.X
8
Simgesel ve soyut düşünmeyi alışkanlık haline getirerek yaratıcı ve tutarlı düşünmeyi gerçekleştirebileceğinin farkına varabilme.X
9
Olaylara farklı perspektiflerden bakabilme yeteneği kazanabilme.X
10
Güncel problemlerin, felsefi problemlerle ilişkisini kavrayabilme.X
11
Bir problemin çözümünü farklı bir disipline uyarlayabilme.X
12
Analitik düşünebilme.X
13
Karşıt görüşler arasındaki ilişkiyi kıyaslayabilme.X
14
Temel düzeyde yabancı dil öğrenebilme.
15
Temel düzeyde iletişim teknolojilerini kullanabilme.