GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÇAĞDAŞ AZERBAYCAN EDEBİYATI-IV/GBD- 406
Dersin Adı: ÇAĞDAŞ AZERBAYCAN EDEBİYATI-IV
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. MEHMAN MUSAYEV
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://mehmanmusayev.com/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mehman@gazi.edu.tr, mehman.musaoglu@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Azerbaycan Türkçesinde yazılan önemli nesir ve şiir örneklerinin yeni filolojik yöntemlerle incelenmesinin öğretilmesi
Azerbaycan edebiyatını öğrenme.
Azerbaycan Türkçesinde hızlı okuma alışkanlığı edinerek deneme metinlerini filolojik olarak değerlendirebilme






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka ders bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  1920-1930’lu yıllar Azerbaycan Sovyet Edebiyatından getirilen deneme yazılarının incelenmesi
2. Hafta  Cafer Cabbarlı’nın, Samet Vurğun’un ve Mir Celal’ın eserlerinden getirilen örnekler. “Azerbaycan” şiiri.
3. Hafta  "Bir Gencin Manifestosu" romanı
4. Hafta  1940-1950’li yıllar Azerbaycan Sovyet Edebiyatından getirilen deneme yazılarının incelenmesi
5. Hafta  İsmayıl Şıxlı’nın, İsa Hüseynov’un ve Bahtiyar Vahabzade’nin eserlerinden getirilen örnekler
6. Hafta  Bahtiyar Vahabzade’nin “Uzak ve Yakın Geçmişimiz”, “Türk Dünyası” ve “Ana dili” konularında yazdığı şiirlerinin değerlendirilmesi
7. Hafta  Azerbaycan Edebiyatında 1960’lı yıllar kuşağı ve eski edebî ananelere dönüş
8. Hafta  Anar Rzayev’in ve Elçin Efendiyev’in yaratıcılığından getirilen nesir örneklerinin incelenmesi
9. Hafta  Ara sınav
10. Hafta  “Kitab-ı Dede Korkut” Destanları metninin incelenmesi
11. Hafta  Ramiz Rövşen’in yaratıcılığından getirilen lirik-felsefî şiir örneklerin incelenmesi
12. Hafta  Zelimhan Yakub’un yaratıcılığından getirilen lirik şiir örneklerinin incelenmesi
13. Hafta  Kamal Abdulla’nın deneme yazılarından getirilen yeni tipli nesir örneklerinin incelenmesi. “Eksik El yazması”, “Büyücüler Deresi” ve “Unutmağa Kimse Y
14. Hafta  Edebî tenkitten getirilen nesir eserlerinin incelenmesi ve söz konusu bağlamda Yaşar Kareyev’in yaratıcılığının değerlendirilmesi
15. Hafta  Dönem sonu sınavı
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  -MİRƏHMƏDOV, Əziz (1998), Ədəbiyyatşünaslıq: ensiklopedik lüğət, “Azərbaycan Ensiklopediyası” Nəşriyyat-Poliqrafiya Birliyi, Bakı -QARAYEV, Yaşar (2002), Azərbaycan ədəbiyyatı: XIX və XX yüzillər (İki min ili tamamlayan iki yüz il-XIX və XX yüzillər), Azərbaycan Milli Elmlər Akademiyası, Nəsimi adına Ədəbiyyat İnstitutu, Bakı- “ELM”. -YUSİFLİ, Vaqif (2002), Tənqid və bədii söz, Bakı, Mütərcim. -Azərbaycan nəsri antologiyası, Beş cilddə, I, II, III, IV, V cildlər, “Şərq-Qərb”, Bakı - 2006. -Azərbaycan aşıq şerindən seçmələr, İki cilddə, I, II cild, “Şərq-Qərb”, Bakı- 2005 -Azərbaycan publisistikası antologiyası (2007), “Şərq-Qərb”, Bakı.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
3
4
12
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
4
12
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
10
2
20
 Sunum
3
3
9
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
97
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.88
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
En az bir Türk lehçesi ile ilgili coğrafyayı, tarihi, kültürü ve edebiyatı tanıyabilme.X
2
En az bir lehçeyi okuma, yazma, dinleme ve konuşma kategorilerine göre iyi derece kullanabilme.X
3
Lehçeler arasında sözlü veya yazılı metin aktarmaları yapabilme.X
4
Türk Dünyasının ortak kültürünü tanıyıp öğrenebilme, farklılıklardaki zenginlikleri görebilme.X
5
Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları Programında kazanılan yeterliliklere dayalı olarak güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme.X
6
Programında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanabilme.X
7
Hayat boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.X
8
Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları Programı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyebilme.X
9
Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları Programı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşabilme.X
10
Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katkı sağlayabilme.X
11
Bir yabancı dili kullanarak alanla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri izleyebilme.X
12
Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları alanında tarihî ve kültürel mirasa sahip çıkabilme.X
13
Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilme.X
14
Tarihî Türk lehçeleri ile ilgili yeterli alt yapıya sahip olabilme, tarihî dönem metinlerini okuyup Türkiye Türkçesine aktarabilme.X
15
Hem çağdaş hem de tarihî Türk lehçeleri alanında araştırma, literatürü takip etme ve akademik yayın yapma becerisini kazandırabilme.X
16
Alan çalışmalarında ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.X
17
Türkoloji ile ilgili alanlarda istihdam edilebilecek nitelikli bilim adamı yetiştirebilme.X
18
Yurtdışındaki üniversitelerle imzalanan protokoller ya da çeşitli değişim programları doğrultusunda öğrencileri,Türk cumhuriyetleri başta olmak üzere tüm Türk dünyası coğrafyasına gitmeleri için teşvik etme.X