GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
AZERBAYCAN HALK EDEBİYATI-II/GBD- 404
Dersin Adı: AZERBAYCAN HALK EDEBİYATI-II
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. MEHMAN MUSAYEV
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://mehmanmusayev.com/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mehman@gazi.edu.tr, mehman.musaoglu@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Azerbaycan halk edebiyatını Türklük bilimi bağlamında öğretmek
Halk edebiyatı ekseninde Azerbaycan kültürünü öğrenmek ve Azerbaycan Türkçesini geliştirmek
Halk edebiyatı ekseninde Azerbaycan kültürüne ait değerleri öğrenmek






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka ders bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  XVI-XVIII. yüzyıllar Azerbaycan sözlü ve yazılı edebiyatında edebî paraleller
2. Hafta  Azerbaycan “Âşık” mektepleri ve muhitleri
3. Hafta  “Âşık” şiirinin türleri
4. Hafta  XVI-XVIII. yüzyıllarda Âşıklarımız
5. Hafta  XIX. yüzyıl Azerbaycan “Âşık” Edebiyatında gelişmeler
6. Hafta  XIX. yüzyılda Âşıklarımız
7. Hafta  Azerbaycan halk biliminde destanların incelenmesi
8. Hafta  Azerbaycan halk biliminde destanların incelenmesi
9. Hafta  Ara Sınav
10. Hafta  Kahramanlık destanları
11. Hafta  Aşk destanları
12. Hafta  XX-XXI. yüzyıllarda Azerbaycan Halk Edebiyatı
13. Hafta  Şehir folkloru ve çağdaş destan yaratıcılığı kavramları
14. Hafta  “Âşık” edebiyatı yeni tarihî gelişme döneminde
15. Hafta  Dönem Sonu Sınavı
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  -Azərbaycan ədəbiyyatı tarixi, Azərb. EA Nəşri, 3 cilddə, I cild, Bakı,1960. -Paşa Əfəndiyev, Azərbaycan şifahi xalq ədəbiyyatı, “Maarif” Nəşriyyatı, Bakı- 1992. -Türkiye Dışındaki Türk Edebiyatları Antolojisi, Azerb. Türk Edebiyatı, Kültür Bakanlığı, Ankara, II c. 1993; Ankara, III c. 1993; Ankara, IV c. 1993; Ankara, V c. 1997. -Azad Nəbiyev, Azərbaycan xalq ədəbiyyatı, I c. Bakı-2002; II c. Bakı, “Elm”- 2006. -Azərbaycan nağılları, Milli EA Folklor İnstitutu, I, II, III, IV,V c, “Çıraq” Bakı-2005. -Azərbaycan dastanları, Milli EA Folklor İnstitutu, I, II,III, IV,V c. “Çıraq”Bakı- 2005. -Azərbaycan ədəbiyyatı tarixi, 6 cilddə, I cild, Bakı, Elm, 2007.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
3
4
12
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
4
12
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
10
2
20
 Sunum
3
3
9
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
97
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.88
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
En az bir Türk lehçesi ile ilgili coğrafyayı, tarihi, kültürü ve edebiyatı tanıyabilme.X
2
En az bir lehçeyi okuma, yazma, dinleme ve konuşma kategorilerine göre iyi derece kullanabilme.X
3
Lehçeler arasında sözlü veya yazılı metin aktarmaları yapabilme.X
4
Türk Dünyasının ortak kültürünü tanıyıp öğrenebilme, farklılıklardaki zenginlikleri görebilme.X
5
Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları Programında kazanılan yeterliliklere dayalı olarak güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme.X
6
Programında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanabilme.X
7
Hayat boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.X
8
Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları Programı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyebilme.X
9
Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları Programı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşabilme.X
10
Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katkı sağlayabilme.X
11
Bir yabancı dili kullanarak alanla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri izleyebilme.X
12
Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları alanında tarihî ve kültürel mirasa sahip çıkabilme.X
13
Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilme.X
14
Tarihî Türk lehçeleri ile ilgili yeterli alt yapıya sahip olabilme, tarihî dönem metinlerini okuyup Türkiye Türkçesine aktarabilme.X
15
Hem çağdaş hem de tarihî Türk lehçeleri alanında araştırma, literatürü takip etme ve akademik yayın yapma becerisini kazandırabilme.X
16
Alan çalışmalarında ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.X
17
Türkoloji ile ilgili alanlarda istihdam edilebilecek nitelikli bilim adamı yetiştirebilme.X
18
Yurtdışındaki üniversitelerle imzalanan protokoller ya da çeşitli değişim programları doğrultusunda öğrencileri,Türk cumhuriyetleri başta olmak üzere tüm Türk dünyası coğrafyasına gitmeleri için teşvik etme.X