GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
AZERBAYCAN TÜRKÇESİ METİN AKTARMA-III/GBD- 401
Dersin Adı: AZERBAYCAN TÜRKÇESİ METİN AKTARMA-III
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Mehman MUSAOĞLU
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  gazi.edu.tr/mehman
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mehman@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Metinler yardımıyla Azerbaycan edebiyatını ve temsilcilerini tanınmasını sağlamak








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Yazılı ve sözlü Azerbaycan edebiyatı metinlerinin filolojik yöntemlerle Türklük bilimi bağlamında incelenmesi
2. Hafta  Şiir, nesir ve diğer deneme yazı türlerinin edebiyat ve dil bilimi bakımından kendi dallarıyla incelenmesi
3. Hafta  17-18. yüzyıllar Azerbaycan edebiyatı bağlamında M. P. Vagif’in şiirlerinden getirilen örneklerin incelenmesi
4. Hafta  19. yüzyıl Azerbaycan edebiyatı bağlamında deneme yazılarının değerlendirilmesi
5. Hafta  Aruz ve hece vezniyle yazılan klâsik ve yeni şiir örneklerinin incelenmesi
6. Hafta  Kasım Bey Zakir, Seyit Azim Şirvani ve Hurşitbanu Natevan’ın şiirlerinden getirilen örnekler
7. Hafta  Aşık Elesker’in şiirlerinden getirilen örnekler
8. Hafta  Povest, hikâye vb. nesir türündeki eserlerin incelenmesi. M. F. Axundov’un Aldanmış Kevakip adlı piyesi ve diğer eserleri.
9. Hafta  Ara sınav
10. Hafta  1900-1918- ve 1918-1920’li yıllar Azerbaycan edebiyatı kuşağına mensup önemli yazar ve şairlerinin tanıtılması
11. Hafta  Celil Memmedkuluzade’nin nesir eserlerinden getirilen örneklerin incelenmesi
12. Hafta  Mirze Elekper Sabir’in şiirlerinden getirilen örneklerin incelenmesi
13. Hafta  Hüseyin Cavit’in ve Ahmet Cavat’ın eserlerinden getirilen şiir örneklerinin incelenmesi
14. Hafta  Dönem sonu sınavı
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  -MİRƏHMƏDOV, Əziz (1998), Ədəbiyyatşünaslıq: ensiklopedik lüğət, “Azərbaycan Ensiklopediyası” Nəşriyyat-Poliqrafiya Birliyi, Bakı -QARAYEV, Yaşar (2002), Azərbaycan ədəbiyyatı: XIX və XX yüzillər (İki min ili tamamlayan iki yüz il-XIX və XX yüzillər), Azərbaycan Milli Elmlər Akademiyası, Nəsimi adına Ədəbiyyat İnstitutu, Bakı- “ELM”. -YUSİFLİ, Vaqif (2002), Tənqid və bədii söz, Bakı, Mütərcim. -Azərbaycan nəsri antologiyası, Beş cilddə, I, II, III, IV, V cildlər, “Şərq-Qərb”, Bakı - 2006. -Azərbaycan aşıq şerindən seçmələr, İki cilddə, I, II cild, “Şərq-Qərb”, Bakı- 2005 -Azərbaycan publisistikası antologiyası (2007), “Şərq-Qərb”, Bakı.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
3
0
 Uygulama
2
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
2
4
8
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
4
8
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
3
5
15
 Sunum
3
4
12
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
8
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
85
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
En az bir Türk lehçesi ile ilgili coğrafyayı, tarihi, kültürü ve edebiyatı tanıyabilme.X
2
En az bir lehçeyi okuma, yazma, dinleme ve konuşma kategorilerine göre iyi derece kullanabilme.X
3
Lehçeler arasında sözlü veya yazılı metin aktarmaları yapabilme.X
4
Türk Dünyasının ortak kültürünü tanıyıp öğrenebilme, farklılıklardaki zenginlikleri görebilme.X
5
Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları Programında kazanılan yeterliliklere dayalı olarak güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme.X
6
Programında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanabilme.X
7
Hayat boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.X
8
Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları Programı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyebilme.X
9
Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları Programı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşabilme.X
10
Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katkı sağlayabilme.X
11
Bir yabancı dili kullanarak alanla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri izleyebilme.X
12
Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları alanında tarihî ve kültürel mirasa sahip çıkabilme.X
13
Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilme.X
14
Tarihî Türk lehçeleri ile ilgili yeterli alt yapıya sahip olabilme, tarihî dönem metinlerini okuyup Türkiye Türkçesine aktarabilme.X
15
Hem çağdaş hem de tarihî Türk lehçeleri alanında araştırma, literatürü takip etme ve akademik yayın yapma becerisini kazandırabilme.X
16
Alan çalışmalarında ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.X
17
Türkoloji ile ilgili alanlarda istihdam edilebilecek nitelikli bilim adamı yetiştirebilme.X
18
Yurtdışındaki üniversitelerle imzalanan protokoller ya da çeşitli değişim programları doğrultusunda öğrencileri,Türk cumhuriyetleri başta olmak üzere tüm Türk dünyası coğrafyasına gitmeleri için teşvik etme.X