GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MODERN TÜRK EDEBİYATI-III/CLE- 305
Dersin Adı: MODERN TÜRK EDEBİYATI-III
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr.Veli Savaş YELOK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/velisavasyelok
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  velisavasyelok@yahoo.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
II. Meşrutiyet döneminin toplumsal, siyasi ve kültürel görünümünü açıklayabilmek
II. Meşrutiyet dönemi edebiyatını oluşturan bilgi kuramı temellerini açıklayabilmek
Dönemin basın, yayın hayatının genel özelliklerini tanımlayabilecek bilgi ve beceriler kazanabilmek
Fecr-i Âtî grubundaki edip ve şairlerle ve onların eserleri hakkında bilgi verebilmek
Millî Edebiyat teriminin anlamını açıklayabilmek
Millî Edebiyat Hareketi mensuplarını sıralayabilmek
Millî Edebiyat Hareketinin oluşumunu sağlayan siyasal, sosyal ve fikri gelişmeleri açıklayabilecek bilgi ve becerileri kazanabilmek
Anlatmaya bağlı edebi metinler hakkında bilgi sahibi olmak
Anlatmaya bağlı edebi metinleri inceleyebilmek
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  II. Meşrutiyet Dönemi Toplum ve Kültür Hayatının Özellikleri
2. Hafta  II. Meşrutiyet Dönemi Edebiyatı-1: - Ferdiyetçi Sanat Anlayışı: Fecr-i Âtî, Kuruluşu, Sanat Anlayışı, Çalışmaları ve Edebî Faaliyetleri
3. Hafta  Fecr-i Âtînin Belli Başlı Temsilcileri
4. Hafta  II. Meşrutiyet Dönemi Edebiyatı -2: Toplumsal Faydacı Edebiyat Anlayışı: Millî Edebiyat Hareketi
5. Hafta  "Millî Edebiyat" Terimi, "Millî Edebiyat Hareketi" Etrafında Düşünceler ve "Millî Edebiyat"ın Sınırları
6. Hafta  Millî Edebiyat Hareketini Hazırlayan Siyasi, Sosyal ve Fikrî Birikim
7. Hafta  Millî Edebiyat Hareketini Hazırlayan Siyasi, Sosyal ve Fikrî Birikim
8. Hafta  Millî Edebiyat Hareketini Yaygınlaştıran Kuruluşlar ve Yayın Organları
9. Hafta  Millî Edebiyat Hareketinde Şiir-1
10. Hafta  Vize Sınavı
11. Hafta  Millî Edebiyat Hareketinde Şiir-2
12. Hafta  Anlatım, Metin ve Gelenek, Anlam, Metin ve Yazar, Yorum
13. Hafta  Öğretici Metinler ve Bu Metinlerin İncelenmesi
14. Hafta  Bitirme Sınavı (Final)
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  A. H. Tanpınar, XIX. Asır Türk Edebiyatı Tarihi, Dergâh Yayınları, İstanbul, 2012. H. Akay, Tanzimat Sonrası Türk Edebiyatında Yeni Fikirler, Kitabevi Yayınları, İstanbul, 1998. İ. Enginün, Yeni Türk Edebiyatı Tanzimat’tan Cumhuriyet, Dergâh Yay., İstanbul, 2006. K. Akyüz, Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri, İnkılâp Kitabevi, İstanbul, 1995. M. Kaplan, Türk Edebiyatı Üzerinde Araştırmalar-I, Dergâh Yayınları, İstanbul, 1997. O. Okay, Batılılaşma Devri Türk Edebiyatı, Dergâh Yayınları. İstanbul, 2005.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
3
4
12
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
4
12
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
10
2
20
 Sunum
3
3
9
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
97
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.88
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
En az bir Türk lehçesi ile ilgili coğrafyayı, tarihi, kültürü ve edebiyatı tanıyabilme.X
2
En az bir lehçeyi okuma, yazma, dinleme ve konuşma kategorilerine göre iyi derece kullanabilme.X
3
Lehçeler arasında sözlü veya yazılı metin aktarmaları yapabilme.X
4
Türk Dünyasının ortak kültürünü tanıyıp öğrenebilme, farklılıklardaki zenginlikleri görebilme.X
5
Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları Programında kazanılan yeterliliklere dayalı olarak güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme.X
6
Programında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanabilme.X
7
Hayat boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.X
8
Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları Programı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyebilme.X
9
Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları Programı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşabilme.X
10
Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katkı sağlayabilme.X
11
Bir yabancı dili kullanarak alanla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri izleyebilme.X
12
Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları alanında tarihî ve kültürel mirasa sahip çıkabilme.X
13
Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilme.X
14
Tarihî Türk lehçeleri ile ilgili yeterli alt yapıya sahip olabilme, tarihî dönem metinlerini okuyup Türkiye Türkçesine aktarabilme.X
15
Hem çağdaş hem de tarihî Türk lehçeleri alanında araştırma, literatürü takip etme ve akademik yayın yapma becerisini kazandırabilme.X
16
Alan çalışmalarında ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.X
17
Türkoloji ile ilgili alanlarda istihdam edilebilecek nitelikli bilim adamı yetiştirebilme.X
18
Yurtdışındaki üniversitelerle imzalanan protokoller ya da çeşitli değişim programları doğrultusunda öğrencileri,Türk cumhuriyetleri başta olmak üzere tüm Türk dünyası coğrafyasına gitmeleri için teşvik etme.X