GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK BASIN TARİHİ/TAR- 442
Dersin Adı: TÜRK BASIN TARİHİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Meşkure YILMAZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  meskure@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türkiye basın tarihinin çeşitli dönemlerini bütünlüğü içinde değerlendirir.
Basının toplumsal rolü hakkında bilgi sahibi olur.
Türkiye’de basının rolü ve işlevini ekonomi-politik yaklaşım açısından değerlendirir.
Türkiye basın tarihindeki önemli gelişmeler hakkında bilgi sahibi olur.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Osmanlı Devleti’nde Basının Ortaya Çıkması
2. Hafta  Meşrutiyet dönemde Türk basını
3. Hafta  Milli Mücadele döneminde Türk basını
4. Hafta  Tek Parti döneminde Türk basını
5. Hafta  Çok Partili Döneme Geçişte Türk basını
6. Hafta  Demokrat Parti döneminde Türk basını
7. Hafta  Demokrat Parti döneminde Türk basını
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Askeri Müdahaleler ve Türk basını
10. Hafta  Askeri Müdahaleler ve Türk basını
11. Hafta  Askeri Müdahaleler ve Türk basını
12. Hafta  İktidar-Muhalefet İlişkileri ve Türk basını
13. Hafta  İktidar-Muhalefet İlişkileri ve Türk basını
14. Hafta  İktidar-Muhalefet İlişkileri ve Türk basını
15. Hafta  İktidar-Medya İlişkileri
16. Hafta  FİNAL
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Hıfzı Topuz, II. Mahmut’tan Holdinglere Türk Basın Tarihi, Remzi Kitabevi, 2003 Erik Jan Zürcher, Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, İletişim Yayınları, 1998 Meltem Ahıska, Radyonun Sihirli Kapısı, Garbiyatçılık ve Politik Öznellik, Metis Yayınları İrem Barutçu, Babıâli Tanrıları: Simavi Ailesi, Agora Kitaplığı, 2004.Tevfik Çavdar, İz Bırakan Gazete ve Gazeteciler, Ankara 2002 Ömer Sami Çoşar, Milli Mücadelede Basın, İstanbul 1955
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
2
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
3
15
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
2
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
5
3
15
 Sunu hazırlama
6
2
12
 Sunum
6
2
12
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Alanının temel kavram, bilgi ve literatürüne vâkıftır.X
2
Tarihi olayları pek çok yönden ele alıp olayları muhakeme edebilir, özgün neden sonuç ilişkileri kurabilir.X
3
Edindiği bilgileri tarih metodolojisine uygun şekilde kullanabilir. Bunun için gerekli olan yöntem ve araçlara sahiptir.X
4
Bilgilerini güncel meseleleri çözmede/çözümlemede kullanabilir.X
5
Tarih alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerine hâkimdir.X
6
Tarih araştırmalarında farklı disiplinlerden istifade etmeyi önemser.X
7
Akademik özgüveni yüksek olup, bilgi-birikimini farklı platformlarda tartışabilecek temsil kabiliyetini haizdir.X
8
Tarihi olayları ve sosyal gelişmeleri araştırıp tartışabilir. Hadiseleri kendi içinde değerlendirip, rapor/makale yazma kabiliyetine sahiptir.X
9
Alanındaki ve ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilir ve bilgilerini güncelleyebilir.X
10
Tarihi olayları tanımlayabilir, eleştirebilir. Sorular sorup, yorum yapabilir.X
11
Çalışmalarının hiçbir aşamasında meslekî ahlak prensiplerini ve toplumsal sorumluluklarını göz ardı etmez.X
12
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev alabilir ve etrafıyla etkin iletişim kurabilir.X