GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SİYASAL DÜŞÜNCELER TARİHİ-II/TAR- 424
Dersin Adı: SİYASAL DÜŞÜNCELER TARİHİ-II
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. İhsan Şerif Kaymaz
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/ikaymaz/contact
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ikaymazgazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Siyasal düşüncenin temellerine ilişkin kuramsal yaklaşımları anlatmak.
Devlet ve iktidar olguları hakkındaki düşüncelerin oraya çıkışını açıklamak.
İlkçağdan Ortaçağın sonuna kadar olan dönemde siyasal düşüncenin gelişimini analiz etmek.
Bu dönemde öne çıkan siyasal düşünürlerin yaklaşımlarını tartışmak.
Belli başlı düşünürlerin kendi dönemlerindeki siyasal ve sosyo-iktisadi özellikleri belirtmek.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Orta Çağ Siyasal Düşüncesi: Saint Augustine (St. Augustine)
2. Hafta  Orta Çağ Siyasal Düşüncesi: Aziz Augustine (St. Augustine)
3. Hafta  Orta Çağ Siyasal Düşüncesi: Farabi ve İbn-i Rüşd
4. Hafta  Orta Çağ Siyasal Düşüncesi: Farabi ve İbn-i Rüşd
5. Hafta  Orta Çağ Siyasal Düşüncesi: Aquinumlu Thomas
6. Hafta  Orta Çağ Siyasal Düşüncesi: Aquinumlu Thomas
7. Hafta  Orta Çağ Siyasal Düşüncesi: Dante ve Marsilius
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Orta Çağ Siyasal Düşüncesi: Dante ve Marsilius
10. Hafta  Yeni Çağ Siyasal Düşüncesi:
11. Hafta  YakınÇağ Siyasal Düşüncesi:
12. Hafta  YakınÇağ Siyasal Düşüncesi:
13. Hafta  Modern Çağ Siyasal Düşüncesi:
14. Hafta  Modern Çağ Siyasal Düşüncesi:
15. Hafta  genel değerlendirme
16. Hafta  FİNAL
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1) Donald Tannenbaum ve David Schultz, Siyasi Düşünce Tarihi: Filozoflar ve Fikirleri, Çev. Fatih Demirci, Ankara: Adres Yayınları, 2010. 2) Mehmet Ali Ağaoğulları, Kent Devletinden İmparatorluğa, Ankara: İmge Kitabevi, 2000. 3) Mehmet Ali Ağaoğulları, Levent Köker, İmparatorluktan Tanrı Devletine, Ankara: İmge Kitabevi, 1998. 4)Mete Tunçay, Batı’da Siyasal Düşünceler Tarihi, İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2010.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
2
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
2
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
2
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
5
3
15
 Sunu hazırlama
5
3
15
 Sunum
5
3
15
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
101
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Alanının temel kavram, bilgi ve literatürüne vâkıftır.X
2
Tarihi olayları pek çok yönden ele alıp olayları muhakeme edebilir, özgün neden sonuç ilişkileri kurabilir.X
3
Edindiği bilgileri tarih metodolojisine uygun şekilde kullanabilir. Bunun için gerekli olan yöntem ve araçlara sahiptir.X
4
Bilgilerini güncel meseleleri çözmede/çözümlemede kullanabilir.X
5
Tarih alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerine hâkimdir.X
6
Tarih araştırmalarında farklı disiplinlerden istifade etmeyi önemser.X
7
Akademik özgüveni yüksek olup, bilgi-birikimini farklı platformlarda tartışabilecek temsil kabiliyetini haizdir.X
8
Tarihi olayları ve sosyal gelişmeleri araştırıp tartışabilir. Hadiseleri kendi içinde değerlendirip, rapor/makale yazma kabiliyetine sahiptir.X
9
Alanındaki ve ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilir ve bilgilerini güncelleyebilir.X
10
Tarihi olayları tanımlayabilir, eleştirebilir. Sorular sorup, yorum yapabilir.X
11
Çalışmalarının hiçbir aşamasında meslekî ahlak prensiplerini ve toplumsal sorumluluklarını göz ardı etmez.X
12
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev alabilir ve etrafıyla etkin iletişim kurabilir.X