GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK DIŞ POLİTİKASI-II/TAR- 414
Dersin Adı: CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK DIŞ POLİTİKASI-II
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. MUSTAFA EKİNCİKLİ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~mustafaekincikli
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mekincikli@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türk Diplomasisinin temel kavramlarını tanımlayabilirle, Türk Diplomasisine yön veren kişi, kurum ve kuruluşları sıralayabilme, adı geçen kurum ve kur








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  1960-1980 döneminde Türk Dış Politikasını belirleyen etkenler ve dönem değerlendirmesi
2. Hafta  1960-1980 döneminde Türkiye Yunanistan ilişkilerini belirleyen Kıbrıs ve Ege sorununun incelenmesi
3. Hafta  1960-1980 döneminde Türkiye-Amerika ilişkilerinin incelenmesi
4. Hafta  1960-1980 döneminde Türkiye-Sovyetler Birliği ilişkilerinin incelenmesi
5. Hafta  1960-1980 döneminde Ortadoğu devletleriyle olan ilişkilerin incelenmesi
6. Hafta  1980-1990 yılları arası yurt içinde ve dışında yaşanan önemli siyasi gelişmelerin değerlendirilmesi
7. Hafta  1980-1990 yılları arası Türk Dış Politikasında yaşanan gelişmelerin değerlendirilmesi
8. Hafta  ARA SINAV
9. Hafta  1960-1980; 1980-1990 yıllan arası Türk politikacılarının dış siyasetteki rollerinin analizi
10. Hafta  1991 ve sonrası yurt içinde ve dışında yaşanan önemli siyasi gelişmelerin değerlendirilmesi
11. Hafta  1991 ve sonrası Türk Dış Politikasında yaşanan gelişmelerin değerlendirilmesi
12. Hafta  2002'den günümüze Türkiye'de ve dünyadaki gelişmelerin genel analizi
13. Hafta  2002'den günümüze Türk Dış Politikasında yaşanan gelişmelerin değerlendirilmesi
14. Hafta  1991 sonrası, günümüze kadar Türk dış politikacılarının profilinin değerlendirilmesi
15. Hafta  GENEL DEĞERLENDİRME
16. Hafta  FİNAL
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1- Fahir Armaoğlu, 20. Yüzyıl Siyasî Tarihi. 2- Rıfat Uçarol, Siyasi Tarih. 3- Mustafa Ekincikli, Türk Dış Siyaseti, İnönü-Bayar Dönemleri.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
2
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
5
2
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
2
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
5
3
15
 Sunu hazırlama
5
3
15
 Sunum
5
3
15
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
101
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Alanının temel kavram, bilgi ve literatürüne vâkıftır.X
2
Tarihi olayları pek çok yönden ele alıp olayları muhakeme edebilir, özgün neden sonuç ilişkileri kurabilir.X
3
Edindiği bilgileri tarih metodolojisine uygun şekilde kullanabilir. Bunun için gerekli olan yöntem ve araçlara sahiptir.X
4
Bilgilerini güncel meseleleri çözmede/çözümlemede kullanabilir.X
5
Tarih alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerine hâkimdir.X
6
Tarih araştırmalarında farklı disiplinlerden istifade etmeyi önemser.X
7
Akademik özgüveni yüksek olup, bilgi-birikimini farklı platformlarda tartışabilecek temsil kabiliyetini haizdir.X
8
Tarihi olayları ve sosyal gelişmeleri araştırıp tartışabilir. Hadiseleri kendi içinde değerlendirip, rapor/makale yazma kabiliyetine sahiptir.X
9
Alanındaki ve ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilir ve bilgilerini güncelleyebilir.X
10
Tarihi olayları tanımlayabilir, eleştirebilir. Sorular sorup, yorum yapabilir.X
11
Çalışmalarının hiçbir aşamasında meslekî ahlak prensiplerini ve toplumsal sorumluluklarını göz ardı etmez.X
12
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev alabilir ve etrafıyla etkin iletişim kurabilir.X