GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TARİH BOYUNCA TÜRK ERMENİ İLİŞKİLERİ/TAR- 447
Dersin Adı: TARİH BOYUNCA TÜRK ERMENİ İLİŞKİLERİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Mustafa TURAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenci Ermeni tehciri hakkında kendi özgün görüşlerini kamuoyu önünde açıkça ifade edebilir
Günümüzdeki olayların tarihi arka planını bilir
Tarihi tezatları sorgular.
Ermeni sorunun günümüze yansımalarını analiz eder
Ermeni Meselesinin kaynaklarını öğrenir
Ermeni Meselesinin ortaya çıkışını ve nedenlerini öğrenir



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ermenilerin kadim tarihi
2. Hafta  Selçuklu ve Osmanlı dönemlerinde Türk-Ermeni ilişkileri
3. Hafta  Selçuklu ve Osmanlı dönemlerinde Türk-Ermeni ilişkileri
4. Hafta  Ayestefanos antlaşmasından sonra Türk-Ermeni ilişkileri
5. Hafta  Hınçak ve Taşnak fraksiyonlarının Osmanlı Devletindeki Faaliyetleri
6. Hafta  Şark Meselesi bağlamında büyük devletlerin Ermeni Politikaları ve Osmanlıda Ermeni İsyanları
7. Hafta  Birinci Dünya Savaşında Ermenilerin faaliyetleri
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  İttihat Terakki Dönemi Ermenilerle ilişkiler (Tehcir ve Mukatele)
10. Hafta  İttihat Terakki Dönemi Ermenilerle ilişkiler (Tehcir ve Mukatele)
11. Hafta  1918-1923 döneminde çatışmalar, Sevr ve Lozan sürecinde Ermeni Meselesi
12. Hafta  Türkiye Cumhuriyetinin Kuruluşundan sonra Ermeni Meselesi, Asala’nın Faaliyetleri ve Ermeni meselesinin yeni boyutları
13. Hafta  Türkiye, Azerbaycan ve Ermenistan: Karabağ’ın işgali ve bunun üç ülkeye etkileri
14. Hafta  Ermeni lobilerinin dünyadaki faaliyetleri
15. Hafta  Türk tarih yazımında Ermeni meselesi: Karşıt söylemler ve cepheleşme
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Esat Uras, Tarihte Ermeniler ve Ermeni Meselesi, İstanbul 1987, Bilal N. Şimşir, Ermeni Meselesi 1774-2005, Ankara Mehmet Perinçek, Rus Devlet Arşivlerinden 150 Belgede Ermeni Meselesi, İstanbul 2013, Kamil Necdet Ar, Türk Amerikan ilişikleri Çerçevesinde Ermeni Meselesi(1918-1923), Ankara 2011, Yusuf Halaçoğlu, Ermeni Tehciri, İstanbul 2004, Yusuf Halaçoğlu, Sürgünden Soykırıma Ermeni İddiaları, İstanbul 2008, Kemal Çiçek, Ermenilerin Zorunlu Göçü, Ankara 2005, Taner Akçam, Stefanos Yerasimos, Halil Berktay, Belgeler tanıklar..1915 katliamı ve Ermeni Sorunu, İstanbul 2005, Yusuf Hikmet Bayur, Ermeni Meselesi, İstanbul 1998, Şenol Kantarcı, Amerika Birleşik Devletleri’nde Ermeniler ve Ermeni Lolibisi, İstanbul 2004.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
2
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
3
15
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
2
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
5
3
15
 Sunu hazırlama
6
2
12
 Sunum
6
2
12
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Alanının temel kavram, bilgi ve literatürüne vâkıftır.X
2
Tarihi olayları pek çok yönden ele alıp olayları muhakeme edebilir, özgün neden sonuç ilişkileri kurabilir.X
3
Edindiği bilgileri tarih metodolojisine uygun şekilde kullanabilir. Bunun için gerekli olan yöntem ve araçlara sahiptir.X
4
Bilgilerini güncel meseleleri çözmede/çözümlemede kullanabilir.X
5
Tarih alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerine hâkimdir.X
6
Tarih araştırmalarında farklı disiplinlerden istifade etmeyi önemser.X
7
Akademik özgüveni yüksek olup, bilgi-birikimini farklı platformlarda tartışabilecek temsil kabiliyetini haizdir.X
8
Tarihi olayları ve sosyal gelişmeleri araştırıp tartışabilir. Hadiseleri kendi içinde değerlendirip, rapor/makale yazma kabiliyetine sahiptir.X
9
Alanındaki ve ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilir ve bilgilerini güncelleyebilir.X
10
Tarihi olayları tanımlayabilir, eleştirebilir. Sorular sorup, yorum yapabilir.X
11
Çalışmalarının hiçbir aşamasında meslekî ahlak prensiplerini ve toplumsal sorumluluklarını göz ardı etmez.X
12
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev alabilir ve etrafıyla etkin iletişim kurabilir.X