GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRKİYEDE NÜFUS, GÖÇ, KENTLEŞME/TAR- 441
Dersin Adı: TÜRKİYEDE NÜFUS, GÖÇ, KENTLEŞME
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Nasrullah Uzman
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/nasrullah
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  nasrullah@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Nüfus yapısı, hareketleri ve göçlerin ekonomiye etkisi, Türkiye'nin göç ve nüfus hareketleri incelenecektir.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadı
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Nüfus ve göç hareketlerinin önemi, toplumsal, ekonomik ve kültürel yapı üzerine etkileri.
2. Hafta  Türkiye'nin göç tarihine genel bir bakış.
3. Hafta  Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı ve göçler
4. Hafta  Milli Mücadele döneminde Nüfus ve İskân politikaları
5. Hafta  Türk-Yunan Nüfus Mübadele
6. Hafta  Tek Parti döneminde Nüfus ve İskân politikaları: Nüfusu Artırma Çalışmaları
7. Hafta  Tek Parti döneminde Nüfus ve İskân politikaları: 2510 Sayılı İskân Kanunu
8. Hafta  Arasınav
9. Hafta  Göçün sosyolojik nedenleri
10. Hafta  Göçün politik, kültürel, ekonomik ve sosyal etkileri
11. Hafta  Kırsal Alandan Kente Göç
12. Hafta  Gecekondulaşma ve Kentleşme Politikaları
13. Hafta  Doğu ve Güneydoğu Bölgesinden göç, sonuçlar ve göç alan illerde durum
14. Hafta  Türkiye'de nüfus artışının seyri
15. Hafta  Türkiye’de Demografik Yapı ve Nüfus Sayımları
16. Hafta  FİNAL
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  K. Karpat, Osmanlı Nüfusu(1830-1914), Tarih Vakfı Yurt Yayınları, 2003. 75 Yılda Köylerden Şehirlere,Tarih Vakfı Yayınları,1999. Nedim İpek, İmparatorluktan Ulus Devlete Göçler, Kemal Arı, Büyük Göç Mübadele Ferhunde Özbay(der.), Nüfus ve kalkınma, Göç, Eğitim, Demokrasi, Yaşam Kalitesi, Hacettepe Üniversitesi, Nüfus Etüdleri Enstitüsü, 2001. Türkiye'de İçgöç(der.), Tarih Vakfı, İstanbul, 1998.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
2
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
2
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
2
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
5
3
15
 Sunu hazırlama
5
3
15
 Sunum
5
3
15
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
101
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Alanının temel kavram, bilgi ve literatürüne vâkıftır.X
2
Tarihi olayları pek çok yönden ele alıp olayları muhakeme edebilir, özgün neden sonuç ilişkileri kurabilir.X
3
Edindiği bilgileri tarih metodolojisine uygun şekilde kullanabilir. Bunun için gerekli olan yöntem ve araçlara sahiptir.X
4
Bilgilerini güncel meseleleri çözmede/çözümlemede kullanabilir.X
5
Tarih alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerine hâkimdir.X
6
Tarih araştırmalarında farklı disiplinlerden istifade etmeyi önemser.X
7
Akademik özgüveni yüksek olup, bilgi-birikimini farklı platformlarda tartışabilecek temsil kabiliyetini haizdir.X
8
Tarihi olayları ve sosyal gelişmeleri araştırıp tartışabilir. Hadiseleri kendi içinde değerlendirip, rapor/makale yazma kabiliyetine sahiptir.X
9
Alanındaki ve ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilir ve bilgilerini güncelleyebilir.X
10
Tarihi olayları tanımlayabilir, eleştirebilir. Sorular sorup, yorum yapabilir.X
11
Çalışmalarının hiçbir aşamasında meslekî ahlak prensiplerini ve toplumsal sorumluluklarını göz ardı etmez.X
12
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev alabilir ve etrafıyla etkin iletişim kurabilir.X