GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
AKDENİZ DÜNYASI TARİHİ/TAR- 435
Dersin Adı: AKDENİZ DÜNYASI TARİHİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Mustafa ALKAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/alkanm
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  alkanm@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Osmanlı Devleti’nin Akdeniz’de genişleme stratejisini tanır.
Tarihsel süreç içinde Osmanlı Devleti’nin Akdeniz politikasını analiz eder.
Akdeniz’in tarihi coğrafyası hakkında bilgi edinir.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tanışma, dersin içeriği ve ders materyali hakkında bilgi verme
2. Hafta  Akdeniz Dünyasının sınırları
3. Hafta  Akdeniz: Eski Dünya
4. Hafta  Akdeniz Medeniyeti
5. Hafta  Akdeniz Coğrafyası: yarımadalar, dağlar ve ovalar
6. Hafta  kdeniz Coğrafyası: denizler, kıyılar ve adalar
7. Hafta  Akdeniz Dünyasında yollar ve kentler
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Akdeniz ve Osmanlı imparatorluğu
10. Hafta  Osmanlı denizciliği
11. Hafta  Osmanlı’nın Akdeniz hakimiyeti
12. Hafta  Büyük Güçler, Osmanlı imparatorluğu ve Akdeniz’de hâkimiyet mücadelesi
13. Hafta  Akdeniz Dünyası ve Osmanlı adaları
14. Hafta  Akdeniz ticareti ve Osmanlı
15. Hafta  Osmanlı gerilemesi ve Akdeniz dünyası
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Braudel, Fernand, Akdeniz ve Akdeniz Dünyası, Çev. Mehmet Ali Kılıçbay, İstanbul: Eren Yayıncılık, 1989; Braudel, Fernand ve diğerleri, Akdeniz, Mekân ve Tarih, Çev. Necati Erkurt, İstanbul: Metis Yayınları, 1990; Braudel, Fernand, Akdeniz, İnsanlar ve Miras, Çev. Aykut Derman, İstanbul: Metis Yayınları, 1991; Brummett, Palmira, Osmanlı Deniz gücü: Keşifler Çağında Osmanlı Deniz Gücü ve Akdeniz’de Diplomasi, çev. H. Nazlı Pişkin, Timaş Yayınları, İstanbul, 2009; Jourdin, Michel Mollat du, Avrupa ve Deniz, Çev. A. Muhittin Kargın, İstanbul: Afa Yayınları, 1993; Keyder, Çağlar ve diğerleri (Ed.), Doğu Akdeniz’de Liman Kentleri (1890-1914), Çev. Gül Çağalı Güven, İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları, 1994; Matvejevic, Predrag, Akdeniz’in Kitabı, Çev. Tolga Esmer, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 1999; Uzunçarşılı, İsmail Hakkı, Osmanlı Tarihi I-IV, Ankara, 1959; Matvejevic, Predrag, Akdeniz’in Kitabı, Çev. Tolga Esmer, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 1999.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
2
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
3
15
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
2
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
5
3
15
 Sunu hazırlama
6
2
12
 Sunum
6
2
12
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Alanının temel kavram, bilgi ve literatürüne vâkıftır.X
2
Tarihi olayları pek çok yönden ele alıp olayları muhakeme edebilir, özgün neden sonuç ilişkileri kurabilir.X
3
Edindiği bilgileri tarih metodolojisine uygun şekilde kullanabilir. Bunun için gerekli olan yöntem ve araçlara sahiptir.X
4
Bilgilerini güncel meseleleri çözmede/çözümlemede kullanabilir.X
5
Tarih alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerine hâkimdir.X
6
Tarih araştırmalarında farklı disiplinlerden istifade etmeyi önemser.X
7
Akademik özgüveni yüksek olup, bilgi-birikimini farklı platformlarda tartışabilecek temsil kabiliyetini haizdir.X
8
Tarihi olayları ve sosyal gelişmeleri araştırıp tartışabilir. Hadiseleri kendi içinde değerlendirip, rapor/makale yazma kabiliyetine sahiptir.X
9
Alanındaki ve ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilir ve bilgilerini güncelleyebilir.X
10
Tarihi olayları tanımlayabilir, eleştirebilir. Sorular sorup, yorum yapabilir.X
11
Çalışmalarının hiçbir aşamasında meslekî ahlak prensiplerini ve toplumsal sorumluluklarını göz ardı etmez.X
12
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev alabilir ve etrafıyla etkin iletişim kurabilir.X