GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
20. YÜZYIL TÜRK DÜNYASI TARİHİ-I/TAR- 425
Dersin Adı: 20. YÜZYIL TÜRK DÜNYASI TARİHİ-I
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Tümen Somuncuoğlu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/tumen
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  tumen@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türk Ulusunun 20. asırda geçirdiği siyasi, ekonomik, sosyal ve kültürel değişim ve dönüşümleri öğrenir.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin Tanımı, İçeriği, Kaynakları
2. Hafta  Tarihte Türkler, Türk İmparatorlukları ve Türk Kavimleri.
3. Hafta  20. Yüzyılda Osmanlı Devleti
4. Hafta  1865-1905 Yılları Arasında Rusya Türklerine Genel Bir Bakış
5. Hafta  1905 İhtilali ve Türkistan Türkleri
6. Hafta  1917-1924 Yılları Arasında Türkistan Türkleri
7. Hafta  T.C’nin Kuruluşu ve Türk Toplulukları ile İlişkiler
8. Hafta  ARA SINAV
9. Hafta  Özbek SSC ve Bağımsız Özbekistan Cumhuriyeti
10. Hafta  Kazak SSC ve Bağımsız Kazakistan Cumhuriyeti
11. Hafta  Türkmen SSC ve Bağımsız Türkmenistan Cumhuriyeti
12. Hafta  Kırgız SSC ve Bağımsız Kırgızistan Cumhuriyeti
13. Hafta  SSCB Devrinde Azerbaycan ve Bağımsız Azerbaycan Cumhuriyeti
14. Hafta  Sovyetler Birliği Egemenliğindeki Diğer Türk Topluluklarının Durumu
15. Hafta  Genel değerlendirme
16. Hafta  FİNAL
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Nuri Yağcı, Tarihte Türkler ve Türk Devletleri, İlgi Yayınları, 2011.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
2
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
2
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
2
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
5
3
15
 Sunu hazırlama
5
3
15
 Sunum
5
3
15
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
101
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Alanının temel kavram, bilgi ve literatürüne vâkıftır.X
2
Tarihi olayları pek çok yönden ele alıp olayları muhakeme edebilir, özgün neden sonuç ilişkileri kurabilir.X
3
Edindiği bilgileri tarih metodolojisine uygun şekilde kullanabilir. Bunun için gerekli olan yöntem ve araçlara sahiptir.X
4
Bilgilerini güncel meseleleri çözmede/çözümlemede kullanabilir.X
5
Tarih alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerine hâkimdir.X
6
Tarih araştırmalarında farklı disiplinlerden istifade etmeyi önemser.X
7
Akademik özgüveni yüksek olup, bilgi-birikimini farklı platformlarda tartışabilecek temsil kabiliyetini haizdir.X
8
Tarihi olayları ve sosyal gelişmeleri araştırıp tartışabilir. Hadiseleri kendi içinde değerlendirip, rapor/makale yazma kabiliyetine sahiptir.X
9
Alanındaki ve ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilir ve bilgilerini güncelleyebilir.X
10
Tarihi olayları tanımlayabilir, eleştirebilir. Sorular sorup, yorum yapabilir.X
11
Çalışmalarının hiçbir aşamasında meslekî ahlak prensiplerini ve toplumsal sorumluluklarını göz ardı etmez.X
12
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev alabilir ve etrafıyla etkin iletişim kurabilir.X