GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KÜRESELLEŞME VE TÜRKİYE-I/TAR- 417
Dersin Adı: KÜRESELLEŞME VE TÜRKİYE-I
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Şarika GEDİKLİ BERBER
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/sarika
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  sarika@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Küreselleşme, güç, siyaset, kültür gibi kavramlarla tarihi düşünceyi idrak eder. Sınıfların farklılıklarının yönetime yansımasını idrak eder.
Küreselleşme olgusunun zaman aşımı bir kavram olarak tartışmasını yapabilir.
Disiplinlerarası düşünmenin nasıl yapılacağını öğrenir.
Karşılıklı tarih düşünce disiplini kazanır.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Küreselleşme nedir? Küreselleşme tanımları; faklılıklar ve benzerlikler üzerine okumalar.
2. Hafta  Eski çağdan bugüne küreselleşme olgusu.
3. Hafta  İmparatorluklar; hakimiyet ve global güç kavramlarının karşılaştırılması
4. Hafta  Dünya tarihinde beliren ilk küresel güç; Roma İmparatorluğu.
5. Hafta  Ortaçağ’daki Doğudan yükselen küresel bir güç; Doğu Roma İmparatorluğu
6. Hafta  Roma ve Doğu Roma İmparatorlukları ekseninden; Eski Çağ ve Orta Çağ’da global güç tanımı, örneklendirmeler.
7. Hafta  Vize İmtihanı
8. Hafta  Vize İmtihanı değerlendirmesi
9. Hafta  Son İmparatorluk; Osmanlı küresel gücü bir imparatorluk muydu?
10. Hafta  Osmanlı İmparatorluğu’nun küresel bağlamda Roma ile farklılık ve benzerlikleri.
11. Hafta  Avrupa’da değişim ve Doğu kıtasındaki etkiletişim; Avrupa aydınlanıyor.
12. Hafta  Avrupa’da değişim ve doğu kıtasındaki etkiletişim; Avrupa aydınlanıyor.
13. Hafta  Yeni Çağ’da yeni kavramlar,yeni ideolojiler “küreselleşme” olgusunu nasıl etkiledi?
14. Hafta  Yeni Çağ’da yeni kavramlar,yeni ideolojiler “küreselleşme” olgusunu nasıl etkiledi?
15. Hafta  Dünyayı temelinden değiştiren kavramlar; Rönesans, Reform, Modernleşme, Sekülerizm, Aydınlanma ve Milliyetçilik. Neden bu kavramlar Avrupa orijinli?
16. Hafta  Final İmtihanı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1-19. yy. Siyasi Tarihi, Fahir Armaoğlu, TTK Kurumu, Ankara 1997. 2-Nihat Erim, Devletlerarası Hukuk ve Siyasi tarih Metinleri, Ankara Üniversitesi hukuk Fakültesi yayını, Ankara 1953. 3-Zeki Mesud Alsan, Milletlerarası Hayatın Düzeni ve panamerikanizm, Ankara 1949. İsmail Hakkı Zuzunçarşılı, Osmanlı Tarihi, Ankara 1983. 4-Eric Hoffler, Kesin İnançlılar, Plato Yayınları.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
2
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
2
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
2
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
5
3
15
 Sunu hazırlama
5
3
15
 Sunum
5
3
15
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
101
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Alanının temel kavram, bilgi ve literatürüne vâkıftır.X
2
Tarihi olayları pek çok yönden ele alıp olayları muhakeme edebilir, özgün neden sonuç ilişkileri kurabilir.X
3
Edindiği bilgileri tarih metodolojisine uygun şekilde kullanabilir. Bunun için gerekli olan yöntem ve araçlara sahiptir.X
4
Bilgilerini güncel meseleleri çözmede/çözümlemede kullanabilir.X
5
Tarih alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerine hâkimdir.X
6
Tarih araştırmalarında farklı disiplinlerden istifade etmeyi önemser.X
7
Akademik özgüveni yüksek olup, bilgi-birikimini farklı platformlarda tartışabilecek temsil kabiliyetini haizdir.X
8
Tarihi olayları ve sosyal gelişmeleri araştırıp tartışabilir. Hadiseleri kendi içinde değerlendirip, rapor/makale yazma kabiliyetine sahiptir.X
9
Alanındaki ve ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilir ve bilgilerini güncelleyebilir.X
10
Tarihi olayları tanımlayabilir, eleştirebilir. Sorular sorup, yorum yapabilir.X
11
Çalışmalarının hiçbir aşamasında meslekî ahlak prensiplerini ve toplumsal sorumluluklarını göz ardı etmez.X
12
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev alabilir ve etrafıyla etkin iletişim kurabilir.X