GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK DIŞ POLİTİKASI-I/TAR- 413
Dersin Adı: CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK DIŞ POLİTİKASI-I
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. MUSTAFA EKİNCİKLİ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/mekincikli
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mekincikli@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türk Diplomasisinin temel kavramlarını tanımlayabilme, Türk Diplomasisine yön veren kişi, kurum ve kuruluşları sıralayabilme.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin ön koşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Osmanlı diplomasisinin değerlendirilmesi
2. Hafta  Osmanlı diplomasisinin Türkiye Cumhuriyeti diplomasisine etkilerinin Analizi
3. Hafta  Türkiye Cumhuriyeti diplomasisinin farklılıkları, özelliklerinin analizi
4. Hafta  Türk Dış Politikasının temci ilke ve hedeflerinin belirlenmesi
5. Hafta  Türk Dış Politikasının dönemlere ayrılması ve ayrımın kıstaslarının belirlenmesi
6. Hafta  Kurtuluş Savaşı yılları T ürk Dış Politikasının incelenmesi ve dönemin özelliklerinin belirlenmesi
7. Hafta  Lozan Antlaşmasından II. Dünya Savaşı öncesine uzanan sürecin dış politika açısından ana hatlarıyla değerlendirilmesi (1923-1939)
8. Hafta  ARASINAV
9. Hafta  Atatürk'ün dış politikadaki etkilerinin analizi
10. Hafta  1939-1945 döneminde Türk Dış Politikasını belirleyen etkenler ve dönemin ana hatlarıyla değerlendirilmesi
11. Hafta  II. Dünya Savaşı yıllarında Türkiye'nin savaş dışı kalma politikasının incelenmesi;Türkiye'de çok partili hayata geçiş sürecinde dış etki
12. Hafta  1945-1960 döneminde Türk Dış Politikasını belirleyen etkenler ve dönem değerlendirmesi. İsmet İnönü'nün dış politikadaki etkisinin analizi
13. Hafta  Türkiye'nin Batı ittifakına katılması: NATO'ya üyelik, Balkan İttifakı, Balkan Paktı ve Kıbrıs sorunu
14. Hafta  19 Mart 1945 tarihli Sovyet notası sonrasında Türkiye-Sovyetler Birliği ilişkileri
15. Hafta  Genel Değerlendirme
16. Hafta  FİNAL
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1- Fahir Armaoğlu, 20. Yüzyıl Siyasî Tarihi 2- Rifat Uçarol, Siyasi Tarih 3- Mustafa Ekincikli, Türk Dış Siyaseti, İnönü-Bayar Dönemleri
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
2
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
5
2
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
2
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
5
3
15
 Sunu hazırlama
5
3
15
 Sunum
5
3
15
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
101
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Alanının temel kavram, bilgi ve literatürüne vâkıftır.X
2
Tarihi olayları pek çok yönden ele alıp olayları muhakeme edebilir, özgün neden sonuç ilişkileri kurabilir.X
3
Edindiği bilgileri tarih metodolojisine uygun şekilde kullanabilir. Bunun için gerekli olan yöntem ve araçlara sahiptir.X
4
Bilgilerini güncel meseleleri çözmede/çözümlemede kullanabilir.X
5
Tarih alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerine hâkimdir.X
6
Tarih araştırmalarında farklı disiplinlerden istifade etmeyi önemser.X
7
Akademik özgüveni yüksek olup, bilgi-birikimini farklı platformlarda tartışabilecek temsil kabiliyetini haizdir.X
8
Tarihi olayları ve sosyal gelişmeleri araştırıp tartışabilir. Hadiseleri kendi içinde değerlendirip, rapor/makale yazma kabiliyetine sahiptir.X
9
Alanındaki ve ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilir ve bilgilerini güncelleyebilir.X
10
Tarihi olayları tanımlayabilir, eleştirebilir. Sorular sorup, yorum yapabilir.X
11
Çalışmalarının hiçbir aşamasında meslekî ahlak prensiplerini ve toplumsal sorumluluklarını göz ardı etmez.X
12
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev alabilir ve etrafıyla etkin iletişim kurabilir.X