GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
YAKINÇAĞ OSMANLI DIŞ POLİTİKASI-II/TAR- 342
Dersin Adı: YAKINÇAĞ OSMANLI DIŞ POLİTİKASI-II
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Şennur ŞENEL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Yakınçağ Osmanlı dış politikasında başlayan dönüşümleri kavrar.
Yakınçağ Osmanlı dış politikasında İngiltere, Fransa, İtalya ve Almanya ile olan ilişkilerin yapısını kavrar.
Yakınçağ dış politikasında Osmanlı-Napolyon savaşlarını kavrar.
Yakınçağ Osmanlı dış politikasında Yunan Bağımsızlık Savaşı’nın taşıdığı anlamı kavrar.
Yakınçağ Osmanlı dış politikasında Mehmet Ali Paşa İsyanı'nın uluslararası bir hal alma sürecini kavrar.
Yakınçağ Osmanlı dış politikasında Osmanlı devleti ile İngiltere ve Rusya ilişkilerini kavrar.
Avrupa’da Doğu Sorununu kavrar.
Berlin Kongresinden sonra Yakın Doğunun siyasal-idari yapısını kavrar.
I. Dünya Savaşı’ndan önce Yakın Doğunun siyasal-idari-ekonomik yapısını kavrar.
I. Dünya Savaşı’nda Osmanlı devletinin durumunu kavrar.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Yakınçağ’da Osmanlı modernleşmesi ve Diplomasi Tarihi.
2. Hafta  Osmanlı İmparatorluğu’nun Sonu ve Büyük Güçler (1774-1798).
3. Hafta  Napolyon Savaşları ve Balkanlar’da Milliyetçiliğin Yükselişi (1798-1821).
4. Hafta  Yunan Bağımsızlık Savaşı ve Mehmet Ali Paşa (I.) Krizi (1821-1833).
5. Hafta  II. Mehmet Ali Paşa Krizi (1833-1841).
6. Hafta  İngiltere-Rusya İlişkileri ve Kırım Savaşı (1841-1856).
7. Hafta  Paris Anlaşması’ndan Bosna Ayaklanması’na (1856-1875).
8. Hafta  ARA SINAV
9. Hafta  1875-1878 Doğu Krizi.
10. Hafta  Berlin Kongresi’nden Sonra Yakındoğu (1878-1896).
11. Hafta  Berlin Kongrasi’nden Sonra Yakındoğu (1878-1896).
12. Hafta  Bağdat Demiryolu-Makedonya Sorunu ve Bosna Krizi (1896-1909).
13. Hafta  I. Dünya Savaşı’ndan Önce Yakındoğu (1909-1914), I. Dünya Savaşı (1914-1918), Barış Anlaşması (1918-1923).
14. Hafta  Cumhuriyetin İlanı ve Yeni Dış Politika (29 Ekim 1923).
15. Hafta  Cumhuriyetin İlanı ve Yeni Dış Politika (29 Ekim 1923).
16. Hafta  FİNAL
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1- Mathew S. Anderson, Doğu Sorunu (1774-1923): Uluslararası ilişkiler Üzerine Bir İnceleme, (Çev. İdil Eser), İstanbul: YKY, 2001. 2- Fahir Armaoğlu, 19. Yüzyıl Siyasi Tarihi (1789-1914), Ankara: Türk Tarih Kurumu Yayınları, 2003. 3- Mustafa Bıyıklı (Ed.), Türk Dış Politikası: Osmanlı Dönemi, İstanbul: Gökkubbe Yayınları, 2 cilt, 2010. 4- Stephen J. Lee, Avrupa Tarihinden Kesitler (1789-1980), (Çev. Savaş Aktur), Ankara: Dost Yayınları, c. 2, 2002.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
2
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
2
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
2
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
5
3
15
 Sunu hazırlama
5
3
15
 Sunum
5
3
15
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
101
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Alanının temel kavram, bilgi ve literatürüne vâkıftır.X
2
Tarihi olayları pek çok yönden ele alıp olayları muhakeme edebilir, özgün neden sonuç ilişkileri kurabilir.X
3
Edindiği bilgileri tarih metodolojisine uygun şekilde kullanabilir. Bunun için gerekli olan yöntem ve araçlara sahiptir.X
4
Bilgilerini güncel meseleleri çözmede/çözümlemede kullanabilir.X
5
Tarih alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerine hâkimdir.X
6
Tarih araştırmalarında farklı disiplinlerden istifade etmeyi önemser.X
7
Akademik özgüveni yüksek olup, bilgi-birikimini farklı platformlarda tartışabilecek temsil kabiliyetini haizdir.X
8
Tarihi olayları ve sosyal gelişmeleri araştırıp tartışabilir. Hadiseleri kendi içinde değerlendirip, rapor/makale yazma kabiliyetine sahiptir.X
9
Alanındaki ve ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilir ve bilgilerini güncelleyebilir.X
10
Tarihi olayları tanımlayabilir, eleştirebilir. Sorular sorup, yorum yapabilir.X
11
Çalışmalarının hiçbir aşamasında meslekî ahlak prensiplerini ve toplumsal sorumluluklarını göz ardı etmez.X
12
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev alabilir ve etrafıyla etkin iletişim kurabilir.X