GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK DÜŞÜNCE TARİHİ-II/TAR- 338
Dersin Adı: TÜRK DÜŞÜNCE TARİHİ-II
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. İhsan Şerif Kaymaz
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/ikaymaz
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ikaymaz@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türk düşünce tarihinin geçirdiği evreleri inceler.
Tanzimat Dönemi Türk düşünce sistemini kavrar.
Türk düşüncesinin genel karakteristiklerini analiz eder.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  18. Yüzyıldan 19. Yüzyıla Batı Düşüncesinin Türk Düşüncesine Ve Kurumlarına Etkisi: 3. Selim Ve 2. Mahmut Dönemleri
2. Hafta  Tanzimat Dönemi Ve İlk Batılı Düşünürler: İbrahim Şinasi Ve Münif Paşa.
3. Hafta  Yeni Osmanlılar Hareketi Ve Osmanlıcılık Düşüncesi: Ziya Paşa, Namık Kemal, Ali Suavi.
4. Hafta  İslamcılık Düşüncesi: Ahmet Cevdet Paşa Ve Cemalettin Afgani.
5. Hafta  Türkçülük Hareketi, Jön Türkler Ve İttihat Terakki.
6. Hafta  Batıcılık Hareketi (Ahmet Mithat Efendi) Ve Materyalizm (Beşir Fuat).
7. Hafta  Batıcılık Hareketi Ahmet Rıza, Ahmet Şuayip, Bedi Nuri, Asaf Nefi, Musa Akyiğitzade, Salih Zeki, Suphi Ethem, Celal Nuri.
8. Hafta  Arasınav
9. Hafta  Batıcılık Hareketi 4. Baha Tevfik Ve Abdullah Cevdet.
10. Hafta  Diğer Batıcı Düşünürler: Mizancı Murat, Hoca Kadri Nasıh, Rıza Tevfik, Emrullah Efendi, Satı El-Husri.
11. Hafta  Cumhuriyet Dönemi İslamcı Düşünürleri: İsmail Hakkı İzmirli, Filibeli Ahmet Hilmi, İsmail Fenni Ertuğrul, Mehmet Ali Ayni.
12. Hafta  Sosyalist Düşüncenin Temsilcileri: Şefik Hüsnü, Hikmet Kıvılcımlı.
13. Hafta  Türkçü Düşüncenin Temsilcileri: Hüseyinzade Ali Turan, Yusuf Akçura, Ahmet Ağaoğlu.
14. Hafta  Ziya Gökalp, Atatürkçülük / Kemalizm, 2. Dünya Savaşı Sonrasında Türk Düşüncesinde Yaşanan Gelişmeler -Özet-
15. Hafta  Ziya Gökalp, Atatürkçülük / Kemalizm, 2. Dünya Savaşı Sonrasında Türk Düşüncesinde Yaşanan Gelişmeler -Özet-
16. Hafta  FİNAL
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Ders sırasında konuyla ilgili bazı kaynaklar verilecektir.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
2
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
3
15
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
2
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
5
3
15
 Sunu hazırlama
6
2
12
 Sunum
6
2
12
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Alanının temel kavram, bilgi ve literatürüne vâkıftır.X
2
Tarihi olayları pek çok yönden ele alıp olayları muhakeme edebilir, özgün neden sonuç ilişkileri kurabilir.X
3
Edindiği bilgileri tarih metodolojisine uygun şekilde kullanabilir. Bunun için gerekli olan yöntem ve araçlara sahiptir.X
4
Bilgilerini güncel meseleleri çözmede/çözümlemede kullanabilir.X
5
Tarih alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerine hâkimdir.X
6
Tarih araştırmalarında farklı disiplinlerden istifade etmeyi önemser.X
7
Akademik özgüveni yüksek olup, bilgi-birikimini farklı platformlarda tartışabilecek temsil kabiliyetini haizdir.X
8
Tarihi olayları ve sosyal gelişmeleri araştırıp tartışabilir. Hadiseleri kendi içinde değerlendirip, rapor/makale yazma kabiliyetine sahiptir.X
9
Alanındaki ve ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilir ve bilgilerini güncelleyebilir.X
10
Tarihi olayları tanımlayabilir, eleştirebilir. Sorular sorup, yorum yapabilir.X
11
Çalışmalarının hiçbir aşamasında meslekî ahlak prensiplerini ve toplumsal sorumluluklarını göz ardı etmez.X
12
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev alabilir ve etrafıyla etkin iletişim kurabilir.X