GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRKİYE SELÇUKLULARI TARİHİ-II/TAR- 316
Dersin Adı: TÜRKİYE SELÇUKLULARI TARİHİ-II
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Salim KOCA
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/skoca
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  skoca@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türkiye Selçukluları Dönemi tarihini siyasi, sosyo-ekonomik ve kültürel yönleriyle tanır ve kavrar.
Türkiye Selçukluları, Türkiye ve Dünya Tarihi açısından önemini kavrar







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  II. Kılıçarslan
2. Hafta  II. Kılıçarslan
3. Hafta  I. Gıyaseddin Keyhüsrev
4. Hafta   II. Süleymanşah Dönemi
5. Hafta  Haçlı Savaşları ve Türkiye Selçuklularının Buna Karşı Tutumunun Ortaya Konulması
6. Hafta  I.İzzeddin Keykavus
7. Hafta  I.Alaeddin Keykubad
8. Hafta  ARA SINAV
9. Hafta  I.Alaeddin Keykubad
10. Hafta  II. Gıyaseddin Keyhüsrev
11. Hafta  Anadoluda Moğol İstilası ve Selçukluların Düşüşü
12. Hafta  Anadoluda Moğol İstilası ve Selçukluların Düşüşü
13. Hafta  Kültürel Faaliyetler
14. Hafta  Kültürel Faaliyetler
15. Hafta  Genel tekrar
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Doğuştan Günümüze Büyük İslâm Tarihi (8. Cilt), Ed: Hakkı Dursun Yıldız, İst 1992. 2. Osman Turan, Selçuklular Tarihi ve Türk İslâm Medeniyeti, Selçuklular Zamanında Türkiye, Doğu Anadolu’da Türk Devletleri Tarihi. 3. Erdoğan Merçil, Müslüman Türk Devletleri Tarihi. 4. Kenan Çetin, Selçuklu Medeniyeti Tarihi
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
2
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
2
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
2
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
5
3
15
 Sunu hazırlama
5
3
15
 Sunum
5
3
15
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
101
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Alanının temel kavram, bilgi ve literatürüne vâkıftır.X
2
Tarihi olayları pek çok yönden ele alıp olayları muhakeme edebilir, özgün neden sonuç ilişkileri kurabilir.X
3
Edindiği bilgileri tarih metodolojisine uygun şekilde kullanabilir. Bunun için gerekli olan yöntem ve araçlara sahiptir.X
4
Bilgilerini güncel meseleleri çözmede/çözümlemede kullanabilir.X
5
Tarih alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerine hâkimdir.X
6
Tarih araştırmalarında farklı disiplinlerden istifade etmeyi önemser.X
7
Akademik özgüveni yüksek olup, bilgi-birikimini farklı platformlarda tartışabilecek temsil kabiliyetini haizdir.X
8
Tarihi olayları ve sosyal gelişmeleri araştırıp tartışabilir. Hadiseleri kendi içinde değerlendirip, rapor/makale yazma kabiliyetine sahiptir.X
9
Alanındaki ve ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilir ve bilgilerini güncelleyebilir.X
10
Tarihi olayları tanımlayabilir, eleştirebilir. Sorular sorup, yorum yapabilir.X
11
Çalışmalarının hiçbir aşamasında meslekî ahlak prensiplerini ve toplumsal sorumluluklarını göz ardı etmez.X
12
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev alabilir ve etrafıyla etkin iletişim kurabilir.X