GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
OSMANLI KURUMLARI VE MEDENİYETİ TARİH-II/TAR- 314
Dersin Adı: OSMANLI KURUMLARI VE MEDENİYETİ TARİH-II
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Mustafa ALKAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/alkanm/contact
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  alkanm@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Kaynak ile bilgi arasındaki temel bağı kavrar.
Klasik Çağda Osmanlı Devleti tarihi kaynaklarını kavrar.
Osmanlı medeniyetinin temellerini oluşturan kurumsal örgütlenmeyi öğrenir.
Osmanlı kurumlarının tarihlerini, tarihsel süreç içinde geçirdikleri değişim ve dönüşümleri hakkında bilgi sahibi olur.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Osmanlı tarihinin dönemlendirilmesi ve Osmanlı Devletinin kökleri.
2. Hafta  Sınır beyliğinden İmparatorluğa geçiş (1300-1402)
3. Hafta  Fetret dönemi ve toparlanış (1402-1413)
4. Hafta  Osmanlı Devletinin dünya gücü oluşu (1526-1596)
5. Hafta  Osmanlı İmparatorluğunun gerilemesi.
6. Hafta  Osmanlı hanedanının oluşumu ve tahta çıkış sistemi.
7. Hafta  Osmanlıda devlet kavramı ve sınıf sistemi.
8. Hafta  ARA SINAV
9. Hafta  Osmanlı Devletinde hukuk sistemi.
10. Hafta  Osmanlının saray sistemi.
11. Hafta  Osmanlı devletinde merkezi yönetim.
12. Hafta  Osmanlı Devletinde eyalet yönetimi ve Tımar sistemi.
13. Hafta  Osmanlı İmparatorluğunda kent, lonca ve tüccarlar.
14. Hafta  Osmanlı Devletinde eğitim, öğretim, din ve kültür.
15. Hafta  Osmanlı Devletinde eğitim, öğretim, din ve kültür.
16. Hafta  FİNAL
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  İNALCIK, Halil. Osmanlı İmparatorluğunun Ekonomik ve Sosyal Tarihi I, (İstanbul: Eren, 2004) __________. Devlet-i Aliyye, Osmanlı devleti üzerine Araştırmalar, (İstanbul: TİB Kültür Yayınları, 2009) _________. Osmanlı İmparatorluğu Toplum ve Ekonomi, (İstanbul: Eren, 1996)
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
2
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
2
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
2
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
5
3
15
 Sunu hazırlama
5
3
15
 Sunum
5
3
15
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
101
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Alanının temel kavram, bilgi ve literatürüne vâkıftır.X
2
Tarihi olayları pek çok yönden ele alıp olayları muhakeme edebilir, özgün neden sonuç ilişkileri kurabilir.X
3
Edindiği bilgileri tarih metodolojisine uygun şekilde kullanabilir. Bunun için gerekli olan yöntem ve araçlara sahiptir.X
4
Bilgilerini güncel meseleleri çözmede/çözümlemede kullanabilir.X
5
Tarih alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerine hâkimdir.X
6
Tarih araştırmalarında farklı disiplinlerden istifade etmeyi önemser.X
7
Akademik özgüveni yüksek olup, bilgi-birikimini farklı platformlarda tartışabilecek temsil kabiliyetini haizdir.X
8
Tarihi olayları ve sosyal gelişmeleri araştırıp tartışabilir. Hadiseleri kendi içinde değerlendirip, rapor/makale yazma kabiliyetine sahiptir.X
9
Alanındaki ve ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilir ve bilgilerini güncelleyebilir.X
10
Tarihi olayları tanımlayabilir, eleştirebilir. Sorular sorup, yorum yapabilir.X
11
Çalışmalarının hiçbir aşamasında meslekî ahlak prensiplerini ve toplumsal sorumluluklarını göz ardı etmez.X
12
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev alabilir ve etrafıyla etkin iletişim kurabilir.X