GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
YAKINÇAĞ OSMANLI DIŞ POLİTİKASI-I/TAR- 341
Dersin Adı: YAKINÇAĞ OSMANLI DIŞ POLİTİKASI-I
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Şennur ŞENEL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Yakınçağ diplomasisi üzerine temel yerli kaynakları tanır.
Yakınçağ Osmanlı diplomasisinin temel kurumlarını tanır.
Osmanlı Devleti’nin Güney ve Güneydoğu Asya ve Kafkasya politikasını kavrar.
Osmanlı Devleti’nin Türkistan ve İran politikasını kavrar.
Osmanlı Devleti’nin Kuzey Doğu Afrika ve Kuzey Batı Afrika politikasını kavrar.
Osmanlı Devleti’nin Ortadoğu Bölgesi Kıbrıs politikasını kavrar.
Osmanlı Devleti’nin Akdeniz politikasını kavrar.
Osmanlı Devletinin Bahriye teşkilatının temel yapısını kavrar.
Osmanlı Devleti’nin Balkan politikasını kavrar.
Osmanlı Devleti’nin Orta Avrupa ve Doğu Avrupa politikasını kavrar.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Yakınçağ’da Dünya Diplomasi Tarihine Giriş I
2. Hafta  Yakınçağ’da Dünya Diplomasi Tarihine Giriş II.
3. Hafta  Osmanlı Devletinin Doğu Politikası I.
4. Hafta  Osmanlı Devletinin Doğu Politikası II.
5. Hafta  Osmanlı Devletinin Güney Politikası I.
6. Hafta  Osmanlı Devletinin Güney Politikası II.
7. Hafta  Osmanlı Devletinin Akdeniz Politikası I.
8. Hafta  ARA SINAV
9. Hafta  Osmanlı Devletinin Akdeniz Politikası II.
10. Hafta  Osmanlı Devleti’nin Batı Politikası I.
11. Hafta  Osmanlı Devleti’nin Batı Politikası II.
12. Hafta  Osmanlı Devleti’nin Batı Politikası III.
13. Hafta  Osmanlı Devleti’nin Batı Politikası IV.
14. Hafta  Osmanlı Devleti’nin Batı Politikası V.
15. Hafta  Osmanlı Devleti’nin Batı Politikası VI.
16. Hafta  FİNAL
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1- Oral Sander, Anka’nın Yükseliş ve Düşüşü: Osmanlı’nın Diplomasi Tarihi Üzerine Bir Deneme, Ankara: İmge Yayınları, 2006. 2- Fahir Armaoğlu, 19. Yüzyıl Siyasi Tarihi (1789-1914), Ankara: Türk Tarih Kurumu Yayınları, 2003. 3- Mustafa Bıyıklı (Ed.), Türk Dış Politikası: Osmanlı Dönemi, İstanbul: Gökkubbe Yayınları, 2 cilt, 2010. 4- Stephen J. Lee, Avrupa Tarihinden Kesitler (1789-1980), (Çev. Savaş Aktur), Ankara: Dost Yayınları, c. 2, 2002.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
2
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
2
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
2
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
5
3
15
 Sunu hazırlama
5
3
15
 Sunum
5
3
15
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
101
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Alanının temel kavram, bilgi ve literatürüne vâkıftır.X
2
Tarihi olayları pek çok yönden ele alıp olayları muhakeme edebilir, özgün neden sonuç ilişkileri kurabilir.X
3
Edindiği bilgileri tarih metodolojisine uygun şekilde kullanabilir. Bunun için gerekli olan yöntem ve araçlara sahiptir.X
4
Bilgilerini güncel meseleleri çözmede/çözümlemede kullanabilir.X
5
Tarih alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerine hâkimdir.X
6
Tarih araştırmalarında farklı disiplinlerden istifade etmeyi önemser.X
7
Akademik özgüveni yüksek olup, bilgi-birikimini farklı platformlarda tartışabilecek temsil kabiliyetini haizdir.X
8
Tarihi olayları ve sosyal gelişmeleri araştırıp tartışabilir. Hadiseleri kendi içinde değerlendirip, rapor/makale yazma kabiliyetine sahiptir.X
9
Alanındaki ve ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilir ve bilgilerini güncelleyebilir.X
10
Tarihi olayları tanımlayabilir, eleştirebilir. Sorular sorup, yorum yapabilir.X
11
Çalışmalarının hiçbir aşamasında meslekî ahlak prensiplerini ve toplumsal sorumluluklarını göz ardı etmez.X
12
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev alabilir ve etrafıyla etkin iletişim kurabilir.X