GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK İNKILÂBININ TEMELLERİ-I/TAR- 333
Dersin Adı: TÜRK İNKILÂBININ TEMELLERİ-I
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. M. Akif Tural
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/tural
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  tural@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türk toplumundaki zihinsel dönüşümünün tarihsel akışı hakkında bilgi sahibi olmak








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Batı’da meydana gelen Rönesans ve Reform hareketleri
2. Hafta  Türk Toplumunun Batı’nın yeni yüzü ile yüzleşmesi
3. Hafta  Medreselerde meydana gelen değişim
4. Hafta  Batı medeniyeti-Osmanlı klasik ideolojisi arasındaki çelişkiler ve çatışmalar
5. Hafta  Batı medeniyetinin Osmanlı rejiminin refaransı haline gelmesi
6. Hafta  Fransız İhtilali’nin Siyasi ve ideolojik etkisi
7. Hafta  Klasik sistemin tartışılması, yeni bir rejime yönelim, Nizam-ı Cedid Hareketi
8. Hafta  Arasınav
9. Hafta  II. Mahmut dönemi siyasal rejimi
10. Hafta  Sened-i İttifak ve geleneksel sistemin açmazlarına işlevsiz bir çözüm önerisi
11. Hafta  Batı tarzı okulların yaygınlaşması ve Osmanlı’da yeni bir entelektüel çevrenin ortaya çıkması
12. Hafta  Tanzimat Fermanı, hukukun ve siyasetin yeni meşruiyet kaynakları
13. Hafta  İktidarın yeni güç kaynakları,
14. Hafta  Jön-Türk hareketi ve meşruti rejim
15. Hafta  Jön-Türk hareketi ve meşruti rejim
16. Hafta  FİNAL
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  N. Berkes, Türkiye’de Çağdaşlaşma Hareketleri, B. Lewis; Modern Türkiye’nin Doğuşu, H. İnalcık, Osmanlı İmparatorluğu
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
2
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
2
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
2
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
5
3
15
 Sunu hazırlama
5
3
15
 Sunum
5
3
15
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
101
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Alanının temel kavram, bilgi ve literatürüne vâkıftır.X
2
Tarihi olayları pek çok yönden ele alıp olayları muhakeme edebilir, özgün neden sonuç ilişkileri kurabilir.X
3
Edindiği bilgileri tarih metodolojisine uygun şekilde kullanabilir. Bunun için gerekli olan yöntem ve araçlara sahiptir.X
4
Bilgilerini güncel meseleleri çözmede/çözümlemede kullanabilir.X
5
Tarih alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerine hâkimdir.X
6
Tarih araştırmalarında farklı disiplinlerden istifade etmeyi önemser.X
7
Akademik özgüveni yüksek olup, bilgi-birikimini farklı platformlarda tartışabilecek temsil kabiliyetini haizdir.X
8
Tarihi olayları ve sosyal gelişmeleri araştırıp tartışabilir. Hadiseleri kendi içinde değerlendirip, rapor/makale yazma kabiliyetine sahiptir.X
9
Alanındaki ve ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilir ve bilgilerini güncelleyebilir.X
10
Tarihi olayları tanımlayabilir, eleştirebilir. Sorular sorup, yorum yapabilir.X
11
Çalışmalarının hiçbir aşamasında meslekî ahlak prensiplerini ve toplumsal sorumluluklarını göz ardı etmez.X
12
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev alabilir ve etrafıyla etkin iletişim kurabilir.X