GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BİZANS TARİHİ-II/TAR- 226
Dersin Adı: BİZANS TARİHİ-II
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Ar.Gör. Bilal KOÇ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
III. Romanos Argyros (1028-1034) döneminden Bizans İmparatorluğu’nun sonuna (1453) dek Bizans İmparatorluğu’nun siyasî tarihini özetleyebilmeC
Bizans İmparatorluğu’nda idarî yapı, sosyal ve ekonomik durum, bilim ve sanat konularını özetleyebilme
Bizans İmparatorluğu’nun dünya tarihindeki yerini ve etkilerini değerlendirebilme






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  III. Romanos Argyros (1028-1034) döneminden V. Mikail (1041-1042) dönemine kadar
2. Hafta  Zoe Theodora (1042) döneminden VI. Mikail (1056-1057) dönemine kadar
3. Hafta  I. Isaakios Komnenos (1057-1059) döneminden IV. Romanos Diogenes (1068-1071) dönemine kadar
4. Hafta  VII. Mikail Dukas (1071-1078) dönemine kadar
5. Hafta  I. Aleksios Komnenos (1180-1183) döneminden I. Andronikos Komnenos (1183-1185) dönemine kadar
6. Hafta  II. Isaakios Angelos (1185-1195) döneminden V. Aleksios Murtzophlos (1204) dönemine kadar
7. Hafta  IV. Haçlı Seferi ve Bizans İmparatorluğu’nun Latin ve Grek devletlere bölünmesi, I. Theodoros Laskaris (1240-1222) dönemi ve III. Ioannes Dukas Vatatz
8. Hafta  Arasınav
9. Hafta  VIII. Mikail Palailogos (1259 – 1283) dönemi ve İstanbul’un geri alınması (1261)
10. Hafta  II. Andronikos Palailogos (1282-1328) döneminden VI. Ioannes Kantakuzenos (1347-1354) dönemine kadar
11. Hafta  IV. Andronikos Palailogos (1376-1379) döneminden VIII. Ioannes Palailogos (1425-1448) dönemine kadar
12. Hafta  XI. Konstantinos Palaiologos (1449-1453) dönemi ve Bizans İmparatorluğu’nun sonu (1453)
13. Hafta  Bizans İmparatorluğu’nda idarî yapı, sosyal ve ekonomik durum
14. Hafta  Bizans İmparatorluğu’nda bilim ve sanat
15. Hafta  Bizans İmparatorluğu’nda bilim ve sanat
16. Hafta  final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Ostrogorsky, Bizans Devleti Tarihi 2. Charles Diehl, Bizans İmparatorluğu Tarihi 3. Cyril Mango, Bizans Yeni Roma İmparatorluğu 4. Paul Lemerle, Bizans Tarihi
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
2
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
8
2
16
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
3
24
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
6
2
12
 Sunum
6
2
12
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Alanının temel kavram, bilgi ve literatürüne vâkıftır.X
2
Tarihi olayları pek çok yönden ele alıp olayları muhakeme edebilir, özgün neden sonuç ilişkileri kurabilir.X
3
Edindiği bilgileri tarih metodolojisine uygun şekilde kullanabilir. Bunun için gerekli olan yöntem ve araçlara sahiptir.X
4
Bilgilerini güncel meseleleri çözmede/çözümlemede kullanabilir.X
5
Tarih alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerine hâkimdir.X
6
Tarih araştırmalarında farklı disiplinlerden istifade etmeyi önemser.X
7
Akademik özgüveni yüksek olup, bilgi-birikimini farklı platformlarda tartışabilecek temsil kabiliyetini haizdir.X
8
Tarihi olayları ve sosyal gelişmeleri araştırıp tartışabilir. Hadiseleri kendi içinde değerlendirip, rapor/makale yazma kabiliyetine sahiptir.X
9
Alanındaki ve ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilir ve bilgilerini güncelleyebilir.X
10
Tarihi olayları tanımlayabilir, eleştirebilir. Sorular sorup, yorum yapabilir.X
11
Çalışmalarının hiçbir aşamasında meslekî ahlak prensiplerini ve toplumsal sorumluluklarını göz ardı etmez.X
12
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev alabilir ve etrafıyla etkin iletişim kurabilir.X