GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ESKİ MISIR MEDENİYETİ TARİHİ/ TAR-247
Dersin Adı: ESKİ MISIR MEDENİYETİ TARİHİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Esma Reyhan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/esmareyhan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  esmareyhan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Eski Mısır’ı bir uygarlık olarak öğrenebilme
Devletin kurulmasında ve devamında coğrafi şartların önemini kavrayabilme
Eski Önasya tarihinde Eski Mısır Devleti’nin yerini ve önemini anlayabilme
Eski Mısır Devleti’nin Anadolu ile olan ilişkilerini kavrayabilme





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Eski Mısır’ın Tarihi Coğrafyası Mısır’ın Tarih Öncesi Dönemleri
2. Hafta  Eski Krallık Dönemi Orta Krallık Dönemi
3. Hafta  Yeni Krallık Dönemi
4. Hafta  Eski Mısır – Anadolu İlişkileri
5. Hafta  Kadeş Savaşı ve Antlaşması
6. Hafta  Ege Göçleri ve Mısır
7. Hafta  Geç Dönemde Mısır
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Büyük İskender Dönemi
10. Hafta  Roma Devri
11. Hafta  Eski Mısır’da Siyasal Yapı Eski Mısır’da Askeri Teşkilat
12. Hafta  Eski Mısır Dini Eski Mısır Tanrıları
13. Hafta  Tapınaklar
14. Hafta  Eski Mısır’da Yazı ve Dil Eski Mısır’da Bilim, Edebiyat
15. Hafta  Eski Mısır’da Ekonomik Yapı, Ticaret ve Ulaşım Eski Mısır’da Toplumsal Yapı
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   1. Erik Hornung, Mısır Tarihi, İstanbul 2003 2. Erik Hornung, Mısırbilimine Giriş, İstanbul 2004 3. Egypt, The World of Pharaohs, Köln 1998 4. J. Vercoutter, Eski Mısır, İstanbul 1992 5. J. Vercoutter, Unutulmuş Mısır’ın İzinde, İstanbul 2003 6. Ahmet Ünal, Hititler Döneminde Anadolu I-II, İstanbul 2002-2003
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
2
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
2
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
2
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
5
3
15
 Sunu hazırlama
5
3
15
 Sunum
5
3
15
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
101
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Alanının temel kavram, bilgi ve literatürüne vâkıftır.X
2
Tarihi olayları pek çok yönden ele alıp olayları muhakeme edebilir, özgün neden sonuç ilişkileri kurabilir.X
3
Edindiği bilgileri tarih metodolojisine uygun şekilde kullanabilir. Bunun için gerekli olan yöntem ve araçlara sahiptir.X
4
Bilgilerini güncel meseleleri çözmede/çözümlemede kullanabilir.X
5
Tarih alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerine hâkimdir.X
6
Tarih araştırmalarında farklı disiplinlerden istifade etmeyi önemser.X
7
Akademik özgüveni yüksek olup, bilgi-birikimini farklı platformlarda tartışabilecek temsil kabiliyetini haizdir.X
8
Tarihi olayları ve sosyal gelişmeleri araştırıp tartışabilir. Hadiseleri kendi içinde değerlendirip, rapor/makale yazma kabiliyetine sahiptir.X
9
Alanındaki ve ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilir ve bilgilerini güncelleyebilir.X
10
Tarihi olayları tanımlayabilir, eleştirebilir. Sorular sorup, yorum yapabilir.X
11
Çalışmalarının hiçbir aşamasında meslekî ahlak prensiplerini ve toplumsal sorumluluklarını göz ardı etmez.X
12
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev alabilir ve etrafıyla etkin iletişim kurabilir.X