GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ DERS (TÜRK SANATINA GİRİŞ)/ALD-101
Dersin Adı: SEÇMELİ DERS (TÜRK SANATINA GİRİŞ)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Ö. Hakan ÇETİN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ohakancetin@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Anadolu öncesi Büyük Selçuklu sanatının genel özelliklerini kavrama.
Büyük Selçuklu sanatının Anadolu Türk sanatına olan etkilerini kavrama
Timurlu sanatının genel nitelikleri hakkında bilgi sahibi olma.
Timur'un Anadolu'yu istilasının Anadolu Türk Sanatına olan etkilerini kavrama.
Anadolu Selçuklu sanatının genel niteliklerini öğrenme.
Anadolu'da kurulan Beyliklere ait sanatsal faaliyetler hakkında bilgi sahibi olma.
Anadolu Selçuklu ve Beylikler devri sanatlarını mukayese edebilme.
Osmanlı devri sanatının genel özelliklerini kavrama.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Büyük Selçuklu mimarisine genel bakış.
2. Hafta  Büyük Selçuklu el sanatlarına genel bakış.
3. Hafta  Büyük Selçuklu sonrası Orta Asya Türk sanatı kapsamında Timurlu mimarisi.
4. Hafta  Timurlu çini ve resim sanatı.
5. Hafta  Anadolu Selçuklu taş, tuğla, çini ve seramik süsleme sanatı.
6. Hafta  Anadolu Selçuklu ahşap ve alçı süsleme sanatı.
7. Hafta  Anadolu Selçuklu halı, kilim ve kumaş sanatı.
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Anadolu selçuklu minyatür sanatı.
10. Hafta  Beylikler devri sanatı.
11. Hafta  Beylikler devri sanatı.
12. Hafta  Osmanlı taş,mermer ve ahşap sanatı.
13. Hafta  Osmanlı devri çini ve seramik sanatı.
14. Hafta  Osmanlı dokuma sanatı.
15. Hafta  Osmanlı resim sanatı.
16. Hafta  Genel değerlendirme.
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  ASLANAPA, O. Türk Sanatı El Kitabı. İstanbul. 1993 DEMİRİZ, Y. Osmanlı Mimarisi'nde Süsleme I. İstanbul: Kültür Bakanlığı. 1979 MÜLAYİM, S. Değişimin Tanıkları: Ortaçağ Türk Sanatı'nda Süsleme ve İkonografi. İstanbul: Kaktüs. 1999. ÖNEY, Gönül: Türk çini sanatı. Turkish tile art. İstanbul 1976. YETKİN, Şerare: Anadolu'da Türk Çini Sanatının Gelişmesi. İstanbul, 1972. YETKİN Şerare: Türk Halı Sanatı
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, soru-yanıt.
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
2
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
7
2
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
2
14
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
6
2
12
 Sunu hazırlama
6
2
12
 Sunum
6
2
12
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Alanının temel kavram, bilgi ve literatürüne vâkıftır.X
2
Tarihi olayları pek çok yönden ele alıp olayları muhakeme edebilir, özgün neden sonuç ilişkileri kurabilir.X
3
Edindiği bilgileri tarih metodolojisine uygun şekilde kullanabilir. Bunun için gerekli olan yöntem ve araçlara sahiptir.X
4
Bilgilerini güncel meseleleri çözmede/çözümlemede kullanabilir.X
5
Tarih alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerine hâkimdir.X
6
Tarih araştırmalarında farklı disiplinlerden istifade etmeyi önemser.X
7
Akademik özgüveni yüksek olup, bilgi-birikimini farklı platformlarda tartışabilecek temsil kabiliyetini haizdir.X
8
Tarihi olayları ve sosyal gelişmeleri araştırıp tartışabilir. Hadiseleri kendi içinde değerlendirip, rapor/makale yazma kabiliyetine sahiptir.X
9
Alanındaki ve ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilir ve bilgilerini güncelleyebilir.X
10
Tarihi olayları tanımlayabilir, eleştirebilir. Sorular sorup, yorum yapabilir.X
11
Çalışmalarının hiçbir aşamasında meslekî ahlak prensiplerini ve toplumsal sorumluluklarını göz ardı etmez.X
12
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev alabilir ve etrafıyla etkin iletişim kurabilir.X