GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ DERS (FELSEFEYE GİRİŞ)/ALD 101
Dersin Adı: SEÇMELİ DERS (FELSEFEYE GİRİŞ)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr. Gör. Dr. Recep Batu GÜNÖR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/recepbatu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  recepbatu@hotmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bir felsefi sorunun ne olduğunu öğrenir.
Felsefi metinleri nasıl çözümleyebileceğini öğrenir.
Felsefi konularda eleştirel bir bakışı edinir.
Kuramsal ve pratik sorunlara dair yorumlama becerilerini geliştirebilir.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Felsefe nedir? Felsefeyle Tanışma, Felsefenin temel kavramları
2. Hafta  Felsefe bir bilim midir?
3. Hafta  Varlık felsefesi (Ontoloji): Varlık felsefesinin temel problemleri ve kavramları
4. Hafta  Bilgi felsefesi (Epistemoloji): Bilgi felsefesinin temel problemleri ve kavramları; bilginin imkanı, kaynağı, kapsamı ve ölçütleri
5. Hafta  Değer felsefesi (Aksiyoloji): Ahlak felsefesinin temel problemleri ve kavramları
6. Hafta  Ahlak felsefesinde temel doktrinler
7. Hafta  Değer felsefesi (Aksiyoloji): Siyaset felsefesinin temel problemleri ve kavramları
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Değer felsefesi (Aksiyoloji): Klasik ve modern siyaset felsefesi
10. Hafta  Değer felsefesi (Aksiyoloji): Sanat felsefesinin temel problemleri ve kavramları
11. Hafta  Değer felsefesi (Aksiyoloji): Din felsefesinin temel problemleri ve kavramları
12. Hafta  Bilim felsefesinin temel problemleri ve kavramları
13. Hafta  İletişim felsefesinin temel problemleri ve kavramları
14. Hafta  Tarih felsefesinin temel problemleri ve kavramları
15. Hafta  Çağdaş felsefenin temel problemleri
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Platon, Devlet. Ahmet Cevizci, Felsefeye Giriş Süleyman Hayri Bolay, Felsefeye Giriş Ahmet Arslan, Felsefeye Giriş Karl Vorlander, Felsefe Tarihi Thomas Hobbes, Leviathan Aristoteles, Nikomakhos’a Etik
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
2
0
 Okuma Faaliyetleri
6
2
12
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
2
12
 Materyal tasarlama, uygulama
0
2
0
 Rapor hazırlama
4
2
8
 Sunu hazırlama
4
2
8
 Sunum
6
2
12
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
2
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
2
6
 Diğer
3
2
6
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Alanının temel kavram, bilgi ve literatürüne vâkıftır.X
2
Tarihi olayları pek çok yönden ele alıp olayları muhakeme edebilir, özgün neden sonuç ilişkileri kurabilir.X
3
Edindiği bilgileri tarih metodolojisine uygun şekilde kullanabilir. Bunun için gerekli olan yöntem ve araçlara sahiptir.X
4
Bilgilerini güncel meseleleri çözmede/çözümlemede kullanabilir.X
5
Tarih alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerine hâkimdir.X
6
Tarih araştırmalarında farklı disiplinlerden istifade etmeyi önemser.X
7
Akademik özgüveni yüksek olup, bilgi-birikimini farklı platformlarda tartışabilecek temsil kabiliyetini haizdir.X
8
Tarihi olayları ve sosyal gelişmeleri araştırıp tartışabilir. Hadiseleri kendi içinde değerlendirip, rapor/makale yazma kabiliyetine sahiptir.X
9
Alanındaki ve ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilir ve bilgilerini güncelleyebilir.X
10
Tarihi olayları tanımlayabilir, eleştirebilir. Sorular sorup, yorum yapabilir.X
11
Çalışmalarının hiçbir aşamasında meslekî ahlak prensiplerini ve toplumsal sorumluluklarını göz ardı etmez.X
12
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev alabilir ve etrafıyla etkin iletişim kurabilir.X