GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ARAŞTIRMA PROJESİ-II/TAR- 302
Dersin Adı: ARAŞTIRMA PROJESİ-II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Alper Alp
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~ugur,www.gazi.edu.tr/~alperalp
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  alperalp@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bilimsel araştırmanın temel kavramlarını tanımlar.
Araştırma sürecinin aşamalarını uygular.







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Çalışmalarının veri toplam aşamalarında geçerliği olumsuz etkileyen hataların düzeltmelerin yapılması ve tartışılması.
2. Hafta  Çalışmalarının veri toplam aşamalarında geçerliği olumsuz etkileyen hataların düzeltmelerin yapılması ve tartışılması.
3. Hafta  Sonuçların çıkarılması ve tartışılması.
4. Hafta  Sonuçların çıkarılması ve tartışılması.
5. Hafta  Sonuçların çıkarılması ve tartışılması.
6. Hafta  Sonuçların çıkarılması ve tartışılması.
7. Hafta  Sonuçların çıkarılması ve tartışılması.
8. Hafta  Ara sınav/Değerlendirme
9. Hafta  Araştırma sonuçlarına yönelik önerilerin oluşturulması.
10. Hafta  Rapora dönüştürülen projelerin diğer gruplara sunulması.
11. Hafta  Rapora dönüştürülen projelerin diğer gruplara sunulması.
12. Hafta  Rapora dönüştürülen projelerin diğer gruplara sunulması.
13. Hafta  Rapora dönüştürülen projelerin diğer gruplara sunulması.
14. Hafta  Rapora dönüştürülen projelerin diğer gruplara sunulması.
15. Hafta  Rapora dönüştürülen projelerin diğer gruplara sunulması.
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   1- Arseven, A. 2001; Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Hacettepe Yayıncılık, Ankara. 2- Karasar, N. 2010; Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayıncılık, Ankara. 3- Gülbahar,K., Üstdal, M., Vuillaume, R, Gülbahar, Y. 2004; Bilimsel Araştırma Kılavuzu - Projeden MAkaleye, Pelikan Tıp Teknik Yayıncılık, Ankara.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
8
3
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
3
24
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
6
2
12
 Sunu hazırlama
6
3
18
 Sunum
6
3
18
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
150
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Alanının temel kavram, bilgi ve literatürüne vâkıftır.X
2
Tarihi olayları pek çok yönden ele alıp olayları muhakeme edebilir, özgün neden sonuç ilişkileri kurabilir.X
3
Edindiği bilgileri tarih metodolojisine uygun şekilde kullanabilir. Bunun için gerekli olan yöntem ve araçlara sahiptir.X
4
Bilgilerini güncel meseleleri çözmede/çözümlemede kullanabilir.X
5
Tarih alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerine hâkimdir.X
6
Tarih araştırmalarında farklı disiplinlerden istifade etmeyi önemser.X
7
Akademik özgüveni yüksek olup, bilgi-birikimini farklı platformlarda tartışabilecek temsil kabiliyetini haizdir.X
8
Tarihi olayları ve sosyal gelişmeleri araştırıp tartışabilir. Hadiseleri kendi içinde değerlendirip, rapor/makale yazma kabiliyetine sahiptir.X
9
Alanındaki ve ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilir ve bilgilerini güncelleyebilir.X
10
Tarihi olayları tanımlayabilir, eleştirebilir. Sorular sorup, yorum yapabilir.X
11
Çalışmalarının hiçbir aşamasında meslekî ahlak prensiplerini ve toplumsal sorumluluklarını göz ardı etmez.X
12
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev alabilir ve etrafıyla etkin iletişim kurabilir.X