GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MİLLİ MÜCADELE TARİHİ-I/TAR- 403
Dersin Adı: MİLLİ MÜCADELE TARİHİ-I
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Mustafa TURAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/mturan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mturan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin kurulmasını sağlayan olayları öğrenmek








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Osmanlı Devleti’nin gerilemesi
2. Hafta  Devleti kurtarma çabaları
3. Hafta  I. Dünya Savaşının çıkması
4. Hafta  Osmanlı Devleti’nin savaşa katılması
5. Hafta  Savaştaki cepheler, başarılar ve başarısızlıklar
6. Hafta  Mondros Mütarekesi ve tepkiler
7. Hafta  Mustafa Kemal Paşa’nın İstanbul’daki faaliyetleri
8. Hafta  Mustafa Kemal Paşa’nın Anadolu’ya geçmesi
9. Hafta  ARA SINAV
10. Hafta  Anadolu’da işgallerin başlaması
11. Hafta  İtilâf Devletlerinin menfaatleri ve işgal siyasetleri
12. Hafta  Milli direnişin hazırlanması (Kongreler-Cemiyetler-Düzenli ordu
13. Hafta  TBMM'nin kuruluşu
14. Hafta  İstanbul Hükümeti ile Anadolu Hareketi arasındaki mücadele
15. Hafta  Londra Konferansı
16. Hafta  FİNAL
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1)Alan Palmer, Osmanlı İmparatorluğu, Bir Çöküşün Yeni Tarihi, Ankara, 1992. 2)Mustafa Turan, Siyasi ve Hukuki Açıdan Milli Mücadele 30 Ekim 1918-24 Temmuz 1923, Ankara, 2011. 3)Mustafa Turan, Türk İnkılâp Tarihi ve Atatürk İlkeleri, (Müşterek yayın), Ankara, 2005. 4)Kemal Atatürk, Nutuk, AAM yayını, Ankara, 2000. 5) Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I, AAM yayını, (Müşterek yayın), Ankara, 2000.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
2
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
5
2
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
3
15
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
5
5
25
 Sunu hazırlama
5
5
25
 Sunum
5
5
25
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
136
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Alanının temel kavram, bilgi ve literatürüne vâkıftır.X
2
Tarihi olayları pek çok yönden ele alıp olayları muhakeme edebilir, özgün neden sonuç ilişkileri kurabilir.X
3
Edindiği bilgileri tarih metodolojisine uygun şekilde kullanabilir. Bunun için gerekli olan yöntem ve araçlara sahiptir.X
4
Bilgilerini güncel meseleleri çözmede/çözümlemede kullanabilir.X
5
Tarih alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerine hâkimdir.X
6
Tarih araştırmalarında farklı disiplinlerden istifade etmeyi önemser.X
7
Akademik özgüveni yüksek olup, bilgi-birikimini farklı platformlarda tartışabilecek temsil kabiliyetini haizdir.X
8
Tarihi olayları ve sosyal gelişmeleri araştırıp tartışabilir. Hadiseleri kendi içinde değerlendirip, rapor/makale yazma kabiliyetine sahiptir.X
9
Alanındaki ve ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilir ve bilgilerini güncelleyebilir.X
10
Tarihi olayları tanımlayabilir, eleştirebilir. Sorular sorup, yorum yapabilir.X
11
Çalışmalarının hiçbir aşamasında meslekî ahlak prensiplerini ve toplumsal sorumluluklarını göz ardı etmez.X
12
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev alabilir ve etrafıyla etkin iletişim kurabilir.X