GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BÜYÜK SELÇUKLU TARİHİ-I/ TAR-207
Dersin Adı: BÜYÜK SELÇUKLU TARİHİ-I
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Güray KIRPIK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/guray
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  guray@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciye İslam dünyasındaki Selçuklu egemenliğinin temelleri tanıtılacak ve kavratılacaktır
Soru sormayı ve olayları yorumlamayı öğrenecektir.
Kitap özetleme becerisi kazanacaktır






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Selçuklu Devletinin temel unsuru (Oğuzlar=Türkmenler)
2. Hafta  X. yüzyılda oğuzların devlet ve toplum yapısı
3. Hafta  Selçuk Bey ve Türkmenler
4. Hafta  Tuğrul ve Çağrı beylerin yeni yurt arayışları
5. Hafta  Maveraünnehir'den Horasan'a
6. Hafta  Tarihin akışını değiştiren savaşlar (Nesa, Serahs ve Dandanakan Savaşları) ve Büyük Selçuklu Devletinin kuruluşu
7. Hafta  Devletin Doğu politikası
8. Hafta  Ara Sınav Ara Sınav
9. Hafta  Tuğrul Beyin Irak'a yerleşmesi ve Halife-Sultan ilişkileri
10. Hafta  Tuğrul Beyin Anadolu politikası
11. Hafta  Tuğrul Beyin Mısır ve Suriye politikası
12. Hafta  Türkmenler Meselesi
13. Hafta  Hanedan üyeleri meselesi
14. Hafta  Sultan-Halife ilişkisinden doğan iktidar meselesi
15. Hafta  Batınî meselesi
16. Hafta  Final Sınavları
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Köymen, M. Altay (1963), Selçuklu Devri Türk Tarihi, Ankara 2. Turan, Osman (1980), Selçuklular Tarihi ve Türk-İslam Medeniyeti 3. Koca, Salim (1997), Malazgirt’ten Miryekefelon’a
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
2
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
2
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
3
15
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
5
5
25
 Sunu hazırlama
5
5
25
 Sunum
5
5
25
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
136
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Alanının temel kavram, bilgi ve literatürüne vâkıftır.X
2
Tarihi olayları pek çok yönden ele alıp olayları muhakeme edebilir, özgün neden sonuç ilişkileri kurabilir.X
3
Edindiği bilgileri tarih metodolojisine uygun şekilde kullanabilir. Bunun için gerekli olan yöntem ve araçlara sahiptir.X
4
Bilgilerini güncel meseleleri çözmede/çözümlemede kullanabilir.X
5
Tarih alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerine hâkimdir.X
6
Tarih araştırmalarında farklı disiplinlerden istifade etmeyi önemser.X
7
Akademik özgüveni yüksek olup, bilgi-birikimini farklı platformlarda tartışabilecek temsil kabiliyetini haizdir.X
8
Tarihi olayları ve sosyal gelişmeleri araştırıp tartışabilir. Hadiseleri kendi içinde değerlendirip, rapor/makale yazma kabiliyetine sahiptir.X
9
Alanındaki ve ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilir ve bilgilerini güncelleyebilir.X
10
Tarihi olayları tanımlayabilir, eleştirebilir. Sorular sorup, yorum yapabilir.X
11
Çalışmalarının hiçbir aşamasında meslekî ahlak prensiplerini ve toplumsal sorumluluklarını göz ardı etmez.X
12
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev alabilir ve etrafıyla etkin iletişim kurabilir.X