GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
OSMANLI TARİHİ-I (1300-1453)/ TAR-203
Dersin Adı: OSMANLI TARİHİ-I (1300-1453)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Ahmet GÜNEŞ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ahmetg
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ahmetg@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Osmanlı tarihinin başlıca kaynakları hakkında bilgi sahibi olur
Erken dönem kroniklerini kritik ederek kullanma yeteneği kazanır
Erken dönem Osmanlı (1299-1453) Devletinin siyasi tarihini öğrenir






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ders İçeriği ve Başlıca kaynaklar
2. Hafta  Türklerin kökeni, Anadolu Sultanlığı, Bizans İmparatorluğu
3. Hafta  Osman Gazi: (1299/1302-1324). Hayat Hikâyesi ve askeri başarılar
4. Hafta  Osman Gazi: Osmanlı Beyliğinin zuhuru ve idari düzenlemeler
5. Hafta  Orhan Gazi (1324-1362): Hayat Hikâyesi. Pelekanon Savaşı (1329). Fetihler: Bursa, İznik, İzmit vs.
6. Hafta  Orhan Gazi: Rumeli’de faaliyetler ve idari düzenlemeler
7. Hafta  I. Murad (1362-1389): Hayat Hikâyesi, askeri başarılar ve Rumeli'de faaliyetler
8. Hafta   Ara Sınav
9. Hafta  I. Murad: Sırp Sındığı Savaşı, I. Kosova Savaşı ve idari düzenlemeler
10. Hafta  I. Bayezid (Yıldırım) (1389-1402): Hayat Hikâyesi, Anadolu Beylikleriyle Mücadelesi, İstanbul Kuşatması ve Niğbolu Savaşı
11. Hafta  I. Bayezid (Yıldırım): Ankara Savaşı, Fetret Devri/Hanedan Mücadelesi (1402-1413)
12. Hafta  I. Mehmed (Çelebi) (1413-1421): Hayat Hikâyesi, Anadolu ve Rumeli'de faaliyetleri, Şeyh Bedreddin İsyanı
13. Hafta  II. Murad (1421-1444, 1446-1451): Hayat Hikâyesi ve Anadolu Beylikleriyle mücadele
14. Hafta  II. Murad: Rumeli'de Faaliyetler, Segedin Antlaşması ve Varna Savaşı
15. Hafta  II. Murad. Rumelide Faaliyetler. Kosova Savaşı (2). vs.
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Akdağ, Mustafa; Türkiye’nin İktisadî ve İctimaî Tarihi, C.: I. İstanbul 1979. Barkan, Ömer Lütfi; Türkiye’de Toprak Meselesi (Toplu Eserler 1), İstanbul 1980. Cahen, Claude; Osmanlılardan Önce Anadolu, (Çeviri: Erol Üyepazarcı), İstanbul 2002 (2. Baskı). Gibbons, Herbert Adams; Osmanlı İmparatorluğu’nun Kuruluşu, (Osmanlıca’dan aktaran: Hüseyin Dağ-İngilizce Çeviri: Bülent Arı), Ankara 1998. İbn Battuta, İbn Battuta Seyahatnamesi, C.: I (Çeviri, İnceleme ve Notlar: A. Sait Aykut), İstanbul 2004 (3. baskı). İnalcık, Halil; Osmanlı İmparatorluğu’nun Kuruluş ve İnkişaf Devrinde, Türkiye’nin İktisadî Vaziyeti, Üzerinde Bir Tetkik Münasebetiyle, Osmanlı İmparatorluğu, Toplum ve Ekonomi, İstanbul 1996.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
2
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
2
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
3
15
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
5
5
25
 Sunu hazırlama
5
5
25
 Sunum
5
5
25
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
136
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Alanının temel kavram, bilgi ve literatürüne vâkıftır.X
2
Tarihi olayları pek çok yönden ele alıp olayları muhakeme edebilir, özgün neden sonuç ilişkileri kurabilir.X
3
Edindiği bilgileri tarih metodolojisine uygun şekilde kullanabilir. Bunun için gerekli olan yöntem ve araçlara sahiptir.X
4
Bilgilerini güncel meseleleri çözmede/çözümlemede kullanabilir.X
5
Tarih alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerine hâkimdir.X
6
Tarih araştırmalarında farklı disiplinlerden istifade etmeyi önemser.X
7
Akademik özgüveni yüksek olup, bilgi-birikimini farklı platformlarda tartışabilecek temsil kabiliyetini haizdir.X
8
Tarihi olayları ve sosyal gelişmeleri araştırıp tartışabilir. Hadiseleri kendi içinde değerlendirip, rapor/makale yazma kabiliyetine sahiptir.X
9
Alanındaki ve ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilir ve bilgilerini güncelleyebilir.X
10
Tarihi olayları tanımlayabilir, eleştirebilir. Sorular sorup, yorum yapabilir.X
11
Çalışmalarının hiçbir aşamasında meslekî ahlak prensiplerini ve toplumsal sorumluluklarını göz ardı etmez.X
12
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev alabilir ve etrafıyla etkin iletişim kurabilir.X