GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GEÇ ANTİKÇAĞ ARKEOLOJİSİ II/ARK 406
Dersin Adı: GEÇ ANTİKÇAĞ ARKEOLOJİSİ II
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Ayşe Emel Erten
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/eerten/contact
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  eerten@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Geç Antik Çağ arkeolojik yapıtlarının öğrenciler tarafından tanınabilmesi, tanımlanabilmesi, tarihlenebilmesi, değerlendirilebilmesi yeteneğinin kazan
Geç Antik Çağ olarak adlandırılan tarihsel süreci arkeolojik veriler ışığında tanıtmak ve değerlendirmek.
Geç Antik Çağ Mimarlığını anlamak.
Geç Antik Çağ Önlemler, Ekonomik ve Yönetsel Reformları anlamak.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Bir Önceki Dönem Dersinin (Ark 433) Genel Değerlendirmesi
2. Hafta  Geç Antik Çağ Seramik Sanatı I
3. Hafta  Geç Antik Çağ Seramik Sanatı II
4. Hafta  Geç Antik Çağ Cam Sanatı I
5. Hafta  Geç Antik Çağ Cam Sanatı II
6. Hafta  Geç Antik Çağ Mimari Plastiği I
7. Hafta  Geç Antik Çağ Mimari Plastiği II
8. Hafta  vize
9. Hafta  Geç Antik Çağ Maden Sanatı I
10. Hafta  Geç Antik Çağ Maden Sanatı II
11. Hafta  Geç Antik Çağ Nümizmatiği I
12. Hafta  Geç Antik Çağ Nümizmatiği II
13. Hafta  Geç Antik Çağda Mozaik I
14. Hafta  Geç Antik Çağda Mozaik II
15. Hafta  Genel Değerlendirme ve Sonuçlar
16. Hafta  final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  • T. Gregory, Bizans Tarihi, YKY, İstanbul 2008 • G. Koch, Erken Hıristiyan Sanatı, Arkeoloji ve Sanat Yayınları, İstanbul 2007 • C. Mango, Bizans Mimarisi. • M. Grant, Roma’dan Bizans’a, Homer Kitabevi, İstanbul 2000. • T. Kaçar, Geç Antikçağ’da Hıristiyanlık, Arkeoloji ve Sanat Yayınları, İstanbul 2009.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
6
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
5
20
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
3
5
15
 Sunum
3
5
15
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
9
9
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
127
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Arkeolojinin temel düzeydeki bilgilerine sahip olur.X
2
Alanında edindiği kuramsal bilgileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme becerisi edinir.X
3
Uygulamalı teknik bilgileri arazi çalışmalarında kullanabilir.X
4
Arkeolojik verilerin ve materyalin, dönem, stil ve kronoloji sorunlarını ayırt edebilme ve çözümleyebilme becerisi kazanır.X
5
Arkeolojinin temel verileri olan, seramik, mimari, heykel ve küçük buluntuları karşılaştırır ve bağlantılar kurarak yorumlar.X
6
Malzeme üzerinden farklı bölgelerin çeşitli kültürleri ile ilişki kurar.X
7
Arkeolojik çalışma ve araştırmalarda; Tarih, Sanat Tarihi, Coğrafya, Felsefe, Antropoloji, Sosyoloji, Teoloji, Eskiçağ Dilleri ve Kültürleri vb. farklı bilim dalları ile birlikte ilişki kurma ve değerlendirme yetkinliğine sahip olur.X
8
Arkeolojik uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanabilme becerisi kazanır.X
9
Arkeoloji bilimine katkıda bulunacak düşünce becerisi ve bilimsellik nosyonuyla bilim ve teknolojiye uyumlu, araştırma ve danışmanlık hizmetleri sunabilecek yetkinliğe sahip olur.X
10
Anadolu’nun tarihi mirasına sahip çıkar, bu mirası benimser, korur ve tanıtır.X
11
Arkeoloji alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilirX
12
Arkeoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular.X
13
Edindiği bilgilerin uygulama sürecinde mesleki ve bilimsel etik değerleri gözetir.X
14
Türk Dili ve Yabancı Dil temel dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.X
15
Türk Devrimi’nin ortaya çıkmasına yol açan siyasal, ekonomik ve toplumsal koşullar hakkında bilgi sahibi olur.X