GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ARKEOLOJİDE ÇİZİM VE BELGELEME TEKNİKLERİ/ARK 315
Dersin Adı: ARKEOLOJİDE ÇİZİM VE BELGELEME TEKNİKLERİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Dr. Atakan Akçay
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/atakanakcay
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  atakanakcay@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Arkeolojik kazılarda uygulanan mimari , seramik ve küçük buluntu çizim tekniklerinin öğretilmesi
Arkeolojik kazılarda uygulanan seramik çizim tekniklerinin öğretilmesi
Arkeolojik kazılarda uygulanan küçük buluntu çizim tekniklerinin öğretilmesi






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Giriş
2. Hafta  Çizim Malzemeleri
3. Hafta  Seramik Çizimi: Tam Kaplar
4. Hafta  Seramik Çizimi: Profil Parçaları
5. Hafta  Seramik Çizimi: Profil Parçaları
6. Hafta  Seramik Çizimi: Profil Parçaları
7. Hafta  Seramik Çizimi: Profil Parçaları
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Seramik Çizimi: Profil Parçaları
10. Hafta  Küçük Buluntu Çizimi: Kil ve taş objeler
11. Hafta  Küçük Buluntu Çizimi: Kil ve taş objeler
12. Hafta  Arazi çizimleri
13. Hafta  Arazi çizimleri
14. Hafta  Arazi çizimleri: Kesit ve duvar yüzeyleri
15. Hafta  Fotoğrafçılık: Arazi fotoğrafçılığı
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  • B. C. Coockson, Arkeolojik İllüstrasyon ve Fotoğrafçılık, İstanbul, 2006. • T. Ökse, Arkeolojik Çalışmalarda Seramik Değerlendirme Yöntemleri, İstanbul,2004.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
15
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Arkeolojinin temel düzeydeki bilgilerine sahip olur.X
2
Alanında edindiği kuramsal bilgileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme becerisi edinir.X
3
Uygulamalı teknik bilgileri arazi çalışmalarında kullanabilir.X
4
Arkeolojik verilerin ve materyalin, dönem, stil ve kronoloji sorunlarını ayırt edebilme ve çözümleyebilme becerisi kazanır.X
5
Arkeolojinin temel verileri olan, seramik, mimari, heykel ve küçük buluntuları karşılaştırır ve bağlantılar kurarak yorumlar.X
6
Malzeme üzerinden farklı bölgelerin çeşitli kültürleri ile ilişki kurar.X
7
Arkeolojik çalışma ve araştırmalarda; Tarih, Sanat Tarihi, Coğrafya, Felsefe, Antropoloji, Sosyoloji, Teoloji, Eskiçağ Dilleri ve Kültürleri vb. farklı bilim dalları ile birlikte ilişki kurma ve değerlendirme yetkinliğine sahip olur.X
8
Arkeolojik uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanabilme becerisi kazanır.X
9
Arkeoloji bilimine katkıda bulunacak düşünce becerisi ve bilimsellik nosyonuyla bilim ve teknolojiye uyumlu, araştırma ve danışmanlık hizmetleri sunabilecek yetkinliğe sahip olur.X
10
Anadolu’nun tarihi mirasına sahip çıkar, bu mirası benimser, korur ve tanıtır.
11
Arkeoloji alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilir
12
Arkeoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular.
13
Edindiği bilgilerin uygulama sürecinde mesleki ve bilimsel etik değerleri gözetir.
14
Türk Dili ve Yabancı Dil temel dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.
15
Türk Devrimi’nin ortaya çıkmasına yol açan siyasal, ekonomik ve toplumsal koşullar hakkında bilgi sahibi olur.