GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TUNÇ ÇAĞI ANADOLU TARİHİ COĞRAFYASI/ARK 224
Dersin Adı: TUNÇ ÇAĞI ANADOLU TARİHİ COĞRAFYASI
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Esma Reyhan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  esmareyhan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Anadolu tarihi coğrafyasının yazılı belgeler ışığında öğrenilmesi








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Giriş: tarihi coğrafya kavramının tanımlanması
2. Hafta  M.Ö. III. binyıl Anadolu'suna ilişkin bilgi veren Akad efsane metinleri
3. Hafta  Anadolu'da yazılı dönemlerin başlangıcı: Asur Ticaret Kolonileri Çağı
4. Hafta  Asur Ticaret Kolonileri Çağı'nda Anadolu'nun siyasi ve kültürel görünümü
5. Hafta  Asur Ticaret Kolonileri Çağı'nda ticaret güzergahları ve önemli kentler
6. Hafta  Asur Ticaret Kolonileri Çağı lokalizasyon tartışmaları
7. Hafta  Asur Ticaret Kolonileri Çağı lokalizasyon tartışmaları
8. Hafta  Anadolu'da Eski Hitit kültürünün kökleri ve başlangıcı
9. Hafta  Ara Sınav
10. Hafta  Yazılı belgeler ışığında Eski Hitit siyasi tarihi ve kentleri
11. Hafta  Yazılı belgeler ışığında Eski Hitit döneminin sonu
12. Hafta  Yazılı belgeler ışığında Orta Hitit ve Hitit İmparatorluk çağlarının siyasi tarihi
13. Hafta  Yazılı belgeler ışığında Hitit İmparatorluk Çağı'nın siyasi tarihi ve önemli kentleri
14. Hafta  Hitit tarihi coğrafyası
15. Hafta  Hitit tarihi coğrafyası
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  • G. Barjamovic, A Historical Geography of Anatolia in the Old Assyrian Colony Period, Museum Tusculanum Press, Copenhagen, 2011. • G. F. del Monte ve J. Tischler, Répertoire Géographique des Textes Cunéiformes VI, Weisbaden 1978. • K. Nashef, Répertoire Géographique des Textes Cunéiformes IV, Weisbaden, 1991. • T. Bryce, The Kingdom of Hittites, New York, 2005. • K. R. Veenhof and J. Eidem, Mesopotamia: The Old Assyrian Period, 2008.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt,
 -- STAJ / UYGULAMA
  Hayır
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
76
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Arkeolojinin temel düzeydeki bilgilerine sahip olur.X
2
Alanında edindiği kuramsal bilgileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme becerisi edinir.X
3
Uygulamalı teknik bilgileri arazi çalışmalarında kullanabilir.X
4
Arkeolojik verilerin ve materyalin, dönem, stil ve kronoloji sorunlarını ayırt edebilme ve çözümleyebilme becerisi kazanır.X
5
Arkeolojinin temel verileri olan, seramik, mimari, heykel ve küçük buluntuları karşılaştırır ve bağlantılar kurarak yorumlar.X
6
Malzeme üzerinden farklı bölgelerin çeşitli kültürleri ile ilişki kurar.X
7
Arkeolojik çalışma ve araştırmalarda; Tarih, Sanat Tarihi, Coğrafya, Felsefe, Antropoloji, Sosyoloji, Teoloji, Eskiçağ Dilleri ve Kültürleri vb. farklı bilim dalları ile birlikte ilişki kurma ve değerlendirme yetkinliğine sahip olur.X
8
Arkeolojik uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanabilme becerisi kazanır.X
9
Arkeoloji bilimine katkıda bulunacak düşünce becerisi ve bilimsellik nosyonuyla bilim ve teknolojiye uyumlu, araştırma ve danışmanlık hizmetleri sunabilecek yetkinliğe sahip olur.X
10
Anadolu’nun tarihi mirasına sahip çıkar, bu mirası benimser, korur ve tanıtır.X
11
Arkeoloji alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilirX
12
Arkeoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular.X
13
Edindiği bilgilerin uygulama sürecinde mesleki ve bilimsel etik değerleri gözetir.X
14
Türk Dili ve Yabancı Dil temel dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.
15
Türk Devrimi’nin ortaya çıkmasına yol açan siyasal, ekonomik ve toplumsal koşullar hakkında bilgi sahibi olur.