GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KUATERNER JEOMORFOLOJİSİ/ARK 218
Dersin Adı: KUATERNER JEOMORFOLOJİSİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. cevdet Merih Erek
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http:websitem.gazi.edu.tr/site/cevdeterek
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  cevdeterek@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler bu derste Kuaternerin genel özelliklerini öğrenirler
Öğrenciler bu derste jeolojik kavramları öğrenirler
Öğrenciler bu derste Kuaterner jeomorfolojisinin dünya üzerindeki örneklerini öğrenirler






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu dersin veriliş biçimi sözlü anlatım şeklindedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu ders koşulsuzdur
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Kuaterner biliminin kapsamı ve gelişimi
2. Hafta  Kuaterner Stratigrafisinin ilkeleri ve yöntemleri
3. Hafta  Kuaterde Küresel tektonizma
4. Hafta  Buzullaşma ve buzullaşma sonrası
5. Hafta  Morphotektonik Oluşumlar
6. Hafta  Mağara Bilimi ve Paleoiklim
7. Hafta  Kuaterner Araştımalarında Jeofizik Yöntemleri
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Radyometrik Tarihlendirme yöntemleri
10. Hafta  Kozmojenetik yaşlandırma yöntemleri
11. Hafta  Anadolu'da Kuaterner Araştırmaları
12. Hafta  Kuaterner-Arkeoloji İlişkisi
13. Hafta  Yüzey Araştırmaları ve Kuaterner Topografyası
14. Hafta  Kuaterner jeomorfolojisi ve Prehistorik İnsan İlişkileri
15. Hafta  Anadolu'dan Kuaterner Jeomorfolojisine ilişkin örnekler
16. Hafta  Yarıyıl Sonu Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Hüseyin Turoğlu, Buzullar ve Buzul Jeomorfolojisi, İstanbul 2011 Kuvaterner Bilimi, Ankara Üniversitesi Yayınları, 2012
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  Staj ve uygulama yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
1
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
14
1
14
 Sunum
14
1
14
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
70
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Arkeolojinin temel düzeydeki bilgilerine sahip olur.X
2
Alanında edindiği kuramsal bilgileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme becerisi edinir.X
3
Uygulamalı teknik bilgileri arazi çalışmalarında kullanabilir.X
4
Arkeolojik verilerin ve materyalin, dönem, stil ve kronoloji sorunlarını ayırt edebilme ve çözümleyebilme becerisi kazanır.X
5
Arkeolojinin temel verileri olan, seramik, mimari, heykel ve küçük buluntuları karşılaştırır ve bağlantılar kurarak yorumlar.X
6
Malzeme üzerinden farklı bölgelerin çeşitli kültürleri ile ilişki kurar.X
7
Arkeolojik çalışma ve araştırmalarda; Tarih, Sanat Tarihi, Coğrafya, Felsefe, Antropoloji, Sosyoloji, Teoloji, Eskiçağ Dilleri ve Kültürleri vb. farklı bilim dalları ile birlikte ilişki kurma ve değerlendirme yetkinliğine sahip olur.X
8
Arkeolojik uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanabilme becerisi kazanır.X
9
Arkeoloji bilimine katkıda bulunacak düşünce becerisi ve bilimsellik nosyonuyla bilim ve teknolojiye uyumlu, araştırma ve danışmanlık hizmetleri sunabilecek yetkinliğe sahip olur.X
10
Anadolu’nun tarihi mirasına sahip çıkar, bu mirası benimser, korur ve tanıtır.X
11
Arkeoloji alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilirX
12
Arkeoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular.X
13
Edindiği bilgilerin uygulama sürecinde mesleki ve bilimsel etik değerleri gözetir.X
14
Türk Dili ve Yabancı Dil temel dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.X
15
Türk Devrimi’nin ortaya çıkmasına yol açan siyasal, ekonomik ve toplumsal koşullar hakkında bilgi sahibi olur.X