GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ANTİKÇAĞ NUMİSMATİĞİ/ARK-418
Dersin Adı: ANTİKÇAĞ NUMİSMATİĞİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Melih Arslan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://meliharslan.net/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  arslanmelih06@hotmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Antik Dönemde ticaret, değiş-tokuş hakkında genel bilgiler.
Sikkelerin neden ve ne zaman kullanılmaya başlandığı.
Antik Yunan ve Roma sikkelerinin tanımı.
Antik Yunan ve Roma sikkelerinin tarihlendirilmesi.
Antik Yunan ve Roma sikkelerinin ağırlık birimleri.
Antik Yunan ve Roma sikkeleri üzerindeki lejantın okunması.
Antik Yunan ve Roma sikkelerinin darp teknikleri.
Antik Yunan ve Roma sikkelerinin dönemin tarihsel ve siyasal olaylarından etkilenimleri.
Antik nümizmatikin arkeolojiye katkıları.
Antik Nümizmatik ilminin öneminin kavranması.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili olarak, Grekçe/Hellence dersi önerilmektedir.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Antik Nümizmatiğe Giriş
2. Hafta  Sikke darp teknikleri
3. Hafta  Sikkenin icadı -Arkaik Dönem Sikkeleri-
4. Hafta  Yunan kent sikkeleri
5. Hafta  İtalya sikkeleri
6. Hafta  Klasik Dönem Anadolu Sikkeleri
7. Hafta  Hellenistik Dönem Anadolu Sikkeleri
8. Hafta  Hellenistik Dönem Makedon Sikkeleri
9. Hafta  Ara Sınav
10. Hafta  Roma Cumhuriyet ve İmparatorluk Genel Tarihi
11. Hafta  Roma Dönemi Nümizmatiğine Giriş
12. Hafta  Roma Cumhuriyet Dönemi Sikkeleri
13. Hafta  Roma İmparatorluk Dönemi Sikkeleri
14. Hafta  Roma İmparatorluk Dönemi Sikkeleri
15. Hafta  Roma İmparatorluk Dönemi Sikkeleri
16. Hafta   Roma İmparatorluk Dönemi Sikkeleri
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  O. Tekin, Antik Nümizmatik ve Anadolu, İstanbul, 1992. S. Atlan, Grek Sikkeleri, İstanbul 1993. O. Morkholm, Erken Hellenistik Çağ Sikkeleri, 2000 C. Howgego, Sikkelerin Işığında Eskiçağ Tarihi, 1998
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
2
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
16
2
32
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
16
2
32
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
116
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.64
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Arkeolojinin temel düzeydeki bilgilerine sahip olur.X
2
Alanında edindiği kuramsal bilgileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme becerisi edinir.X
3
Uygulamalı teknik bilgileri arazi çalışmalarında kullanabilir.X
4
Arkeolojik verilerin ve materyalin, dönem, stil ve kronoloji sorunlarını ayırt edebilme ve çözümleyebilme becerisi kazanır.X
5
Arkeolojinin temel verileri olan, seramik, mimari, heykel ve küçük buluntuları karşılaştırır ve bağlantılar kurarak yorumlar.X
6
Malzeme üzerinden farklı bölgelerin çeşitli kültürleri ile ilişki kurar.X
7
Arkeolojik çalışma ve araştırmalarda; Tarih, Sanat Tarihi, Coğrafya, Felsefe, Antropoloji, Sosyoloji, Teoloji, Eskiçağ Dilleri ve Kültürleri vb. farklı bilim dalları ile birlikte ilişki kurma ve değerlendirme yetkinliğine sahip olur.X
8
Arkeolojik uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanabilme becerisi kazanır.X
9
Arkeoloji bilimine katkıda bulunacak düşünce becerisi ve bilimsellik nosyonuyla bilim ve teknolojiye uyumlu, araştırma ve danışmanlık hizmetleri sunabilecek yetkinliğe sahip olur.X
10
Anadolu’nun tarihi mirasına sahip çıkar, bu mirası benimser, korur ve tanıtır.X
11
Arkeoloji alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilirX
12
Arkeoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular.X
13
Edindiği bilgilerin uygulama sürecinde mesleki ve bilimsel etik değerleri gözetir.X
14
Türk Dili ve Yabancı Dil temel dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.X
15
Türk Devrimi’nin ortaya çıkmasına yol açan siyasal, ekonomik ve toplumsal koşullar hakkında bilgi sahibi olur.X