GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ESKİÇAĞ DA CAMCILIK/ARK427
Dersin Adı: ESKİÇAĞ DA CAMCILIK
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Ayşe Emel ERTEN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  eerten@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Camın fiziksel özelliklerinin tanıtımı.
Arkeolojik veri olarak cam buluntuların öneminin anlatımı.
Camın erken tarihine giriş.
Tatihsel çerçeve içinde camdan yapılan nesnelerin gelişiminin izlenmesi.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  "Eskiçağda Camcılık" konusuna giriş. Dersin kapsamı konusunda genel bilgilendirme.
2. Hafta  Eskiçağda camın fiziksel özelliklerinin tanıtımı. Camı oluşturan maddelerin, bunların nasıl elde edilmekte olduğunun ve camda renklendirmenin tanımlan
3. Hafta  Camcılık tarihine giriş. Eskiçağda camın "1madde" olarak keşfi. Sümer ülkesi ve camın ilk kez saptandığı merkezler: Eşnunna ve Eridu.
4. Hafta  En erken cam üretimine neden olan etkenler. Tunç Çağı'nda lapis lazuli ve lapis lazuli ticareti.
5. Hafta  Erken Cam Üretim Teknikleri: Döküm ve Çubuğa Sarma. En erken cam nesneler: Boncuklar.
6. Hafta  Tunç Çağı'nın başlıca cam üretim merkezleri. Mitanni Ülkesi. Camcılıkta İç Kalıp Tekniğinin iç en erken cam vazolar için uygulamaları.
7. Hafta  Tunç Çağı cam üretiminde Mısır: Malkata ve Tell el Amarna
8. Hafta  Vize Sınavı
9. Hafta  Tunç Çağı'nda Ege dünyasında camcılık: Myken cam buluntuları
10. Hafta  Tunç Çağı'nda Cam Ticareti: Uluburun ve Gelidonya Batıkları Mısır'da Qantir-Piramesse'den arkeolojik veriler.
11. Hafta  Demir Çağı'nda Cam. Yeni Assur merkezlerinden veriler: Nimrud ve Ninive.
12. Hafta  Demir Çağı'nda Anadolu'da cam. Phrygia ve Lydia'dan cam konusunda arkeolojik veriler.
13. Hafta  Cam sanatında Akhaemenid stil ve arkeolojik buluntular.
14. Hafta  Hellenistik Dönem'de cam. Canosa ve Antikhytera grupları. Hellenistik Dönem cam kaseleri. Rhodos'ta cam üretimi. Hellenistik Dönem'de iç kalıp tek
15. Hafta  Roma İmparatorluk Dönemi'nde Cam. Cam teknolojisinde önemli buluş: üfleme tekniği. Serbest ve kalıba üfleme teknikleri. Başlıca Roma vazo formları ve
16. Hafta  Geç Antik Dönem'de Cam. Yenilik ve değişimler. Yapay ve doğal aydınlatmada camın etkin kullanımı.Kadehler, kandiller ve pencere camları.
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  D. G. Grose, Early Ancient Glass, Toledo Museum of Glass, 1990. E. Erten, İÖ İkinci Binde Cam, OLBA, 1998. D. Barag,Western Asiatic Glass in the BM, London 1985. J. Henderson, Ancient Glass - An Interdisciplinary Exploration, Cambridge U.P., 2013.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
2
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
3
3
9
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
5
25
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
1
10
10
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
9
9
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
97
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.88
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Arkeolojinin temel düzeydeki bilgilerine sahip olur.X
2
Alanında edindiği kuramsal bilgileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme becerisi edinir.X
3
Uygulamalı teknik bilgileri arazi çalışmalarında kullanabilir.X
4
Arkeolojik verilerin ve materyalin, dönem, stil ve kronoloji sorunlarını ayırt edebilme ve çözümleyebilme becerisi kazanır.X
5
Arkeolojinin temel verileri olan, seramik, mimari, heykel ve küçük buluntuları karşılaştırır ve bağlantılar kurarak yorumlar.X
6
Malzeme üzerinden farklı bölgelerin çeşitli kültürleri ile ilişki kurar.X
7
Arkeolojik çalışma ve araştırmalarda; Tarih, Sanat Tarihi, Coğrafya, Felsefe, Antropoloji, Sosyoloji, Teoloji, Eskiçağ Dilleri ve Kültürleri vb. farklı bilim dalları ile birlikte ilişki kurma ve değerlendirme yetkinliğine sahip olur.X
8
Arkeolojik uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanabilme becerisi kazanır.X
9
Arkeoloji bilimine katkıda bulunacak düşünce becerisi ve bilimsellik nosyonuyla bilim ve teknolojiye uyumlu, araştırma ve danışmanlık hizmetleri sunabilecek yetkinliğe sahip olur.X
10
Anadolu’nun tarihi mirasına sahip çıkar, bu mirası benimser, korur ve tanıtır.X
11
Arkeoloji alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilirX
12
Arkeoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular.X
13
Edindiği bilgilerin uygulama sürecinde mesleki ve bilimsel etik değerleri gözetir.X
14
Türk Dili ve Yabancı Dil temel dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.X
15
Türk Devrimi’nin ortaya çıkmasına yol açan siyasal, ekonomik ve toplumsal koşullar hakkında bilgi sahibi olur.X