GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ANTİKÇAĞ DA RESİM SANATI/ARK340
Dersin Adı: ANTİKÇAĞ DA RESİM SANATI
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Ayşe Fatma Erol
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  aferol@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Paleolitik Dönemden başlayıp Roma dönemine kadar uzanan süreçte, çeşitli kültürlere ait resim sanatı özelliklerini tanımlayabilme Antik dönem resim
Duvar resimlerini tanımlarken terminolojiyi doğru kullanabilme becerisi kazanabilme.
Antik dönem resim sanatında ikonografik inceleme yapabilme.
Mozaik sanatının kökeni, ilk mozaik örnekleri, mozaiklerde kullanılan malzemeler hakkında bilgi edinebilme.
Mozaikler üzerinde yer alan motifler ve konular hakkında bilgi edinebilme.
Mozaik sanatında stil ve konu bakımından etkileşimleri kavrayabilme.
Duvar ve taban mozaikleri konusunda bilgi edinebilme.


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Paleolitik Dönem resim sanatı
2. Hafta  Neolitik Dönem resim sanatı
3. Hafta  Kalkolitik Dönem resim sanatı
4. Hafta  Mısır resim sanatı
5. Hafta  Girit (Minos) resim sanatı
6. Hafta  Myken resim sanatı
7. Hafta  Anadolu Arkaik- Klasik Dönem resim sanatı
8. Hafta  Vize sınavı
9. Hafta  Helenistik-Roma Dönemi resim sanatı
10. Hafta  Mozaik sanatının ortaya çıkışı: mozaik olarak tanımlanacak ilk uygulamalar
11. Hafta  Mozaiklerde tesserai kullanımına geçiş, tesserai üretimi, mozaik döşeme teknikleri
12. Hafta  Yunan mozaikleri
13. Hafta  Roma İmparatorluk Döneminde Doğu Eyaletlerindeki mozaikler I
14. Hafta  Roma İmparatorluk Döneminde Doğu Eyaletlerindeki mozaikler II
15. Hafta  Final sınavı
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Grand, P. M., Prehistoric Art. Paleolithic Painting and Sculpture, 1967 Peschlow-Bindokat, A., Tarih Öncesi İnsan Resimleri,2006. Kahane, P. P., Ancient and Classical Art, 1969 Sevin, V., Assur Resim Sanatı, 2010. Higgens, R., Minoan and Mycenaean Art, 1967
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
2
3
6
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
15
30
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
10
10
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
9
9
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Arkeolojinin temel düzeydeki bilgilerine sahip olur.X
2
Alanında edindiği kuramsal bilgileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme becerisi edinir.X
3
Uygulamalı teknik bilgileri arazi çalışmalarında kullanabilir.X
4
Arkeolojik verilerin ve materyalin, dönem, stil ve kronoloji sorunlarını ayırt edebilme ve çözümleyebilme becerisi kazanır.X
5
Arkeolojinin temel verileri olan, seramik, mimari, heykel ve küçük buluntuları karşılaştırır ve bağlantılar kurarak yorumlar.X
6
Malzeme üzerinden farklı bölgelerin çeşitli kültürleri ile ilişki kurar.X
7
Arkeolojik çalışma ve araştırmalarda; Tarih, Sanat Tarihi, Coğrafya, Felsefe, Antropoloji, Sosyoloji, Teoloji, Eskiçağ Dilleri ve Kültürleri vb. farklı bilim dalları ile birlikte ilişki kurma ve değerlendirme yetkinliğine sahip olur.X
8
Arkeolojik uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanabilme becerisi kazanır.X
9
Arkeoloji bilimine katkıda bulunacak düşünce becerisi ve bilimsellik nosyonuyla bilim ve teknolojiye uyumlu, araştırma ve danışmanlık hizmetleri sunabilecek yetkinliğe sahip olur.X
10
Anadolu’nun tarihi mirasına sahip çıkar, bu mirası benimser, korur ve tanıtır.X
11
Arkeoloji alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilirX
12
Arkeoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular.X
13
Edindiği bilgilerin uygulama sürecinde mesleki ve bilimsel etik değerleri gözetir.X
14
Türk Dili ve Yabancı Dil temel dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.
15
Türk Devrimi’nin ortaya çıkmasına yol açan siyasal, ekonomik ve toplumsal koşullar hakkında bilgi sahibi olur.