GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MÖ 2. BİN ANADOLU SİYASİ TARİHİ/ARK227
Dersin Adı: MÖ 2. BİN ANADOLU SİYASİ TARİHİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Esma Reyhan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  esmareyhan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
M.Ö. II. Bin yılda Anadolu Kavimlerinin siyasi, sosyal ve kültürel hayatları hakkında bilgi vermek.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Eski Anadolu Tarihine Giriş
2. Hafta  Prehistorik Çağda Anadolu
3. Hafta   Anadolu’da Eski Tunç Çağı Kültürleri
4. Hafta   Asur Ticaret Kolonileri Çağı I
5. Hafta  Asur Ticaret Kolonileri Çağı II
6. Hafta  Eski Hitit Çağı I
7. Hafta  Eski Hitit Çağı II
8. Hafta  Orta Hitit Çağı
9. Hafta  Vize
10. Hafta  Hitit İmparatorluk Çağı I
11. Hafta  Hitit İmparatorluk Çağı II
12. Hafta  Hitit İmparatorluk Çağı III
13. Hafta  Hitit İmparatorluk Çağı IV
14. Hafta  Hitit İmparatorluğu'nun Yıkılışı
15. Hafta  Anadolu'da Demir Çağı
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Füruzan Kınal, Eski Anadolu Tarihi, Ankara; O.R. Gurney, Hititler, Ankara 2001; T. Bryce, Hitit Dünyasında Yaşam ve Toplum, Ankara 2003; Veli SEVİN, Anadolu Arkeolojisi, Der Yayınları, İstanbul, 1999; Ekrem AKURGAL, Anadolu Kültür Tarihi, Tübitak Yayınları, İstanbul, 1998; Ekrem AKURGAL, Anadolu Uygarlıkları, Net Yayıncılık, İstanbul, 1998; Sevgi AKTÜRE, Anadolu’da Bronz Çağı Kentleri, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul, 1992; Sedat ALP, Hitit Çağında Anadolu, Tübitak Yayınları, İstanbul, 2002;Sedat ALP, Hitit Güneşi, Tübitak Yayınları, İstanbul, 2002;Trevor BRYCE, Hitit Dünyasında Yaşam ve Toplum, Dost Kitabevi, Ankara, 2003;Fatma CANPOLAT (haz.), Boğazköy’den Karatepe’ye Hititbilim ve Hitit Dünyasının Keşfi, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2001. (Sergi, 25 Nisan-30 Haziran 2001); C.W.CERAM, Tanrıların Vatanı Anadolu, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1994.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
76
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Arkeolojinin temel düzeydeki bilgilerine sahip olur.X
2
Alanında edindiği kuramsal bilgileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme becerisi edinir.X
3
Uygulamalı teknik bilgileri arazi çalışmalarında kullanabilir.X
4
Arkeolojik verilerin ve materyalin, dönem, stil ve kronoloji sorunlarını ayırt edebilme ve çözümleyebilme becerisi kazanır.X
5
Arkeolojinin temel verileri olan, seramik, mimari, heykel ve küçük buluntuları karşılaştırır ve bağlantılar kurarak yorumlar.X
6
Malzeme üzerinden farklı bölgelerin çeşitli kültürleri ile ilişki kurar.X
7
Arkeolojik çalışma ve araştırmalarda; Tarih, Sanat Tarihi, Coğrafya, Felsefe, Antropoloji, Sosyoloji, Teoloji, Eskiçağ Dilleri ve Kültürleri vb. farklı bilim dalları ile birlikte ilişki kurma ve değerlendirme yetkinliğine sahip olur.X
8
Arkeolojik uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanabilme becerisi kazanır.X
9
Arkeoloji bilimine katkıda bulunacak düşünce becerisi ve bilimsellik nosyonuyla bilim ve teknolojiye uyumlu, araştırma ve danışmanlık hizmetleri sunabilecek yetkinliğe sahip olur.X
10
Anadolu’nun tarihi mirasına sahip çıkar, bu mirası benimser, korur ve tanıtır.X
11
Arkeoloji alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilirX
12
Arkeoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular.X
13
Edindiği bilgilerin uygulama sürecinde mesleki ve bilimsel etik değerleri gözetir.X
14
Türk Dili ve Yabancı Dil temel dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.X
15
Türk Devrimi’nin ortaya çıkmasına yol açan siyasal, ekonomik ve toplumsal koşullar hakkında bilgi sahibi olur.X