GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İŞLEVSEL TİPOLOJİ/ARK 408
Dersin Adı: İŞLEVSEL TİPOLOJİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr.Cevdet Merih Erek
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http:websitem.gazi.edu.tr/site/cevdeterek
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  cevdeterek@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler ilevsel tipolojinin çalışma yöntemlerini öğrenirler
Öğrenciler işlevsel tipolojinin çalışma problemlerini öğrenirler
Öğrenciler yontmataş aletler üzerindeki kullanım izlerini tanımlamayı öğrenirler






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu dersin veriliş biçimi sözlü anlatım şeklindedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu ders koşulsuzdur
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  İşlevsel tipoloji nedir? Nasıl çalışır?
2. Hafta  İşlevsel tipoloji Çalışmaları Tarihi
3. Hafta  İşlevsel tipolojinin Biçimsel tipoljiden farkı nedir?
4. Hafta  İşlevsel tipolojinin konusu ve kapsamı
5. Hafta  İşlevsel Tipolojinin terimleri ve açıklamaları
6. Hafta  İşlevsel Tipolojinin Çalışma Problemleri
7. Hafta  Depolanma sonrası işleyişler
8. Hafta  Tafonomi-İşlevsel Tipoloji İlişkileri
9. Hafta  Ara Sınav
10. Hafta  Jeolojik Birimlerin Etkilerinin Gözlemlenmesi
11. Hafta  Kenar ve Ön Kazıyıcıların Üzerindeki Kullanım Aşınmalarının İzleri
12. Hafta  Ok Uçlarının üzerindeki kullanım izleri
13. Hafta  Taş Delgiler Üzerindeki kullanım izleri
14. Hafta  Çontuklu aletler üzerindeki kullanım izleri
15. Hafta  Mekik aletler üzerindeki kullanım izleri
16. Hafta  Yarı yıl sonusınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Traces et Fonction, Volume 1-2, Eraul 50 Liége 1993 Lithic Use-wear Analysis, Academic Press, London, 1983
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, soru-yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bu ders koşulsuzdur
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
10
60
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
6
2
12
 Sunum
10
2
20
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
124
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Arkeolojinin temel düzeydeki bilgilerine sahip olur.X
2
Alanında edindiği kuramsal bilgileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme becerisi edinir.X
3
Uygulamalı teknik bilgileri arazi çalışmalarında kullanabilir.X
4
Arkeolojik verilerin ve materyalin, dönem, stil ve kronoloji sorunlarını ayırt edebilme ve çözümleyebilme becerisi kazanır.X
5
Arkeolojinin temel verileri olan, seramik, mimari, heykel ve küçük buluntuları karşılaştırır ve bağlantılar kurarak yorumlar.X
6
Malzeme üzerinden farklı bölgelerin çeşitli kültürleri ile ilişki kurar.X
7
Arkeolojik çalışma ve araştırmalarda; Tarih, Sanat Tarihi, Coğrafya, Felsefe, Antropoloji, Sosyoloji, Teoloji, Eskiçağ Dilleri ve Kültürleri vb. farklı bilim dalları ile birlikte ilişki kurma ve değerlendirme yetkinliğine sahip olur.X
8
Arkeolojik uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanabilme becerisi kazanır.X
9
Arkeoloji bilimine katkıda bulunacak düşünce becerisi ve bilimsellik nosyonuyla bilim ve teknolojiye uyumlu, araştırma ve danışmanlık hizmetleri sunabilecek yetkinliğe sahip olur.X
10
Anadolu’nun tarihi mirasına sahip çıkar, bu mirası benimser, korur ve tanıtır.X
11
Arkeoloji alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilirX
12
Arkeoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular.X
13
Edindiği bilgilerin uygulama sürecinde mesleki ve bilimsel etik değerleri gözetir.X
14
Türk Dili ve Yabancı Dil temel dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.X
15
Türk Devrimi’nin ortaya çıkmasına yol açan siyasal, ekonomik ve toplumsal koşullar hakkında bilgi sahibi olur.X