GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
HELENİSTİK DÖNEM ARKEOLOJİSİ II/ARK 308
Dersin Adı: HELENİSTİK DÖNEM ARKEOLOJİSİ II
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Ayşe Emel Erten
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/eerten
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  eerten@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Doğu ve Batı kültür ve geleneklerinin ortak bir Hellen sentezi kapsamında gelişmesini
Hellenistik Dönem’in Tarihsel Kökenleri
Hellenistik Dönem’in Başlangıcı ve Kültürel Oluşumu
Hellenistik Dönem’in mimarlık, heykeltıraşlık, seramik, cam, sikke gibi arkeolojik veriler
Ders kapsamında sözü edilen yapıtlardan yola çıkarak seramik sanatında stil kritiği yapabilme yeteneğini kazandırmak.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Hellenistik Dönem Seramik Sanatı I
2. Hafta  Hellenistik Dönem Seramik Sanatı II
3. Hafta  Hellenistik Dönem Seramik Sanatı III
4. Hafta  Hellenistik Dönem Cam Sanatı – Kökenleri ve Üretim Teknolojileri
5. Hafta  Hellenistik Dönem Cam Sanatı – Başlıca Gruplar: Canosa ve Antikythera Eserleri
6. Hafta  Hellenistik Dönem Madeni Eserleri I
7. Hafta  Hellenistik Dönem Madeni Eserleri II
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Hellenistik Dönem Nümizmatiği I
10. Hafta  Hellenistik Dönem Nümizmatiği II
11. Hafta  Hellenistik Dönem’de Anadolu: Arkeolojik Veriler
12. Hafta  Hellenistik Dönem’de Yunanistan: Arkeolojik Veriler
13. Hafta  Hellenistik Dönem’de Mısır: Arkeolojik Veriler
14. Hafta  Hellenistik Dönem’de İtalya: Arkeolojik Veriler
15. Hafta  Hellenistik Dönem’in Son Bulmasını Hazırlayan Tarihsel Olaylar
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  • J. J. Politt, Art in the Hellenistic Age, Cambridge University Press, Cambridge. R. M. Cook, Greek Art, Its Development, Character and Influence, Londra. • W. R. Biers, The Archaeology of Greece, Cornell University Press, Ithaca-Londra. • M. Mansel, Ege ve Yunan Tarihi, TTK Yayınları, Ankara 1971. • O. Tekin, Eski Yunan ve Roma Tarihine Giriş, İletişim Yayınları, İstanbul 2008. • M. Şahin, Anadolulu Bir Mimar: Hermogenes, Ege Yayınları, İstanbul 2002. • R.R.R. Smith, Hellenistik Heykel, Homer Kitabevi, İstanbul 2002.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
4
5
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
5
15
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
2
5
10
 Sunum
3
3
9
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
9
9
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
9
9
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Arkeolojinin temel düzeydeki bilgilerine sahip olur.X
2
Alanında edindiği kuramsal bilgileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme becerisi edinir.X
3
Uygulamalı teknik bilgileri arazi çalışmalarında kullanabilir.X
4
Arkeolojik verilerin ve materyalin, dönem, stil ve kronoloji sorunlarını ayırt edebilme ve çözümleyebilme becerisi kazanır.X
5
Arkeolojinin temel verileri olan, seramik, mimari, heykel ve küçük buluntuları karşılaştırır ve bağlantılar kurarak yorumlar.X
6
Malzeme üzerinden farklı bölgelerin çeşitli kültürleri ile ilişki kurar.X
7
Arkeolojik çalışma ve araştırmalarda; Tarih, Sanat Tarihi, Coğrafya, Felsefe, Antropoloji, Sosyoloji, Teoloji, Eskiçağ Dilleri ve Kültürleri vb. farklı bilim dalları ile birlikte ilişki kurma ve değerlendirme yetkinliğine sahip olur.X
8
Arkeolojik uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanabilme becerisi kazanır.X
9
Arkeoloji bilimine katkıda bulunacak düşünce becerisi ve bilimsellik nosyonuyla bilim ve teknolojiye uyumlu, araştırma ve danışmanlık hizmetleri sunabilecek yetkinliğe sahip olur.X
10
Anadolu’nun tarihi mirasına sahip çıkar, bu mirası benimser, korur ve tanıtır.X
11
Arkeoloji alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilirX
12
Arkeoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular.X
13
Edindiği bilgilerin uygulama sürecinde mesleki ve bilimsel etik değerleri gözetir.X
14
Türk Dili ve Yabancı Dil temel dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.X
15
Türk Devrimi’nin ortaya çıkmasına yol açan siyasal, ekonomik ve toplumsal koşullar hakkında bilgi sahibi olur.X