GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
HELENİSTİK DÖNEM ARKEOLOJİSİ I/ARK 309
Dersin Adı: HELENİSTİK DÖNEM ARKEOLOJİSİ I
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. A. Emel Erten
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/eerten
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  eerten@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Doğu ve Batı kültür ve geleneklerinin ortak bir Hellen sentezi kapsamında gelişmesini
Hellenistik Dönem’in Tarihsel Kökenlerini
Hellenistik Dönem’in Başlangıcı ve Kültürel Oluşumunu
Hellenistik Dönem’in mimarlık, heykeltıraşlık, seramik, cam, sikke gibi arkeolojik verileri
Ders kapsamında sözü edilen yapıtlardan yola çıkarak seramik sanatında stii kritiği yapabilme yeteneğini kazandırmak.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Hellenistik Dönem’in Tarihsel Kökenleri: Makedonya Krallığı ve II. Philippos
2. Hafta  Büyük İskender ve Yetiştiği Kültürel Ortam
3. Hafta  Büyük İskender ve Doğu Seferi ve Hellen Kültürü’nün Yayılımı
4. Hafta  Büyük İskender’in Ölümü Sonrasında Siyasal Durum
5. Hafta  Hellenistik Dönem’in Başlangıcı ve Kültürel Oluşumu
6. Hafta  Hellenistik Dönem Mimarlığına Giriş I (Tapınak Mimarlığı: Geleneksel Ekol)
7. Hafta  Hellenistik Dönem Mimarlığına Giriş II (Tapınak Mimarlığı: Yenilikçi Ekol)
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Hellenistik Dönem Mimarisine Giriş III (Kamu Yapıları)
10. Hafta  Hellenistik Dönem Mimarisine Giriş IV (Kent Planlamacılığı)
11. Hafta  Hellenistik Dönem Mimarisine Giriş V (Pergamon ve Anıtları)
12. Hafta  Hellenistik Dönem Mimarisine Giriş VI (Mezar Mimarisi ve Kökenleri)
13. Hafta  Hellenistik Dönem Plastiğine Giriş: Genel Özellikler-Erken Hellenistih Dönem Plastiği
14. Hafta  OrtaHellenistik Dönem Plastiği
15. Hafta  Geç Hellenistik Dönem Plastiği
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  • J. J. Politt, Art in the Hellenistic Age, Cambridge University Press, Cambridge. R. M. Cook, Greek Art, Its Development, Character and Influence, Londra. • W. R. Biers, The Archaeology of Greece, Cornell University Press, Ithaca-Londra. • M. Mansel, Ege ve Yunan Tarihi, TTK Yayınları, Ankara 1971. • O. Tekin, Eski Yunan ve Roma Tarihine Giriş, İletişim Yayınları, İstanbul 2008. • M. Şahin, Anadolulu Bir Mimar: Hermogenes, Ege Yayınları, İstanbul 2002. • R.R.R. Smith, Hellenistik Heykel, Homer Kitabevi, İstanbul 2002.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
4
5
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
5
15
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
2
5
10
 Sunum
3
3
9
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
9
9
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
9
9
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Arkeolojinin temel düzeydeki bilgilerine sahip olur.X
2
Alanında edindiği kuramsal bilgileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme becerisi edinir.X
3
Uygulamalı teknik bilgileri arazi çalışmalarında kullanabilir.X
4
Arkeolojik verilerin ve materyalin, dönem, stil ve kronoloji sorunlarını ayırt edebilme ve çözümleyebilme becerisi kazanır.X
5
Arkeolojinin temel verileri olan, seramik, mimari, heykel ve küçük buluntuları karşılaştırır ve bağlantılar kurarak yorumlar.X
6
Malzeme üzerinden farklı bölgelerin çeşitli kültürleri ile ilişki kurar.X
7
Arkeolojik çalışma ve araştırmalarda; Tarih, Sanat Tarihi, Coğrafya, Felsefe, Antropoloji, Sosyoloji, Teoloji, Eskiçağ Dilleri ve Kültürleri vb. farklı bilim dalları ile birlikte ilişki kurma ve değerlendirme yetkinliğine sahip olur.X
8
Arkeolojik uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanabilme becerisi kazanır.X
9
Arkeoloji bilimine katkıda bulunacak düşünce becerisi ve bilimsellik nosyonuyla bilim ve teknolojiye uyumlu, araştırma ve danışmanlık hizmetleri sunabilecek yetkinliğe sahip olur.X
10
Anadolu’nun tarihi mirasına sahip çıkar, bu mirası benimser, korur ve tanıtır.X
11
Arkeoloji alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilirX
12
Arkeoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular.X
13
Edindiği bilgilerin uygulama sürecinde mesleki ve bilimsel etik değerleri gözetir.X
14
Türk Dili ve Yabancı Dil temel dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.X
15
Türk Devrimi’nin ortaya çıkmasına yol açan siyasal, ekonomik ve toplumsal koşullar hakkında bilgi sahibi olur.X