GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KUZEY AVRUPA MEZOLİTİK KÜLTÜRLERİ/ARK 303
Dersin Adı: KUZEY AVRUPA MEZOLİTİK KÜLTÜRLERİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr.
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http:websitem.gazi.edu.tr/site/cevdeterek
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  cevdeterek@gazi.edu
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler Kuzey Avrupa prehistorik arkeolojisinin temel kavramlarını değerlendirebilme yeteneği kazanır
Öğrenciler Çağdaş Kuzey Avrupa ve YakınDoğu kültürleri arasındaki farkları öğrenir
Öğrenciler Kuzey Avrupa prehistorik kültürlerinin üzerindeki ekolojik etkileri öğrenir.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu dersin veriliş biçimi sözlü anlatım şeklindedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu ders koşulsuzdur.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu derse ilişkin önerilen başa ders yoktur.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Kuzey Avrupa Prehistoirk sınırları
2. Hafta  Paleolithic Çağdan Mezolitige geçiş sebepleri
3. Hafta  Kuzey Avrupa Mezolitik Kültürlerine Giriş
4. Hafta  Kuzey Avrupa Mezolitik Kültürlerini etkileyen faktörler
5. Hafta  Kuzey Avrupa Mezolitik kompleksleri nasıl meydana geldi?
6. Hafta  Kuzey Avrupa Mezolitik Kültürlerinin yayılımı
7. Hafta  Kuzey Avrupa Mezolitik Kültürlerinin bölümleri
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Kuzey Avrupa Mezolitik Kültürlerinin Tekno-kompleksleri
10. Hafta  Tarnowian Tekno Kolpleksi
11. Hafta  Saplı Uç Tekno-Kompleksi
12. Hafta  Kuzey Tekno-Komplksi
13. Hafta  Batı Tekno-Kompleksi
14. Hafta  Kuzey-Doğu Tekno-Kompleksi
15. Hafta  Diğer Kültürler
16. Hafta  Yarıyıl Sonu Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Stefan K.Kozlowski, Cultural Differentiation of Europe From 10th to 5th Millenium B.C.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  Staj ve uygulama yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
6
36
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
14
2
28
 Sunum
14
2
28
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
124
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Arkeolojinin temel düzeydeki bilgilerine sahip olur.X
2
Alanında edindiği kuramsal bilgileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme becerisi edinir.X
3
Uygulamalı teknik bilgileri arazi çalışmalarında kullanabilir.X
4
Arkeolojik verilerin ve materyalin, dönem, stil ve kronoloji sorunlarını ayırt edebilme ve çözümleyebilme becerisi kazanır.X
5
Arkeolojinin temel verileri olan, seramik, mimari, heykel ve küçük buluntuları karşılaştırır ve bağlantılar kurarak yorumlar.X
6
Malzeme üzerinden farklı bölgelerin çeşitli kültürleri ile ilişki kurar.X
7
Arkeolojik çalışma ve araştırmalarda; Tarih, Sanat Tarihi, Coğrafya, Felsefe, Antropoloji, Sosyoloji, Teoloji, Eskiçağ Dilleri ve Kültürleri vb. farklı bilim dalları ile birlikte ilişki kurma ve değerlendirme yetkinliğine sahip olur.X
8
Arkeolojik uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanabilme becerisi kazanır.X
9
Arkeoloji bilimine katkıda bulunacak düşünce becerisi ve bilimsellik nosyonuyla bilim ve teknolojiye uyumlu, araştırma ve danışmanlık hizmetleri sunabilecek yetkinliğe sahip olur.X
10
Anadolu’nun tarihi mirasına sahip çıkar, bu mirası benimser, korur ve tanıtır.X
11
Arkeoloji alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilirX
12
Arkeoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular.X
13
Edindiği bilgilerin uygulama sürecinde mesleki ve bilimsel etik değerleri gözetir.X
14
Türk Dili ve Yabancı Dil temel dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.X
15
Türk Devrimi’nin ortaya çıkmasına yol açan siyasal, ekonomik ve toplumsal koşullar hakkında bilgi sahibi olur.X