GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ARKAİK DÖNEM MİMARİSİ/ARK 243
Dersin Adı: ARKAİK DÖNEM MİMARİSİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Ayşe Fatma Erol
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  aferol@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Mimari temel kavram ve terimleri tanımlayabilme.
Arkaik Dönemin tarihsel olaylarını açıklayabilme.
Arkaik Dönem kent planları hakkında bilgi edinebilme.
Anadolu, Yunanistan ve İtalya’da Arkaik Döneme ait yapıları öğrenebilme ve bu yolla arkeolojik malzemeleri değerlendirmede çıkarım yapabilme.
Arkaik Dönem tapınak mimarisi hakkında bilgi edinebilme.
Mimaride plastik bezemelerin kullanıldığı alınlık, metop ve friz gibi alanlarda görülen yenilikleri açıklayabilme.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Arkaik Dönem’e genel bakış ve kronolojisi
2. Hafta  Arkaik Dönem'in tarihsel olayları
3. Hafta  Tiranlık Yönetimi ve bu yönetimin siyaset ve sanat alanındaki etkileri
4. Hafta  Erken Arkaik Dönem Yunanistan tapınakları
5. Hafta  Erken Arkaik Dönem Anadolu tapınakları
6. Hafta  Olgun Arkaik Dönem tapınakları (Yunanistan, İtalya)
7. Hafta  Olgun Arkaik Dönem tapınakları (Anadolu)
8. Hafta  Vize sınavı
9. Hafta  Geç Arkaik Dönem tapınakları (Yunanistan, İtalya)
10. Hafta  Arkaik Dönem Hazine Binaları
11. Hafta  Arkaik Dönem kent planları
12. Hafta  Arkaik Dönem çeşme yapıları
13. Hafta  Arkaik dönem tapınaklarında frizler, metoplar ve alınlıklar üzerinde yer alan plastik bezemeler
14. Hafta  Arkaik Dönem mezar anıtları
15. Hafta  Final sınavı
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  • D. S. Robertson, Greek and Roman Architecture, Cambridge, 1977. • W. B. Dinsmore, The Architecture of Ancient Greece, New York, 1975. • A. W. Lawrence, Greek Architecture, London, 1996. • W. R. Biers, The Archaeology of Greece, London, 1996. • B. Bergquist, The Archaic Greek Temenos–A Study of Structure and Function, Lund, 1967. • J. Boardman, The Archaic Sculpture, London, 1992.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
2
3
6
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
5
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
10
10
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
9
9
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Arkeolojinin temel düzeydeki bilgilerine sahip olur.X
2
Alanında edindiği kuramsal bilgileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme becerisi edinir.X
3
Uygulamalı teknik bilgileri arazi çalışmalarında kullanabilir.X
4
Arkeolojik verilerin ve materyalin, dönem, stil ve kronoloji sorunlarını ayırt edebilme ve çözümleyebilme becerisi kazanır.X
5
Arkeolojinin temel verileri olan, seramik, mimari, heykel ve küçük buluntuları karşılaştırır ve bağlantılar kurarak yorumlar.X
6
Malzeme üzerinden farklı bölgelerin çeşitli kültürleri ile ilişki kurar.X
7
Arkeolojik çalışma ve araştırmalarda; Tarih, Sanat Tarihi, Coğrafya, Felsefe, Antropoloji, Sosyoloji, Teoloji, Eskiçağ Dilleri ve Kültürleri vb. farklı bilim dalları ile birlikte ilişki kurma ve değerlendirme yetkinliğine sahip olur.X
8
Arkeolojik uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanabilme becerisi kazanır.X
9
Arkeoloji bilimine katkıda bulunacak düşünce becerisi ve bilimsellik nosyonuyla bilim ve teknolojiye uyumlu, araştırma ve danışmanlık hizmetleri sunabilecek yetkinliğe sahip olur.X
10
Anadolu’nun tarihi mirasına sahip çıkar, bu mirası benimser, korur ve tanıtır.X
11
Arkeoloji alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilirX
12
Arkeoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular.X
13
Edindiği bilgilerin uygulama sürecinde mesleki ve bilimsel etik değerleri gözetir.X
14
Türk Dili ve Yabancı Dil temel dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.
15
Türk Devrimi’nin ortaya çıkmasına yol açan siyasal, ekonomik ve toplumsal koşullar hakkında bilgi sahibi olur.