GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SÜMER-AKAD ARKEOLOJİSİ/ARK 241
Dersin Adı: SÜMER-AKAD ARKEOLOJİSİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. S. Yücel ŞENYURT
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/senyurt
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  senyurt@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Arkeolojinin temel düzeydeki bilgilerine sahip olur.
Alanında edindiği kuramsal bilgileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme becerisi edinir
Uygulamalı teknik bilgileri arazi çalışmalarında kullanabilir.
Arkeolojik verilerin ve materyalin dönem, stil ve kronoloji sorunlarını ayırt edebilme ve çözümleyebilme becerisi kazanır.
Arkeolojinin temel verileri olan, seramik, mimari, heykel ve küçük buluntuları karşılaştır ve bağlantılar kurarak yorumlar.
Tarih, Felsefe, Antropoloji, Sosyoloji, Teoloji, Eskiçağ Dilleri ve Kültür Kültürleri vb. bilim dalları ile ilişkiler kurar.
Arkeolojik materyalin korunması ve toplum nezdinde tanıtımını yapar ve turizm çevre ilişkisi içindeki yerini değerlendirir.
Arkeolojik uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanabilme becerisi kazanır.
Arkeoloji bilimine katkıda bulunacak düşünce becerisi ve bilimsellik nosyonuyla bilim ve teknolojiye uyumlu, araştırma ve danışmanlık hizmetleri suna
Anadolu’nun tarihi mirasına sahip çıkar, bu mirası benimser, korur ve tanıtır.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Giriş, Güney Mezopotamya coğrafyası ve ilk yerleşimler
2. Hafta  Cemdet Nasır Dönemi, Uruk ve Haface
3. Hafta  Erken Hanedanlar Dönemi yerleşimleri ve arkeolojik buluntuları
4. Hafta  Erken Hanedanlar Dönemi yerleşimleri ve arkeolojik buluntuları
5. Hafta  Erken Hanedanlar Dönemi yerleşimleri ve arkeolojik buluntuları
6. Hafta  Erken Hanedanlar Dönemi yerleşimleri ve arkeolojik buluntuları
7. Hafta  Erken Hanedanlar Dönemi yerleşimleri ve arkeolojik buluntuları
8. Hafta  Erken Hanedanlar Dönemi yerleşimleri ve arkeolojik buluntuları
9. Hafta  Ara Sınav
10. Hafta  Akad Devleti'nin kuruluşu ve yayılması
11. Hafta  Akad Dönemi yerleşimleri ve buluntuları
12. Hafta  Akad Dönemi yerleşimleri ve buluntuları
13. Hafta  Akad Dönemi yerleşimleri ve buluntuları
14. Hafta  Akad Dönemi yerleşimleri ve buluntuları
15. Hafta  Akad Dönemi yerleşimleri ve buluntuları
16. Hafta  Akad Dönemi yerleşimleri ve buluntuları
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  A. Moortgart, Die Kunst des Alten Mesopotamien I-II, Sumer und Akkad, Köln, 1985. W. Orthmann, Der Alte Orient. Propyläen Kunst Geschichte. Berlin. R. L. Zettler, L. Horne, Treasures from the Royal Tombs of Ur, Philedelphia, 1998. C. K. Maisels, The Near East, London, 1998.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
2
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
16
1
16
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
68
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.72
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Arkeolojinin temel düzeydeki bilgilerine sahip olur.X
2
Alanında edindiği kuramsal bilgileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme becerisi edinir.X
3
Uygulamalı teknik bilgileri arazi çalışmalarında kullanabilir.X
4
Arkeolojik verilerin ve materyalin, dönem, stil ve kronoloji sorunlarını ayırt edebilme ve çözümleyebilme becerisi kazanır.X
5
Arkeolojinin temel verileri olan, seramik, mimari, heykel ve küçük buluntuları karşılaştırır ve bağlantılar kurarak yorumlar.X
6
Malzeme üzerinden farklı bölgelerin çeşitli kültürleri ile ilişki kurar.X
7
Arkeolojik çalışma ve araştırmalarda; Tarih, Sanat Tarihi, Coğrafya, Felsefe, Antropoloji, Sosyoloji, Teoloji, Eskiçağ Dilleri ve Kültürleri vb. farklı bilim dalları ile birlikte ilişki kurma ve değerlendirme yetkinliğine sahip olur.X
8
Arkeolojik uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanabilme becerisi kazanır.X
9
Arkeoloji bilimine katkıda bulunacak düşünce becerisi ve bilimsellik nosyonuyla bilim ve teknolojiye uyumlu, araştırma ve danışmanlık hizmetleri sunabilecek yetkinliğe sahip olur.X
10
Anadolu’nun tarihi mirasına sahip çıkar, bu mirası benimser, korur ve tanıtır.X
11
Arkeoloji alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilirX
12
Arkeoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular.X
13
Edindiği bilgilerin uygulama sürecinde mesleki ve bilimsel etik değerleri gözetir.X
14
Türk Dili ve Yabancı Dil temel dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.X
15
Türk Devrimi’nin ortaya çıkmasına yol açan siyasal, ekonomik ve toplumsal koşullar hakkında bilgi sahibi olur.X