GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
NEOLİTİK ÇAĞ ANADOLU ARKEOLOJİSİ/ARK 115
Dersin Adı: NEOLİTİK ÇAĞ ANADOLU ARKEOLOJİSİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Dr. Atakan Akçay
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/atakanakcay
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  atakanakcay@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciye Neolitik Çağı kronolojisi ve kavramları verilmiş olacaktır.
Öğrenci, Anadolu'nun Erken Tunç Çağı kültürlerini ve komşu bölgelerle bağlantıları hakkında bilgi sahibi olacaktır.







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Anadolu Coğrafyası
2. Hafta  Neolitik Kavramı
3. Hafta  Araştırma Tarihçesi
4. Hafta  Güneydoğu Anadolu Bölgesi Neolitik Dönem Kültürleri ve Merkezleri
5. Hafta  Güneydoğu Anadolu Bölgesi Neolitik Dönem Kültürleri ve Merkezleri
6. Hafta  Güneydoğu Anadolu Bölgesi Neolitik Dönem Kültürleri ve Merkezleri
7. Hafta  Güneydoğu Anadolu Bölgesi Neolitik Dönem Kültürleri ve Merkezleri
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Orta Anadolu Bölgesi Neolitik Dönem Kültürleri ve Merkezleri
10. Hafta  Orta Anadolu Bölgesi Neolitik Dönem Kültürleri ve Merkezleri
11. Hafta  Orta Anadolu Bölgesi Neolitik Dönem Kültürleri ve Merkezleri
12. Hafta  Göller Bölgesi Neolitik Dönem Kültürleri ve Merkezleri
13. Hafta  Göller Bölgesi Neolitik Dönem Kültürleri ve Merkezleri
14. Hafta  Batı Anadolu Bölgesi Neolitik Dönem Kültürleri ve Merkezleri
15. Hafta  Marmara ve Trakya Bölgesi Neolitik Dönem Kültürleri ve Merkezleri
16. Hafta  Marmara ve Trakya Bölgesi Neolitik Dönem Kültürleri ve Merkezleri
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  BRAİDWOOD, R.J., 1975, “Tarih Öncesi İnsan”, CHİLD, G., 1992, “Kendini Yaratan İnsan", DURU, R., 2008, “M.Ö. 8000-M.Ö. 2000’e Burdur-Antalya Bölgesinin Altıbin Yılı”, GARSTANG, J., 1953, “Prehistoric Mersin”, GOLDMAN, H., 1956, “Excavations at Gözlükule, Tarsus Vol.II. From The Neolithic Through the Bronze Age”, MELLAART, J., 1965, “Earliest Civillisations of the Near East"
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
2
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
16
1
16
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
16
1
16
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
84
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.36
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Arkeolojinin temel düzeydeki bilgilerine sahip olur.X
2
Alanında edindiği kuramsal bilgileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme becerisi edinir.X
3
Uygulamalı teknik bilgileri arazi çalışmalarında kullanabilir.X
4
Arkeolojik verilerin ve materyalin, dönem, stil ve kronoloji sorunlarını ayırt edebilme ve çözümleyebilme becerisi kazanır.X
5
Arkeolojinin temel verileri olan, seramik, mimari, heykel ve küçük buluntuları karşılaştırır ve bağlantılar kurarak yorumlar.X
6
Malzeme üzerinden farklı bölgelerin çeşitli kültürleri ile ilişki kurar.X
7
Arkeolojik çalışma ve araştırmalarda; Tarih, Sanat Tarihi, Coğrafya, Felsefe, Antropoloji, Sosyoloji, Teoloji, Eskiçağ Dilleri ve Kültürleri vb. farklı bilim dalları ile birlikte ilişki kurma ve değerlendirme yetkinliğine sahip olur.X
8
Arkeolojik uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanabilme becerisi kazanır.X
9
Arkeoloji bilimine katkıda bulunacak düşünce becerisi ve bilimsellik nosyonuyla bilim ve teknolojiye uyumlu, araştırma ve danışmanlık hizmetleri sunabilecek yetkinliğe sahip olur.X
10
Anadolu’nun tarihi mirasına sahip çıkar, bu mirası benimser, korur ve tanıtır.X
11
Arkeoloji alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilirX
12
Arkeoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular.X
13
Edindiği bilgilerin uygulama sürecinde mesleki ve bilimsel etik değerleri gözetir.X
14
Türk Dili ve Yabancı Dil temel dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.X
15
Türk Devrimi’nin ortaya çıkmasına yol açan siyasal, ekonomik ve toplumsal koşullar hakkında bilgi sahibi olur.X