GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KLASİK DÖNEM SERAMİĞİ/ARK 214
Dersin Adı: KLASİK DÖNEM SERAMİĞİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr. Gör. Tuna AKÇAY
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.tunaakcay.com.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  tunaakcay@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Yunan Seramiğinde Klasik Dönemde Kaydedilen Teknolojik Gelişme konusunda bilgiler vermek.
Kırmızı Figür Tekniğinin Gelişimi Konusunda ayrıntılı tanımlamaları sağlamak.
Klasik Dönem seramiğinde üretim yapan başlıca atölyeleri tanıtmak.
Klasik dönem seramiğinin eskiçağdaki coğrafi dağılımı konusunda bilgiler vermek.
Yunan seramik sanatında Klasik Dönem'in özelliklerini ve önemini açıklamak.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Yunan Seramiğinin Arkaik Dönemi Konusunda Genel Tekrar.
2. Hafta  Attika Atölyelerinde Kırmızı Figür Tekniğinin Geliştirilmesi: Öncü Örnekler, Teknik Bilgiler.
3. Hafta  Exekias ve Andokides Ressamı, Eserleri.
4. Hafta  Euphronios ve Euthymides ve Eserleri.
5. Hafta  Erken Klasik Dönem Attika Kırmızı Figür Seramiği (İ.Ö. 480-450).
6. Hafta  Olgun Klasik Dönem Attika Kırmızı Figür Seramiği (İ.Ö. 450-425).
7. Hafta  Geç Klasik Dönem Attika Kırmızı Figür Seramiği (İ.Ö. 425-400).
8. Hafta  Vize Sınavı.
9. Hafta  Attika Klasik Dönem Kırmızı Figür Seramiğinin Genel Yorum ve Değerlendirmesi.
10. Hafta  İ.Ö. Dördüncü yüzyılda Attika Kırmızı Figür Seramiği (İ.Ö. 400-320).
11. Hafta  Attika Kırmızı Figür Seramiğinin Yunanistan; Anadolu ve İtalya'da Dağılımı I.
12. Hafta  Attika Kırmızı Figür Seramiğinin Yunanistan; Anadolu ve İtalya'da Dağılımı II.
13. Hafta  Klasik Dönem Seramiğinde Attika Dışındaki Atölyeler: Korinth, Boeotia, Doğu Yunan vd.
14. Hafta  Klasik Dönem Seramiğinde Attika Dışındaki Atölyeler: Güney İtalya, Sicilya, Apulia, Etruria, Campania vd.
15. Hafta  Klasik Dönem Seramiği Konusunda Genel Değerlendirme ve Sonuçlar.
16. Hafta  Final Sınavı.
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  R. M. Cook, Greek Painted Pottery, Londra 1960. J. Boardman, Athenian Red-Figure Vases, Londra 1973.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
2
3
6
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
5
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
10
10
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
9
9
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Arkeolojinin temel düzeydeki bilgilerine sahip olur.X
2
Alanında edindiği kuramsal bilgileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme becerisi edinir.X
3
Uygulamalı teknik bilgileri arazi çalışmalarında kullanabilir.X
4
Arkeolojik verilerin ve materyalin, dönem, stil ve kronoloji sorunlarını ayırt edebilme ve çözümleyebilme becerisi kazanır.X
5
Arkeolojinin temel verileri olan, seramik, mimari, heykel ve küçük buluntuları karşılaştırır ve bağlantılar kurarak yorumlar.X
6
Malzeme üzerinden farklı bölgelerin çeşitli kültürleri ile ilişki kurar.X
7
Arkeolojik çalışma ve araştırmalarda; Tarih, Sanat Tarihi, Coğrafya, Felsefe, Antropoloji, Sosyoloji, Teoloji, Eskiçağ Dilleri ve Kültürleri vb. farklı bilim dalları ile birlikte ilişki kurma ve değerlendirme yetkinliğine sahip olur.X
8
Arkeolojik uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanabilme becerisi kazanır.X
9
Arkeoloji bilimine katkıda bulunacak düşünce becerisi ve bilimsellik nosyonuyla bilim ve teknolojiye uyumlu, araştırma ve danışmanlık hizmetleri sunabilecek yetkinliğe sahip olur.X
10
Anadolu’nun tarihi mirasına sahip çıkar, bu mirası benimser, korur ve tanıtır.X
11
Arkeoloji alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilirX
12
Arkeoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular.X
13
Edindiği bilgilerin uygulama sürecinde mesleki ve bilimsel etik değerleri gözetir.X
14
Türk Dili ve Yabancı Dil temel dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.X
15
Türk Devrimi’nin ortaya çıkmasına yol açan siyasal, ekonomik ve toplumsal koşullar hakkında bilgi sahibi olur.X