GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ARKAİK DÖNEM SERAMİĞİ/ARK 213
Dersin Adı: ARKAİK DÖNEM SERAMİĞİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğretim Görevlisi Tuna Akçay
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.tunaakcay.com
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  tunaakcay@gazi.edu.tr, akcaytuna@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Yunan kültüründe Doğu etkilerinin anlatılması ve Oryantalizan Dönem Seramiğine Giriş.
Korinth Atölyeleri ve seramik stillerinin anlatılması.
Yunan seramiğinde buluş: siyah figür tekniğinin geliştirilmesi konusunda bilgilerin verilmesi.
Siyah Figür tekniğinin Korinth ve attika atölyelerinde uygulaması ile ilgili bilgi ve örneklerin verilmesi.
Doğu Yunan Oryantalizan Dönem Seramiği konusunun anlatımı.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Yunan Kolonizasyon Hareketi ve Yunan Sanatında Doğu Etkileri: Oryantalizan Döneme Giriş
2. Hafta  Erken Protokorith Dönem Seramiği
3. Hafta  Orta Protokorinth Dönem Seramiği
4. Hafta  Geç Protokorinth Dönem Seramiği
5. Hafta  Erken Korith Dönem Seramiği
6. Hafta  Orta Korith Dönem Seramiği
7. Hafta  Geç Korith Dönem Seramiği
8. Hafta  Vize.
9. Hafta  Protoattik Dönem Seramiği
10. Hafta  Erken Attika Siyah Figür Vazoculuğu
11. Hafta  Orta Attika Siyah Figür Vazoculuğu
12. Hafta  Geç Attika Siyah Figür Vazoculuğu
13. Hafta  Oryantalizan Dönem Doğu Yunan Atölyeleri I
14. Hafta  Oryantalizan Dönem Doğu Yunan Atölyeleri II
15. Hafta  Oryantalizan Dönem Doğu Yunan Atölyeleri III
16. Hafta  Final.
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  R. M. Cook, Greek Painted Pottery, Londra 1960. J. Boardman, Early Greek Vase Painting, Londra 1998.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
2
3
6
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
5
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
10
10
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
9
9
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Arkeolojinin temel düzeydeki bilgilerine sahip olur.X
2
Alanında edindiği kuramsal bilgileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme becerisi edinir.X
3
Uygulamalı teknik bilgileri arazi çalışmalarında kullanabilir.X
4
Arkeolojik verilerin ve materyalin, dönem, stil ve kronoloji sorunlarını ayırt edebilme ve çözümleyebilme becerisi kazanır.X
5
Arkeolojinin temel verileri olan, seramik, mimari, heykel ve küçük buluntuları karşılaştırır ve bağlantılar kurarak yorumlar.X
6
Malzeme üzerinden farklı bölgelerin çeşitli kültürleri ile ilişki kurar.X
7
Arkeolojik çalışma ve araştırmalarda; Tarih, Sanat Tarihi, Coğrafya, Felsefe, Antropoloji, Sosyoloji, Teoloji, Eskiçağ Dilleri ve Kültürleri vb. farklı bilim dalları ile birlikte ilişki kurma ve değerlendirme yetkinliğine sahip olur.X
8
Arkeolojik uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanabilme becerisi kazanır.X
9
Arkeoloji bilimine katkıda bulunacak düşünce becerisi ve bilimsellik nosyonuyla bilim ve teknolojiye uyumlu, araştırma ve danışmanlık hizmetleri sunabilecek yetkinliğe sahip olur.X
10
Anadolu’nun tarihi mirasına sahip çıkar, bu mirası benimser, korur ve tanıtır.X
11
Arkeoloji alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilirX
12
Arkeoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular.X
13
Edindiği bilgilerin uygulama sürecinde mesleki ve bilimsel etik değerleri gözetir.X
14
Türk Dili ve Yabancı Dil temel dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.X
15
Türk Devrimi’nin ortaya çıkmasına yol açan siyasal, ekonomik ve toplumsal koşullar hakkında bilgi sahibi olur.X